Cannondale Trigger 29er 1

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
philledan
Mountainbiker

Cannondale Trigger 29er 1

Post by philledan »

Allen,

heeft er iemand van jullie een idee naar het gewicht van deze bike. Ik vind het echt nergens terug, en blijkt dat cannondale dit nog niet officiëel gecommuniceerd heb, ik ben op en top geinteresseerd hierin, zeker met de nieuwe lefty supermax 130mm. Gezien het hoge fun gehalte dat ik heb met mijn huidige all-mountain, kan ik niet anders dan deze te kiezen boven de scalpel alloy 2 (de carbon versie ligt boven budget). Vreemd van cannondale dat ze gekozen hebben voor de crest velg op deze all mountain, terwijl de scalpel carbon dan weer met de Arch velg komt voor een XC racemachine

Image
RigolleM
Mountainbiker

Re: Cannondale Trigger 29er 1

Post by RigolleM »

Op de foto's zijn het nochtans Arch velgen, best eens navragen bij uw LBS.
Iets meer dan 13kg volgens deze site.
philledan
Mountainbiker

Post by philledan »

Fotos zijn arch velgen, maar specs volgens cannondale zijn de Crest velgen. Volgens dealers worden het effectief crest velgen. 13kg lijkt mij al bij al nog veel eerlijk gezegd met een lefty (niet de lichtste lefty maar toch) en crest wielen...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

philledan wrote:Fotos zijn arch velgen, maar specs volgens cannondale zijn de Crest velgen. Volgens dealers worden het effectief crest velgen. 13kg lijkt mij al bij al nog veel eerlijk gezegd met een lefty (niet de lichtste lefty maar toch) en crest wielen...
Is 29" AM met een vork van 1850g en een dropper als seatpost, lijkt mij normaal gewicht.
Wat wil je ermee aanvangen?
philledan
Mountainbiker

Post by philledan »

Gezien het belgische landschap zal het zich hoofdzakelijk berperken tot de blosotourkes. Af en toe ga ik wel richting frankrijk om wat meer all-mountain te rijden. Ik rijd momenteel met een AM 26" met veerweg 140 achteraan, en tot 150 vooraan. Ik amuseer mij er rot mee in de bossen! Gezien ik de stap naar 29" ook ga zetten had ik initieel de canyon nerve al 29 besteld, nu twijfel ik eraan om toch voor de trigger te gaan...
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Als gewicht een redelijk belangrijk iets voor je is, en ik zo lees waar je je fiets het vaakst zult voor gebruiken. Dan zou ik simpelweg voor een 29" hardtail kiezen, scheelt toch al snel een tweetal kilo in dezelfde prijsklasse. En zo'n carbon hardtail in 29" zal ook wel voor het nodige comfort zorgen. Ik maak gewoon die bedenking. :-)
philledan
Mountainbiker

Post by philledan »

Ik heb twee jaar geleden een serieuze hernia gehad....heb de FS echt nodig voor mijn rug niet te hard te belasten. HT is dus geen optie! Tzal scalpel 29 of trigger 29 worden...alleen twijfel ik of een scalpel 29er niet teveel race gericht is, en wel speels genoeg..
philledan
Mountainbiker

Post by philledan »

Vandaag de Scalpel 29 Carbon 2 getest...snel fietske! Beetje modder, en die racing ralph's zijn toch niet veel waard vind ik. Met andere banden met meer grip is de scalpel echt een leuke fiets. Alleen zit die voor mij iets te diep, mss is een riser of een minder nagtieve stuurpen wel de oplossing.
De 13kg zware trigger zal in elk geval log voelen tov de scalpel vrees ik...
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

philledan wrote:Vandaag de Scalpel 29 Carbon 2 getest...snel fietske! Beetje modder, en die racing ralph's zijn toch niet veel waard vind ik. Met andere banden met meer grip is de scalpel echt een leuke fiets. Alleen zit die voor mij iets te diep, mss is een riser of een minder nagtieve stuurpen wel de oplossing.
De 13kg zware trigger zal in elk geval log voelen tov de scalpel vrees ik...
waar heb je de scalpel kunnen testen en ik welke maat?

grt,
bip bip
philledan
Mountainbiker

Post by philledan »

Gaethofs in herk-de-stad. Was maat medium en het 2012 model. Goeie service en vriendelijke mensen.
Post Reply