heb in 2000 al eens een twinny load gehad
zeer tevreden van
vervangen met een spinder falcon in 2008
(vanwege nieuwe bottom bracket (twinnyload paste niet meer ))
spinder ondertussen ook al verkocht in 2011
zoek nu een nieuwe fietsdrager voor op de trekhaak
max 2 fietsen 29 er
zie dat er bij twinny load nieuwe systemen zijn die de crankt vastzetten
i p v klem op frame
thule zie je overal en zal dus wel goed zijn
maar klem op carbon frame zie ik niet zo goed zitten
iemand ervaring met de twinnyload swing of ergo
thule of twinny load
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- mountainsurfer
- Mountainbiker
-
ChristofP
- Mountainbiker
Re: thule of twinny load
mijn ouders hebben een twinny load voor 2 fietsen op de trekhaak en ik vertrouw het toch niet zo... De fietsen staan redelijk onstabiel. Ik denk altijd maar dat ze er af gaan vallen
Ikzelf heb een thule proride... wel eentje op het dak, omdat ik geen trekhaak heb. Trekhaak plaatsen + een fietsdrager viel nogal duur uit.
Mijn fiets staat potvast op het dak... geen beweging in te krijgen... Wat die klem om de frame betreft, deze zijn met rubber afgewerkt + ik steek er nog een doek bij tussen
Ikzelf heb een thule proride... wel eentje op het dak, omdat ik geen trekhaak heb. Trekhaak plaatsen + een fietsdrager viel nogal duur uit.
Mijn fiets staat potvast op het dak... geen beweging in te krijgen... Wat die klem om de frame betreft, deze zijn met rubber afgewerkt + ik steek er nog een doek bij tussen
- Santos80
- Mountainbiker
Ik heb de Thule Euroway 923! kwalitatief heel goed. Zeer stabiel, gewoon klikken op de bol en vertrekken MAAR je moet vooral kijken naar het type fiets dat je hebt.
Voor full suspensions is het niet echt gemaakt, rij zelf met een EPIC 29'er F.S. en het is steeds weer zoeken waar ik de klem het beste kan bevestigen. Drager is vr 3 fietsen maar meer dan 2 F.S. krijgen we er niet op (en 2 is al niet eenvoudig!) Had ik dat op voorhand geweten had ik die waarschijnlijk niet gekocht en ene gezocht met een bottom bracket.
Als je gewone kaders hebt moet dit al een stuk eenvoudiger zijn.
voor je carbon frame zou ik niet zo vrezen, de klem is met zacht rubber binnenin afgewerkt en moet ook niet superstrak worden aangedraaid om goed vast te zitten.
Voor full suspensions is het niet echt gemaakt, rij zelf met een EPIC 29'er F.S. en het is steeds weer zoeken waar ik de klem het beste kan bevestigen. Drager is vr 3 fietsen maar meer dan 2 F.S. krijgen we er niet op (en 2 is al niet eenvoudig!) Had ik dat op voorhand geweten had ik die waarschijnlijk niet gekocht en ene gezocht met een bottom bracket.
Als je gewone kaders hebt moet dit al een stuk eenvoudiger zijn.
voor je carbon frame zou ik niet zo vrezen, de klem is met zacht rubber binnenin afgewerkt en moet ook niet superstrak worden aangedraaid om goed vast te zitten.
- HansP
- Mountainbiker
santos , er bestaan daar speciale stukken voor op FS fietsen vast te klemmen op de thule !
dat is een koker die je kan plaatsen tussen stuurpen en zadelpen
- Santos80
- Mountainbiker
Idd, dat tussenstuk heb ik maar brengt helaas geen soelaas, grootste euvel is dat de fietsframe hoe je het draait of keert serieus in de weg zit voor de twee andere armen. We moeten er maar mee leren leven he.HansP wrote:santos , er bestaan daar speciale stukken voor op FS fietsen vast te klemmen op de thule !
- mountainsurfer
- Mountainbiker
Post by mountainsurfer »
een thule 921 aangeschaft
ziet er goed uit
de bandjes om de wielen vast te zetten zijn juist gepast groot genoeg
heb maar 2 a 3 klikken
en en spant al
spuitig dat deze niet verschuifbaar zijn
fiets staat zeer stabiel
frame op staande buis moeten klemmen
en staat bij de thule op de verticale buis
rij met een XL giant anthem 29 er
ziet er goed uit
de bandjes om de wielen vast te zetten zijn juist gepast groot genoeg
heb maar 2 a 3 klikken
en en spant al
spuitig dat deze niet verschuifbaar zijn
fiets staat zeer stabiel
frame op staande buis moeten klemmen
en staat bij de thule op de verticale buis
rij met een XL giant anthem 29 er
-
Roadmaster62
- Mountainbiker
Post by Roadmaster62 »
Hallo, iemand ervaring met fietsdrager Hapro Atlas 2?
In Nederland te koop voor +/- 210 €. Is in NL getest als Beste Koop!
In Nederland te koop voor +/- 210 €. Is in NL getest als Beste Koop!
- Mudspin
- Mountainbiker
Balen dat ik geen trekhaak heb!
Zijn die fietsendragers schuin op de koffer aan te raden?of veroorzaakt dit veel krassen/miserie op de wagen...
Misschien toch maar eens ne trekhaak laten monteren
Al hoor ik wel veel klachten dat men onderdelen van de thules steelt op de parkings.
Zijn die fietsendragers schuin op de koffer aan te raden?of veroorzaakt dit veel krassen/miserie op de wagen...
Misschien toch maar eens ne trekhaak laten monteren
Al hoor ik wel veel klachten dat men onderdelen van de thules steelt op de parkings.
hallo iedereen,ik ben nieuw hier dus iedereen de groetjes:-)
ik had en vraagje,ik heb mij een cannondale carbon 2 gekocht,wat blijkt nu,dat mijn fiestdrager te kort is om te spannen op zadelpen,welke fietsdrager zou dit aankunnen eventueeel??
groetjes en bedankt alvast
ik had en vraagje,ik heb mij een cannondale carbon 2 gekocht,wat blijkt nu,dat mijn fiestdrager te kort is om te spannen op zadelpen,welke fietsdrager zou dit aankunnen eventueeel??
groetjes en bedankt alvast