steunzolen????

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
miky111
Mountainbiker

steunzolen????

Post by miky111 »

:-? heb beenlengte verschil van 7mm nu heb ik steunzolen voor tijdens het lopen maar deze zouden niet kunnen gebruikt worden voor het MTB....klopt dit (ophoging zool zit op de hiel).
nu werk je met de voorkant van de voet ....(steunpunt spd).
heeft iemand hier ervaring méé hoe ik men probleem kan oplossen en waar ik aan de goede steunzolen geraak of aangepasteschoenen.
:wink: :oops: :wink:
WappY
Mountainbiker
Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...

Post by WappY »

Kan je geen 2 verschillende crank lengtes mixen ?
nen 170 en nen 175, dat maakt toch 5mm verschil ?

Alle het is maar een gedacht he... :drunk:
kassa
Mountainbiker

Post by kassa »

Heb hetzelfde aan de hand. En heb dit opgelost door in de schoen van het kortste been ophoog zooltjes te leggen voor 3mm in totaal. Je mag zeker geen volledige correctie van 7mm doen, dit zou veel te veel zijn aangezien je lichaam al deels aangepast is aan dit "mankement".

Verder gebruik ik ook nog speciale steunzolen maar deze hebben eigenlijk niets te maken met m'n beenlengte verschil, das eerder omdat ik kromme poten heb.

BTW die inleg zooltjes kun je in de Delhaize kopen en kosten ongeveer 1euro t stuk dacht ik. (1 zooltje is 1mm)

Greetz
cg
Mountainbiker

Post by cg »

Lijkt mij niet ech de juiste oplossing. [-X 5mm boven minder en 5mm onder meer. Dus dat lost het probleem maar aan één kant op (pedaal boven of pedaal onder) :roll:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Als je aan je korte kant je schoenplaatje meer naar voor zet zal dat toch ook al het één en ander compenseren, als je dan nog een stukje (enkele mm's) kurk (of beter nog een plastick plaatje) onder de bal van de voet legt heb je geen probleem meer denk ik.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Leg mij dat eens uit met dat plastiek of kurk plaatje want het drukpunt van men rechtervoet heeft geen contact met de zool door de glooiing van
van de schoen.Wanneer ik men oude schoenen van Specialized bodygeometrie gebruuikt dan zit men rechtervoet ideaal maar dan gaat het niet met men linker.Ik kan toch niet met 2 verschillende schoen gaan rijden het zou nochtans ideaal zijn.Daarom deze vraag om de ophoging van men rechterdrukpunt.
frog
Mountainbiker

Post by frog »

Als JFK morgen de tijd heeft zal hij ne keer een fototje nemen van zijn schoenzool die een 6tal mm verhoogd is ( aan de buitenkant ) #-o #-o
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

roger wrote:Leg mij dat eens uit met dat plastiek of kurk plaatje want het drukpunt van men rechtervoet heeft geen contact met de zool door de glooiing van
van de schoen.Wanneer ik men oude schoenen van Specialized bodygeometrie gebruuikt dan zit men rechtervoet ideaal maar dan gaat het niet met men linker.Ik kan toch niet met 2 verschillende schoen gaan rijden het zou nochtans ideaal zijn.Daarom deze vraag om de ophoging van men rechterdrukpunt.
De bal van de voet komt bij het duwen toch tegen de schoen?????

Dus, daar een lapje kurk of harde plastiek in de schoen lijmen.
Harde plastiek is niet elastisch, je hebt dus minder rendementsverlies bij het trappen.

Mocht het niet lukken op die manier, dan kan je eens proberen met tussen het schoenplaatje en de zool een extra spacer te steken.
Het lopen zal wel wat moeilijker gaan, en de aanpassing is wat zichtbaarder.
mati
Mountainbiker

Post by mati »

Ik heb mij overlaatst ergens laten uitmeten en die kerel raadt mij sportsteunzolen aan.
35% van de profs (op de weg) rijdt met zo'n steunzolen, zelfs al is het niet nodig.
Je moet daar wel 2.5uur verschillende testen doen (ze meten je uit, ze bepalen je looppunten, ...)
Er is wel een groot nadeel: de kostprijs
maar liefst 10.000BEF voor een paar!!! maar je hebt er wel 5jaar garantie op
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Morgen foto's van (die dure) steunzolen en verhoging aan de buitenkant van de schoen!
Post Reply