Cape Epic 2013

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
2L2P
Mountainbiker

Cape Epic 2013

Post by 2L2P »

Iemand die ervaringen wil delen of wat tips en praktische info kan geven?
Tom M
Mountainbiker

Re: Cape Epic 2013

Post by Tom M »

2L2P wrote:Iemand die ervaringen wil delen of wat tips en praktische info kan geven?

Wat wil je specifiek weten?
2L2P
Mountainbiker

Post by 2L2P »

Wat is je ervaring met het klimaat ginder?
Is het tentenkamp goed georganiseerd, doe je zelf best nog een matje mee voor in de tent, zijn er voldoende douches enz.
Hoe zit het met technische bijstand? Zijn standaardonderdelen gemakkelijk te verkrijgen of moet je zoveel mogelijk zelf voorzien?
Hoe zijn de bevoorradingen onderweg en het eten in het kamp?
Het is waarschijnlijk best de accommodatie voor de dagen voor en na de race via de organisatie te boeken omdat het transport naar de start dan reeds inbegrepen is, correct?

bedankt voor je reactie!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Hetgeen ik vooral wil weten, wat doen/deden jullie met de fiets?
Nemen jullie die gewoon mee op het vliegtuig of sturen jullie die op voorhand op naar daar?
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

2L2P wrote:Wat is je ervaring met het klimaat ginder?
Is het tentenkamp goed georganiseerd, doe je zelf best nog een matje mee voor in de tent, zijn er voldoende douches enz.
Hoe zit het met technische bijstand? Zijn standaardonderdelen gemakkelijk te verkrijgen of moet je zoveel mogelijk zelf voorzien?
Hoe zijn de bevoorradingen onderweg en het eten in het kamp?
Het is waarschijnlijk best de accommodatie voor de dagen voor en na de race via de organisatie te boeken omdat het transport naar de start dan reeds inbegrepen is, correct?

bedankt voor je reactie!
Ik heb meegedaan aan de editie van 2008 en ga nu voor 2de maal: tentenkamp is goed georganiseerd, met een goed matrasje . je slaapt best in slaapzak. natuurlijk als je gevoelig bent aan lawaai best oordopjes meenemen. denk dat er qua technische bijstand geen klagen is, zowel onderweg als in het tentendorp. het eten is naar wat ik me herinner niet top maar zeker ook niet slecht. Ik ging in 2008 ook regelmatig nog plaatstelijk eten want het is er niet duur. Ik heb in 2008 niet via organisatie een verblijf geboekt en nu ook niet. bevoorradigen zijn wel dik in orde, voldoende "cold" drinks en fruit en andere voeding. ergste vijand kan uiteraard het weer zijn, ik kan er van meespreken want in 2008 uitdroging opgelopen. qua douches het is mobiel douchen, dat valt goed mee maar kan soms wel eens aanschuiven zijn, net zoals de bikewash. eigenlijk is de regel hoe sneller je binnen bent, hoe minder tijd je verliest en sneller kan recupereren.
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

kenny wrote:Hetgeen ik vooral wil weten, wat doen/deden jullie met de fiets?
Nemen jullie die gewoon mee op het vliegtuig of sturen jullie die op voorhand op naar daar?

4 jaar geleden heb ik lichte koffer gehuurd toen nog voor een 26inch. koffer woog niet teveel en ik had dit op voorhand aangevraagd aan de vliegmaatschappij. Nu zal het bij vermoedelijk fietszak worden van evocsport worden, zodat ik niet teveel moet bijbetalen. Ik ken er ook die hun fiets in fietskarton meenemen of opsturen.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Nog een vraag over iets waar ik mij normaal gezien niet mee bezig hou:
Welke bande leggen jullie? Ik twijfel tussen Vredestein Black Panter en Maxis Crossmark.
Het is niet zozeer het profiel waar het mij over gaat, eerder de lekbestendigheid en dit zijn 2 banden waar ik goeie ervaring mee heb op dat gebied.
robin
Mountainbiker

Post by robin »

ikdoe ook mee in 2013,wij hebben gewoon een vlucht geboekt en extra bij betaald om onze fietsen mee te nemen,
ook hebben logement voorzien voor en na de wedstrijd,

er zijn er van onze ploeg die al een paar keer hebben meegereden, en die zeggen dat het elk jaar beter en beter werd qua eten en douche,enz.....

ik rij wss met RaRa 3star compound, stevige band en bolt goed.
geci2002
Mountainbiker

Post by geci2002 »

De 'Cape Epic' deze wil ik en zal ik binnen enkele jaren rijden.
Maar hoe bereid je jezelf hier op voor?
Hoeveel marathons rijden jullie zo gemiddeld als voorbereiding?
En hoeveel kilometers rijden jullie per jaar met mtb of racefiets?
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

geci2002 wrote:De 'Cape Epic' deze wil ik en zal ik binnen enkele jaren rijden.
Maar hoe bereid je jezelf hier op voor?
Hoeveel marathons rijden jullie zo gemiddeld als voorbereiding?
En hoeveel kilometers rijden jullie per jaar met mtb of racefiets?
Om je een idee te geven, in de week tussen kerstdag en nieuwjaar zat ik aan 400km
Post Reply