Setje wielen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
CannonDale
Mountainbiker

Setje wielen

Post by CannonDale »

mijn KillerV 900 cannondale is toe aan een nieuw setje wieltjes , ik heb nog praktisch nieuwe XT naven ( weinig km ). En om de prijs nog enigzins deftig te houden zou ik die combineren met mavic 618 silver velg + prolock nippels ( goede keuze of niet ? #-o ). De verkoper van chamizo stelde mij de Ceramic velgen voor van de 618 , maar die zijn dubbel zo duur en vind ik niet direct noodzakelijk om wat toertochten te rijden.

ik wil de prijs enigzins nog wat normaal houden daar er nog wel enkele delen aan vervanging toe zijn :cry: , vork , tandwielen voor en achter XT 8speed.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

DT Swiss XR 4.1 wielen....
Sterkere velgen, waar je een hogere spaakspanning op kan zetten en dus stijvere wielen.
Heb net bestelling bij mijn fietsenmaker geplaatst om mijn Onyx naven te koppelen aan XR 4.1 ceramic velgen. De XR 4.1 d mag even in de kast.
De XC 717 is ook een vrij sterke velg. Heb bij Bike-discount zo'n setje gekocht voor 120 euro, met DT spaken en een XT naaf.
Rijd maar eens tot ginder, dan doe je zeker een goeie zaak.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Als het enkel is om wat TT's te rijden hebt ge met een XT-naaf meer dan goed materiaal.Als velg neem gewoon een mavic X 221 goedkoper dan de 618 of de XC 717 en ook degelijk.Voor 50gr meer moet ge ze niet laten.Neem dan nog gewoon spaken met één dikte en ge zijt voor een € 80 aan materiaal gesteld.
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:D Informeer eens bij "biketuner" die heeft nog bijna nieuwe dt's liggen.
Ik denk voor de set 165€ 8)
CannonDale
Mountainbiker

Post by CannonDale »

Bedankt alvast

ik ben zo eens wat gaan informeren hier en daar, vooral de liefhebbers van lichtgewichtwielen die kunnen hier hun licht eens opsteken of de meerprijs hiervan wel gerechtvaardigd is

http://www.diablocyclists.com/ paul's Article ( lightweight wheels )

ik ga mijn wielen laten maken bij ABC fietsen =D>

mavic xm719 zwart velgen ( +/- 460 gr )
prolock nippels zwart 32
zwarte spaken 32
mijn eigen XT naven die nog goed zijn. ( totaalgewicht van dit alles geen idee , ik vind geen online calculator om dit eens te checken )

kostprijs voor dit alles rond de 190 eur
in zilver uitvoering +- 155 eur.

de x717 velg zit rond de zelfde prijs en een gewicht van 40 gr minder
maar van mijn huidige 517 ben ik niet erg tevreden.

dus ik wil een deftige wielset die niet om de paar tochten terug in de haak moet worden gezet .
Post Reply