Za 01/12/2012 Bredene :: 1ste Winter Kust Tour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lange Peter
Mountainbiker

Re: Za 01/12/2012 Bredene :: 1ste Winter Kust Tour

Post by lange Peter »

Prima gedaan voor een eerste keer maar toch enkele voorstellen.

Over het algemeen vond ik dat er teveel op de baan en verharde paden werd gereden en dat er wat meer pijltjes mochten hangen.
Die ''toer'' van Bredene/Oostende voor de eerste bevoorrading mag van mij een stuk korter.
Na de bevoorading werd er op de verharde paadjes tussen de duinen gereden terwijl je al die mooie singeltjes in het zand zelf passeert.
Misschien is het moeilijk hier toestemming voor te krijgen,als alternatief kan er dan misschien een stuk op het strand worden gefietst??

Het vaste rondje van de haan vond ik wel de max maar daarna was het weer teveel baan en te saai tot aan de finish.
Wat ik wel super vond was de 1ste bevoorrading(de 2de heb ik niet gezien) en de soep of patatjes bij aankomst :-)

De douches heb ik niet gebruikt want de rij was te lang en het was te koud om lang te blijven staan.
Kortom deze rit heeft zoveel potentieel en kan alleen maar verbeteren en groeien.
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

vandaag ook met enkele choufkes deze toertocht gedaan =D>

Maar jammer genoeg enkele minpuntjes :

Bepijling kon stukken beter 3 maal verkeerd gereden [-X en daardoor de 2 e bevoorrading gemist.
Bike wash : zeer primitief moesten er koppen aangestaan hebben ging de druk zeker beter geweest zijn.
En gelukkig had ik water dichte schoenen schoenen want ik stond in een plas (paletten een goedkope alternatief)
Voor de oversteken een gevaar bord plaatsen... twas soms even stevig in de remmen gaan vandaag.
En een leffe blond achteraf aan 3.60 euro [-X [-X [-X tis nog altijd een toertocht en geen ritje aan de dijk van Oostende 8-[
De douches hebben we niet gebruik (had ik niet nodig) maar zo te zien was er een file.
Een fietsstalling is zeer goed maar als je zelf achter je fiets moet is het briefje vlug op een andere bike geplakt [-X
Beter zou zijn dat iemand van de organisatie achter de fiets moet (daarvoor heb je dus 2 personen nodig aan de stalling)
Op het einde was het toch veel road..
Maar heb toch genoten van mijn rit deze morgen en mits de nodige aanpassingen kom ik terug. [-o< :wink:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

ik kan me niet aansluiten bij de bovenstaande commentaren, voor mij een dikke onvoldoende.
Bepijling was niet zo duidelijk, en in de Haan zelf ben ik verkeerd gereden aan de lichten waardoor ik een 5 tal km's van het parcours (blijkbaar de bosjes in de Haan ) gemist heb, nu geeindigd met 50km. Ware het niet van de Schore in Oostende , ik denk dat er nog geen 10% offroad was. Tot aan de schore een 3 tal stroken, om dan een beetje door 't stad en een park te rijden. Na de schore een semi-verharde oude spoorwegroute tot aan de 1e goede bevoorrading, en dan door de oude haven naar de duinen, alwaar er toch een 500m onverhard zal geweest zijn, om dan de betonpaadjes te volgen. Na bijna 17km verharde weg aan één stuk kwam ik aan de finale offroadstrook.
Jammer van de goed ingerichte afspuitstand dat er geen druk op het water zat.
Volgend jaar zal men toch wat meer moeite moeten doen om mij nog naar daar te krijgen.
Rohloff Rohler
Mountainbiker

Post by Rohloff Rohler »

na telefonisch contact met een van de organisatoren wist ik waar deze tocht over ging en de supermoto's [-X er nog afgehaald voor het vertrek en de Rocket ron's gekozen :bounce: .Was mijn 2de kusttocht nog maar (koksijde) en aangenaam verrast van het parcour =D> .Enkele minpuntjes zoals hierboven al werd aangehaald maar was natuurlijk de eerste keer.Betere afspuitstand en bepijling en ik kom volgende keer zeker terug =D> =D> =D>
Sully
Mountainbiker

Post by Sully »

Geanticipeerd op het weer zijn we met 2 Duivelshonden pas gestart om 12.00u. 's Morgens wat te koud en in de namiddag was er regen voorspeld. De karmelieten van de vrijdagnacht speelden ook wel een belangrijke rol in de keuze van het start uur :wink:

Zelf organisator zijnde van een toertocht kijken we steeds met aandachtige ogen naar alle details van andere tochten. Wijzelf hadden eigenlijk geen opmerkingen over de bepijling. Steeds goed zichtbaar maar misschien was onze verscherpte aandacht daar de reden van. Leuk gespeeld in de duinen en bewust niet steeds het parcours gevolgd maar wel de extra paadjes in de duinen opgezocht :-D .
We hebben ook nog een strook op het strand gereden tot aan de Beach Club. Altijd fun

De 2 de bevoorrading kon iets duidelijker op de plaats waar de bevoorrading was. De vooraankondiging was OK waardoor we toch probleemloos de lekkere broodpudding vonden en hebben kunnen genieten van een vriendelijke bediening. Ik lees dat er toch zijn die deze bevoorrading gemist hebben en ik kan begrijpen waarom. Dat kartonnen bord dat kon beter.

Dat laatste, lange stuk asfalt in de polders was echt balen !! . Tip : na de single tracks in Wenduine de riders naar het strand loodsen en via het strand terug naar Bredene.

afspuit : zwaar ondermaats.
douches : vond ik dik in orde, weinig volk toen ik er was. Kan me goed inbeelden dat met meer volk het comfort gevoel snel verdwijnt.
bewaakte fietsstalling : waardige service maar zeker niet waterdicht : nummertjes zijn zo verhangen
Nazorg : fantastische patatjes, lekkere kaasblokjes. Leffe idd duur maar heb gewone pintjes gedronken.
parking : ok
conclusie : wij hebben kunnen genieten van de rit (mede dankzij eigen variatie) en gunnen de organisatie zeer zeker de kans om te groeien en er volgend jaar een verbeterde versie van te maken. Er is genoeg feed back voorhanden om mee aan de slag te gaan.

Ferm bedankt, weer een organisatie erbij die zich engageert om enkele honderden riders een aangename voormiddag te laten beleven en dat verdient hoe dan ook veel respect.
Last edited by Sully on Sun 02 Dec 2012 12:10, edited 4 times in total.
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Altijd zoeken zo'n eerste organisatie :-D
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Hier ook gestart, en kan redelijk kort zijn in mijn beoordeling
- 3 mooie offroadstroken onder de wielen gekregen =D> =D> en deze werden aan elkaar geweven met enorme extra lange baanstroken #-o #-o .
- ook de weg kwijt geraakt in De Haan, ligt misschien aan mijzelf :wink: :wink:
- afspuitstand voor verbetering vatbaar.
Voor de rest blij dat er een organisatie was die een tocht wilde organiseren.
Hou alvast rekening met de geformuleerde opmerkingen en jullie komen er wel.

Grtzz

Pompierke
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Kan Peter Cowboy enkel bijtreden.
Bevoorrading super.
De rest.... :(

Heel vroeg gestart en zo het genot gehad om als een van de eerste door een paarde-modderpad sporen te trekken.
K'hoop dat jullie ervan genoten hebben.

Inderdaad veeeel baan, weinig pijlen (nog even een tip voor de organisatoren: een ervaren mountainbiker is een twijfelaar. Ieder gaatje waar hij in kan rijden is een mogelijke doorgang. Plaats dus duidelijke pijlen en BEVESTIG ! Misschien de dag voordien eens door een biker, die het parcours niet kent, laten rijden.)

Het moutainbike stuk in de Haan heb ik niet gemist (door parcourskennis), doch de terugweg van de Haan op het strand afgewerkt. Kwestie van de zee eens van dicht te zien, hé 8)

Kort: om te eten moet je er zijn. :-"

En dat is (met mijn breedte-groeischeut) niet echt de bedoeling op een mountainbiketocht. [-X
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

toch genoten van deze TT! de volle 58 km!
minpunten reeds vermeld, zeer vriendelijke organisatie, succes voor volgend jaar!
Post Reply