Zo 16/12/2012 Zoersel : Fingo Classic Foto's !!!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
KWBiker
Mountainbiker

Zo 16/12/2012 Zoersel : Fingo Classic Foto's !!!

Post by KWBiker »

Dit jaar organiseren wij als fietsers van de KWB Zoersel onze veldtoertocht Fingo Classic in de maand december. Elke editie hebben wij verder gesleuteld aan onze draaiboeken om de nieuwe tocht toch weer wat te verbeteren. Ook dit jaar willen wij niet onder doen.

Dit jaar kunnen we weer bouwen op de soliede steun van onze sponsor uit de bouwsector, Fingo, gekend van de welfsels (http://www.fingo.be).

De afstanden van 45 en 30 km gaan naar het Zuiden van Zoersel en komen langs het mooiste groen van Lille, Malle, Zandhoven, Vorselaar en Zoersel zelf. We hebben er voor gezorgd dat er geen BLOSO-parcours wordt gevolgd en dat de hoeveelheid asfalt miniem is voor een tocht in onze streek. Bovendien zitten er stukken weg in die uniek zijn voor deze tocht. Zelfs bij slecht weer is de tocht goed berijdbaar. De Adamsberg is weer in gereedheid gemaakt en wie wil kan deze in de tocht opnemen.

De bevoorrading voorziet soep, koeken en fruit.

Uiteraard zijn er douches (m/v) en is er een afspuitstand voorzien. In de zaal zijn er drank en hotdogs voorzien tegen democratische prijzen.

OPGELET : nieuwe vertreklocatie : Voetbalkantine KFCE Zoersel, Kievithiede, 2980 Zoersel.

Meer info : http://www.kwbzoersel.be/html/vtt/vtt.html
Last edited by KWBiker on Thu 27 Dec 2012 23:21, edited 1 time in total.
Molleke
Mountainbiker

Re: Zo 16/12/2012 Zoersel :: Fingo Classic

Post by Molleke »

Ik kom zeker en vast !! Mooie tour altijd. Mooie single tracks en goede bevoorrading :-)
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Als het weer een beetje meezit kom ik ook af naar hier :wink:

Wil die Adamsberg ook wel op mijn palmares hebben :lol:

Zondag 23 December: Winter-Krieretocht te St-Denijs Zwevegem
Afstanden: 22-28-44-53-67-75 km (tot 600 hm op de 75 km)
http://www.krierecrossers.be
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Na de tocht van Beerse werd er beslist om een extra splitsing toe te voegen : de keuze tussen 40 en 45 km. Buiten het begin en het einde zal je hier niet veel asfalt zien.
Sjoemmi
Mountainbiker

Post by Sjoemmi »

In Beerse mijn comeback gemaakt na elleboog en polsbreuk in augustus. Die extra splitsing zal wel handig kunnen zijn want heb zondag serieus afgezien. Benieuwd of ik de adamsberg dit jaar nog op ga geraken, vorig jaar in ieder geval gelukt. Heb vorige zaterdag enkele mensen in bos aan perventorium bezig gezien met kraantje, waren zo te zien nieuwe singletrack aan het aanleggen =D> Eens benieuwd of het voor deze tocht is. Hopelijk wel, zulke initiatieven kunnen we enkel aanmoedigen :-D :-D :-D Tot zondag.
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

@ Sjoemmi : idd wij hebben een specifieke toelating gekregen van de privé-eigenaar om door het bos te rijden. Dit is een nieuw aangelegd stuk dat dus nog nooit eerder door een andere club is gebruikt in een veldtoertocht. De bedoeling is dat dit na de Adamsberg weer een extra troef wordt voor onze tocht.

Er zijn mij foto's beloofd van de aanleg, dus binnenkort zal je hier een eerste beeld krijgen van het nieuwe stuk.
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Post dan meteen ook maar een fotoke van de Adamsberg( tijdens de afpijling hé want nu zal die er ook wel wa harder bijliggen zekers) :-D :-D
Vorig jaar was die vlotjes te nemen maar met die voorspelde regenval zou da wel is anders kunnen zijn.
Carta Mundi Boys in elk geval aanwezig met een delegatie
dagdevos
Mountainbiker

Post by dagdevos »

Ik kom ook zeker af,..
Ik ben van Zandhoven, waar kan ik best op de tocht inpikken ?
Hebben jullie misschien een kaart ter beschikking waarop de toeren staan, inclusief bevoorrading zodat ik niet na één Km al bij de soep ben ?
Ik zal natuurlijk wel gaan inschrijven als ik de start passeer,..

bedankt.
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Het dichtste bij Zandhoven is de brug aan preventorium en dan zit je op het laatste gedeelte van de tocht. Dan kan je eerst nog een hot dog aan de inschrijving eten voordat je aan de soep begint :-D
En zoals andere jaren proberen we de baggerstukken te vermijden. Dus als het zondag wat droog is, dan valt het best mee. En zoals je weet, het slijk in Zoersel en omstreken heeft schrik van water, het droogt snel op en aan de afspuitstand valt het spontaan van je fiets.
cheeseman
Mountainbiker

Post by cheeseman »

WBC WIJNEGEM zal ook aanwezig zijn
Post Reply