Zo 09/12/2012 Tervuren :: Vossem MTB Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Voervallei Voske
Mountainbiker

Re: Zo 09/12/2012 Tervuren :: Vossem MTB Classic

Post by Voervallei Voske »

De zon heeft vandaag haar best gedaan en de sneeuw doen smelten, dus toch geen volledig wit tapijt morgen als decor. Het parcours lag er door het smeltwater natuurlijk wat nat bij maar er doken geen noemenswaardige problemen op. Nu afwachten, zoals de mannen van de cross in Overijse, of het morgen een "snel" parcours (vorst) wordt of niet.
Alleszins is alles in gereedheid gebracht om morgen alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Zelfs de Leffe staat al koud O:) (niet moeilijk nu, ik weet het).

Allen welkom en tot morgen!

Voervallei Vossem.
JTTT
Mountainbiker

Post by JTTT »

Vanmorgen in alle vroegte naar de start gefietst. Was bij de eerste starters, dus weg lag er nog maagdelijk bij.... alhoewel :oops:
Het dooien en de regenval voor 7u had het parcours toch wel zwaar gemaakt. De afdalingen waren spiegelglad!!! En bij het eerste bordje OPGEPAST ging ik in de daaropvolgende afdaling dus al onderuit.
Het was de 1ste keer dat ik liever de beklimmingen deed dan de afdalingen.
Nu en dan een extra lusje van de 40 of de 50 km meegenomen. Misschien zou het bij deze lusjes interessant zijn erbij te plaatsen hoeveel extra km en/of hoogtemeters er te verwachten is.
Uiteindelijk als 1ste bij de bevoorrading.

Afspuitstand OK, bepijling perfect (zelfs zo vroeg), bewaakte fietsenparking perfect en heel vlot met de houten nummertjes....
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

JTTT wrote:Vanmorgen in alle vroegte naar de start gefietst. Was bij de eerste starters, dus weg lag er nog maagdelijk bij.... alhoewel :oops:
Het dooien en de regenval voor 7u had het parcours toch wel zwaar gemaakt. De afdalingen waren spiegelglad!!! En bij het eerste bordje OPGEPAST ging ik in de daaropvolgende afdaling dus al onderuit.
Nu en dan een extra lusje van de 40 of de 50 km meegenomen. Misschien zou het bij deze lusjes interessant zijn erbij te plaatsen hoeveel extra km en/of hoogtemeters er te verwachten is.

Afspuitstand OK, bepijling perfect (zelfs zo vroeg), bewaakte fietsenparking perfect en heel vlot met de houten nummertjes....
Sjiek !
:-D
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Gestart met de 40 km in gedachte, het eerste 1,5u ging vlot, dus toch maar voor de 50 gekozen. Het laatste half uur nog serieus afgezien.

Meestal kuis ik mijn fiets thuis, maar vandaag was dat niet echt een optie (fiets moet in auto). Ik vreesde al voor een lange wachtrij, maar wat een verbazing toen ik aankwam. zoveel spuiten en ook hogedruk reinigers en dan nog iemand die alles in goede banen leid. =D> =D>
W817
Mountainbiker

Post by W817 »

Het was voor mij een thuisritje, en toch blijft het één van mijn favoriete parcours. De nogal vettige ondergrond zorgde voor wat extra fungehalte en spektakel... vooral in de afdalingen :-D Toch was alles uitstekend berijdbaar. Alvast weer een dikke pluim voor de Vossemse inrichters, vriendelijk onthaal, op de cruciale punten stonden er seingevers " extra chapeau voor die mannen " Grote afspuitstand en dus alle tijd om mijn fiets deftig af te spuiten. Eén klein minpuntje: de fotografen stonden vlak na de bevoorrading op een vlak stukje parcours en er zijn zoveel mooiere opnamepunten... maar toch ook hoed af hoor, want er zijn weinig touritten waar ze fotografen inzetten. Thanks voor de leuke voormiddag en tot volgend jaar =D> =D> =D>
JTTT
Mountainbiker

Post by JTTT »

ikke met de fiets wrote:
JTTT wrote:Vanmorgen in alle vroegte naar de start gefietst. Was bij de eerste starters, dus weg lag er nog maagdelijk bij.... alhoewel :oops:

Sjiek !
:-D
Ben jij niet vertrokken misschien?
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

zero wrote:Gestart met de 40 km in gedachte, het eerste 1,5u ging vlot, dus toch maar voor de 50 gekozen. Het laatste half uur nog serieus afgezien.

Meestal kuis ik mijn fiets thuis, maar vandaag was dat niet echt een optie (fiets moet in auto). Ik vreesde al voor een lange wachtrij, maar wat een verbazing toen ik aankwam. zoveel spuiten en ook hogedruk reinigers en dan nog iemand die alles in goede banen leid. =D> =D>
Hey Zero , vandaag ook de 50 gereden.
Jammer dat we elkaar niet zijn tegengekomen. Of met die modder misschien niet herkend ?
Xcarma
Mountainbiker

Post by Xcarma »

Twas tof!

Eerste keer dat ik een toertochtje deed waar er wat hoogtemeters waren plus het feit dat het er zo vettig ( wel prettig ) bijlag heeft met doen kiezen voor de 30km. Ik beklaag het me niet maar kvoel het nog en ik vrees dat het morgen nog erger gaat zijn.

Al bij al maar één keer moeten afstappen omdat men ketting blokkeerde, er waren er op dat stuk meer die daar last van hadden. Ik had dan wel nieuwe banden liggen, ik had beter ook iets aan mijn remmen gedaan. Na 10km deed mijn achterrem het niet meer, tegen het einde was mijn voorrem er ook aan voor de moeite.

Volgend jaar opnieuw! ( Doen jullie ook zomertocht? )
johan687
Mountainbiker

Post by johan687 »

voor het 2 de jaar naar hier gekomen, mooie en zware tocht (50km),
zeker na de dooi, puike organisatie, tot volgend jaar :-D
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

het was inderdaad een afwisselend parkour: vlot rijdende stukken, af en toe ploeteren en schuiven, en serieuze
stoempstroken :-) Wel een perfecte organisatie =D> =D> : goede afpijling, afspuit en leuk parcours met heel wat seingevers

kil maar leuke voormiddag achter de rug, wij sasbikers komen volgend jaar weer
Post Reply