ik denk dat er al kilometers mails zijn gestuurd omtrent dit gegeven, wat ik je kan zeggen over schijfremmen en de verschillende blokjes :
1. als je ze deftig inremt dan gaan ze iets langer mee, 5%
2. blokjes die beter tegen de moor kunnen gaan ook 5% langer mee maar remmen 10% minder goed
3. dikke modder is niet erg, tis diene fijne
op velgremmen kan ik alleen maar keramische remmen aanbevelen maar ook daar geld de regel, win je aan levensduur boet je in aan remkracht ...
Zo 09/12/2012 Tervuren :: Vossem MTB Classic
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Rucher
- Mountainbiker
Re: Zo 09/12/2012 Tervuren :: Vossem MTB Classic
Hier smorgens afgekomen voor de 50 samen met Bert,de Looky en de witte..om half 8 op de parking en iedereen was al op post
eerst den bert zijn remblokjes nog vervangen en de looky nog een setje bezorgt zodat we iet na half 9 konden vertrekken.
Zoals reeds geschreven top organisatie..perfecte bepijling seingevers en perfecte afspuitstand..zelf met dit weer amper moeten wachten
het parkoer voor mij hoge funfactor..lag er nog beter bij dan ik had gedacht..zelf moeilijk stukje wei was met het nodige stompen te doen..afdalingen vielen al bij al nog mee.
Nadien een lekkere hamburg gegeten na de jagermeister
..vriendelijke mensen maw topzondag gehad..nu ff de fotos opzoeken..tot next time
Zoals reeds geschreven top organisatie..perfecte bepijling seingevers en perfecte afspuitstand..zelf met dit weer amper moeten wachten
Nadien een lekkere hamburg gegeten na de jagermeister
Supertochtje voor mij. Na de afgelopen modder TT's was dit een pleziertje om door te crossen. Zoals al gezegd, perfecte bepijling, voldoende bevoorrading, efficient met de vwb kaart scanner, bewaakte fietsparking, wegassistentie, meer dan voldoende afspuitstanden met krachtig genoeg water... dat was allemaal dik in orde. Dit zit toch bij de besten qua organisatie.
De tocht zelf had niet zoveel hoogtemeters maar dat is nu eenmaal de streek. Ben van thuis uit vertrokken en heb er dan toch 930 van kunnen maken op 65km. Er zat een goede afwisseling in maar ik had de indruk dat er toch misschien iets te veel harde weg in zat?
De tocht zelf had niet zoveel hoogtemeters maar dat is nu eenmaal de streek. Ben van thuis uit vertrokken en heb er dan toch 930 van kunnen maken op 65km. Er zat een goede afwisseling in maar ik had de indruk dat er toch misschien iets te veel harde weg in zat?
Bunga wrote:Supertochtje voor mij. Na de afgelopen modder TT's was dit een pleziertje om door te crossen. Zoals al gezegd, perfecte bepijling, voldoende bevoorrading, efficient met de vwb kaart scanner, bewaakte fietsparking, wegassistentie, meer dan voldoende afspuitstanden met krachtig genoeg water... dat was allemaal dik in orde. Dit zit toch bij de besten qua organisatie.
Amai, dan zijt gij toch wel veel gewoon hoor...
Weinig hoogtemeters... ge moet eens in W-Vlaanderen gaan rijden, daar zijn er pas weinig...
Te veel harde weg... heb bijna geen beton gezien... en vermoed dat dat principe op de 50 behouden gebleven is.
Maar ja, ik ben dan ook maar een beginner hé.
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Nen tip! Van die remmen afblijven helpt ook een aantal %'n in levensduur, maar dan heb je een pak andere kosten vrees ik. Eén voordeel: je komt in de gaeztten.mahna-mahna wrote:Zazoo wrote:Iemands tips ( ... niet op de baan gaan rijden) ivm die remblokjes , mijn nieuwe goed ingereden remblokjes zaten er ook door ?
-
Krisken
- Mountainbiker
Join the club! Nieuw & ingereden, maar nu spoorloos: de remmen achteraan.mahna-mahna wrote:Iemands tips ( ... niet op de baan gaan rijden) ivm die remblokjes , mijn nieuwe goed ingereden remblokjes zaten er ook door ?Zazoo wrote:Hier vandaag ook een nieuwe set remblokken er door gereden. Eerste keer deze gereden en kom zeker terug, voor de huidige weersomstandigheden was dit een zeer goed berijdbaar parcours. Goed geamuseerd en thumbs up voor de seingevers en de supergoeie bikewash.
Nog maar een jaar aan het MTB'en na een leven lang op de weg gefietst te hebben:
Meer kosten, meer werk, langer weg de zondag,... Niks dan nadelen
En toch ben ik zondag weer weg!
-
Krisken
- Mountainbiker
Intussen de foto's gecheckt: ze staan erop tot 11u30.
Ik was er 5 voor 12 (what's in a name
).
Ben ik wat ongeduldig en komen deze foto's er nog bij, of was het filmrolleke op?
Ps ook van mij gefeliciteerd met de mooie organisatie in moeilijke omstandigheden.
Chapeau dat jullie de zaterdag nog al die sneeuw van het parcours gekregen hebben zeg!
Ik was er 5 voor 12 (what's in a name
Ben ik wat ongeduldig en komen deze foto's er nog bij, of was het filmrolleke op?
Ps ook van mij gefeliciteerd met de mooie organisatie in moeilijke omstandigheden.
Chapeau dat jullie de zaterdag nog al die sneeuw van het parcours gekregen hebben zeg!
-
Krisken
- Mountainbiker
Te ongeduldig dus...Krisken wrote:Intussen de foto's gecheckt: ze staan erop tot 11u30.
Ik was er 5 voor 12 (what's in a name).
Ben ik wat ongeduldig en komen deze foto's er nog bij, of was het filmrolleke op?![]()
Txs voor de leuke foto!
- Voervallei Voske
- Mountainbiker
Post by Voervallei Voske »
Zoals al gemeld staan de foto's online http://www.voervalleivossem.be/index.htm incluis een filmpje van onze afspuitstand.
Verder kan ik alleen maar mensen bedanken.
Tot volgend jaar en De Beste Wensen,
Voervallei Vossem
Verder kan ik alleen maar mensen bedanken.
- De aanwezige bikers die het gure weer trotseerden, de feedback van jullie zorgt dat we, jaar na jaar, aan de mindere punten blijven werken en scherp blijven.
En zeker en vooral de noest werkende vrijwilligers die ook de hele dag in weer en wind zorgden dat alles vlot draaide . Zonder deze steun= geen sterke organisatie. Een hele dikke dikke merci
Tot volgend jaar en De Beste Wensen,
Voervallei Vossem
De hardste mogelijk kopen, maar in de modder is het normaal dat ze snel weg zijn vrees ik!mahna-mahna wrote:Iemands tips ( ... niet op de baan gaan rijden) ivm die remblokjes , mijn nieuwe goed ingereden remblokjes zaten er ook door ?Zazoo wrote:Hier vandaag ook een nieuwe set remblokken er door gereden. Eerste keer deze gereden en kom zeker terug, voor de huidige weersomstandigheden was dit een zeer goed berijdbaar parcours. Goed geamuseerd en thumbs up voor de seingevers en de supergoeie bikewash.