Transalp 2013 - aankoop materiaal

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
P..
Mountainbiker

Post by P.. »

Ghizz wrote:De winnaars van de 2012 editie van de transalp reden op deze fiets (weliswaar andere afmontage) en op deze banden.
Dat heb ik ook gelezen, maar die mannen zijn gesponsord en kiezen volgens mij niet altijd wat ze zelf het beste vinden... en dat wil ook niet zeggen dat deze fiets prijs-kwaliteit een interessante zaak is he :-) daar lig ik zelf alleen van wakker, zo goeikoop mogelijk een topper op de kop tikken...
Ghizz
Mountainbiker

Post by Ghizz »

Ik heb dit jaar voor de 1e keer de Transalp gereden, op een 29er Giant XTC en op racing ralphs. Racing ralphs zijn meer dan voldoende bij deze marathon. Gewoon een degelijke groep nemen waar makkelijk spare onderdelen voor te vinden zijn. En een stel goei wielen.
P..
Mountainbiker

Re: Transalp 2013 - aankoop materiaal

Post by P.. »

Registratie gelukt vanmiddag!
Nu binnen de 2 weken betalen en we zijn officieel 'toekomstig deelnemer transalp 2013'

Nog toekomstige deelnemers aanwezig?

Hoe pakten ervaringsdeskundigen het aan qua materiaal en sponsoring en op een financieel acceptabele manier alles tot een goed einde te brengen?
Zowel ik als partner gaan een nieuwe fiets aanschaffen... zouden Belgische merken geinteresseerd zijn om daar op het event (en alle voorgaande voorbereidingsritten) zichtbaar te zijn? (ook al zijn we geen podiumkandidaten)
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Ik vrees dat de transalp kwa sponsoring niet meer zo interessant is.
- event is wat over zijn top heen kwa media-belangstelling
- de lokale 'bakker' heeft er weinig boodschap aan dat zijn logo op een Oostenrijkse alm te zien is.
- serieuze sponsors gaan toch wel deftige media-belangstelling willen zien.

Wat je wel kan doen is lokale sponsors aanspreken om bv kledij te sponsoren en zo een eigen tenue te laten maken die je dan een heel jaar draagt ook als je 'rond de kerktoren gaat rijden'.
YannickL
Mountainbiker

Post by YannickL »

Ben ook ingeschreven!
kristoffervansaet
Mountainbiker

Post by kristoffervansaet »

Als je als beginnende mountainbike rijder echt gefascineerd bent door dit soort marathons... Wat is dan een haalbare termijn (naar training toe) om zoiets deftig uit te rijden?
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

kristoffervansaet wrote:Als je als beginnende mountainbike rijder echt gefascineerd bent door dit soort marathons... Wat is dan een haalbare termijn (naar training toe) om zoiets deftig uit te rijden?

ligt eraan wat uw sportvereleden is
kristoffervansaet
Mountainbiker

Post by kristoffervansaet »

need for speed wrote:
kristoffervansaet wrote:Als je als beginnende mountainbike rijder echt gefascineerd bent door dit soort marathons... Wat is dan een haalbare termijn (naar training toe) om zoiets deftig uit te rijden?

Nogal redelijk OK denk ik. Competitief voetbal. Duurlopen op regelmatige basis...
flip
Mountainbiker

Post by flip »

need for speed wrote:

en wat je ambitie is natuurlijk :-)
deftig uitrijden is voor sommigen aankomen binnen tijd, voor andere hangt daar ook nog een "deftige" rangschikking aan vast.
P..
Mountainbiker

Post by P.. »

flip wrote:
need for speed wrote:

en wat je ambitie is natuurlijk :-)
deftig uitrijden is voor sommigen aankomen binnen tijd, voor andere hangt daar ook nog een "deftige" rangschikking aan vast.
Ik heb hiervoor een sportarts onder de arm genomen die ik in de voorbereiding een vier tal keer zal raadplegen incl één, mss twee inspanningstesten... alles is natuurlijk vrijblijvend en ieder bereidt zich zo goed of zo slecht voor als hij kan... Mijn voorbereiding startte in november... maar momenteel is fietsen slechts 30% van het werk, de rest zijn andere sporten (zwemmen, wandelen, fitness, ...)
Wij gaan voor comfortabel uitrijden zonder dagelijks te moeten vrezen buiten tijd te zijn... we zien wel waar we stranden...
Post Reply