Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
erwin.91
Mountainbiker

Re: Overzicht 29er banden

Post by erwin.91 »

fillebiker wrote:Gaan die conti's makkelijk tubles of is het nog altijd sealant uit de zijwange?
en wat is het werkelijke volume van die X-King? 510gr vo nen echte 2.2 zou ek straf vinde!
Makkelijk tubless,weet ik niet heb er nog geen melk in gedaan en ga dat verlopig ook nog niet doen,
Fiets word pas ergens eind februari begin maart terug gebruikt.

Band opgepompt tot 1.6 bar meet hij 5.2 cm.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

erwin.91 wrote:Band opgepompt tot 1.6 bar meet hij 5.2 cm.
OK ja, hij zal misschien met het rijden nog wel ietsje 'uitzetten', maar 5.2 cm is wel amper 2.05"... dus feitelijk wat te smal voor een 2.2"
Ik zal nog efkes afwachten wat uw bevindingen zijn met deze band, want het is wel een interessante band qua gewicht.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Voor zulke banden is dat wel een supergewicht.
Met toch wat noppen erop moeten ze dus ergens anders gewicht sparen.
Lijkt al in volume te zijn en hoogstwsl dunnere flanken.
Dat gaat zeker al langer duren om ze te dichten met melk.
Ik ga iig de reviews volgen en of ze geschikt zijn voor Ardennenmarathons.
Stevige(re?) zijkanten zijn daar nodig.
lexx
Mountainbiker

Post by lexx »

Op mijn bike liggen standaard rapid rob 29X2.25
dacht gelezen te hebben op de site van schwalbe dat het gewicht van deze 780GR is.
ik dus supercontent want kon zo zeer gemakkelijk gewicht besparen.
nu denk ik dat ik in de winkel op de doos zag staan dat dese 540gr wegen.
nu twijfel ik of ik nie op de doos van een rocket ron heb staan kijken.

weet er iemand het gewicht van deze banden?
Ken1984
Mountainbiker

Post by Ken1984 »

Ik wil graag mijn 29er gebruiken op 31 maart om de Ronde van Vlaanderen te rijden (deze op de weg, mtb is er niet meer). Welke banden zijn hiervoor aan te raden? Velgen zijn Crossmax ST 29, ik denk dat ik minimum 1,5" banden nodig heb erop. Mag tubeless.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Mijn ervaringen met de RS versie van Conti zijn ronduit slecht. Met notubes heb ik ze nooit deftig dicht gekregen. Soms dacht ik dat het in orde was, maar dan begonnen ze weer zonder reden tijdens een ritje op de dijk druk te verliezen. Rampzalig, nog nooit meegemaakt met andere banden. Zijflanken zijn echt niks waard. Met Nozisch zou je ze beter dicht krijgen, maar dan zou ik het nog niet aandurven om er mee te gaan mtb'ken.
Ritchey Z-max shield WCS zou een mogelijk alternatief zijn, al heb ik daar geen ervaring mee. Rocket Ron vooraan heeft het bij mij nu ook een jaar uitgehouden, maar dit jaar gaat er de snake skin versie op. Liever 50g meer en nog iets meer lekzekerheid... Achteraan ga ik de shields testen.

gr
Jan
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

Ach het tubless maken van de conti rs zal nog wel mee vallen zekers,
ik rij nu ± 2jaar met Schwalbe roro en rara en die hebben blijkbaar op gebied van lek rijden en tubless maken geen al te beste reputatie.

Awel met tubless maken van de Scwalbe's nog geen probleemen gekend en op 2jaar heb ik 1x lek gereden dat de no tubes het niet dicht kreeg maar ja da was dan ook met de flank op een afgebroken betonpaaltje terecht gekomen, ik denk dat ge al ne serieuzen band nodig hebt om dan niet lek te staan.

Flanken van de Conti's lijken mij alvast steviger dan de Schwalbes.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

lexx wrote:Op mijn bike liggen standaard rapid rob 29X2.25
dacht gelezen te hebben op de site van schwalbe dat het gewicht van deze 780GR is.
ik dus supercontent want kon zo zeer gemakkelijk gewicht besparen.
nu denk ik dat ik in de winkel op de doos zag staan dat dese 540gr wegen.
nu twijfel ik of ik nie op de doos van een rocket ron heb staan kijken.

weet er iemand het gewicht van deze banden?
Rapid Rob is een draadband.
Het profiel stamt van de oudere Racing Ralph.
Ook lager draadgetal (tpi), minder soepele flank en in verhouding hogere rolweerstand.
Vandaar het hoge gewicht zeker?
Voor de Rocket Ron evo 29x2,25 geeft Schwalbe 520g op.
Daar zit meestal nogal wat variatie op.
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

Conti gebruikt een redelijk vettig ont-mallingsmiddel dat dikwijls tot diep in het karkas doorgedrongen is, vandaar dat de latex niet zo goed kan hechten, dat vettig spul zit in de weg... nu wat doe ik daarmee en ik doe dat buiten wegens zeer sterke geurhinder, ik neem water van ongeveer 80° en daar doe ik 2/10en ammoniak bij en was de NIEUWE banden daarmee aan de binnenkanten goed uit (meermaals herhalen), je ziet direct heel wat vetogen op het water drijven, nadien nog eens goed spoelen met zo heet mogelijk water... Ik gebruik hiervoor wel speciale rubber/nomex handschoenen wegens anders nogal wat brandwonden vrees ik.
Dan de bandjes goed laten drogen en luchtdicht maken zoals het hoort, bij mij zijn ze dan van de eerste keer gewoon potdicht ;-)
O ja ik rij met X-King Protection, 580gr luchtdicht nog niet mee lekgereden en reeds gebruikt op alle Ardennen marathons en Roc d'Azur marathon en XC en op nog wat redelijk extreme Dolomiten tracks.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Ik gebruik IPA (isopropylalcohol) om die vettigheid van de mal de verwijderen, maar de Racesport heb ik ook nooit deftig dicht gekregen, itt de Protections.
Post Reply