Zo 02/12/2012 Bornem 13de rit Ronde v h Waasland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirty
Mountainbiker

Re: Zo 02/12/2012 Bornem 13de rit Ronde v h Waasland

Post by dirty »

Spijtig voor de Greenbikers dat ze weer zo een slecht weer besteld hebben aan de Sint , in 't vervolg een goede wortel geven aan het paard van de Sint , want je weet dat noemt slecht weer vandaag ! Nog nooit zoveel slijk gezien aan het nonnenbos , dat was toch een beetje verschieten zelfs voor de muddevils , wat moet er de voorbije nacht niet zijn uitgevallen ?
al bij al een top organisatie met een super bevoorrading en achteraf nen lekkere boterham met ne goeie leffe.

Proficiat mannen met de organisatie en hou de moed erin ! =D> =D> =D>

hopelijk beter weer met de zomertocht in Juni !
bike_addict
Mountainbiker

Post by bike_addict »

Mooie en goed georganiseerde tocht. Het leek wel een mini Parijs-Roubaix met al die kasseien lol. Jammer dat de weergoden jullie niet goed gezind waren. Toch genoten van de grote toer.
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Foto's van alle deelnemers vanaf dinsdagmorgen online op http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by timothyd on Mon 03 Dec 2012 21:24, edited 1 time in total.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

'Zo'n weer deze nacht, zou je niet beter thuisblijven, zie het regenen...'
Vrouwlief trachtte mij te doen afzien van de zondagse rit en ik twijfelde er zelfs even aan om mijn plunje weer uit te trekken en onder de warme dekens te kruipen.
Toch maar van mijne steen een hart gemaakt en vertrokken.
Ondanks de 'pre-tt-check' van mijne trouwe mud-ss-bak gisterenavond had mijn achterband besloten om de luchtmoleculekes weer te verenigen met hun 'vrije' vriendjes in de natuur.
Blijkbaar heb ik wat teveel zitten morrelen aan het ventiel en kon de lucht daar weg?

Enfin, bandje terug opgepompt, en rond 8'en in het zadel aan Ter Dilft.
Uit ervaring weet ik dat het in de meeste gevallen de moeite loont om niet toe te geven aan de tegenzin en dat het beter meevalt dan gedacht.
Dat was nu ook zo!
Eerst nog wat druppels uit de hemel, maar gaandeweg piepte zelfs het zonnetje door de wolken.
Als vroege vogel onderweg zijn heeft zo zijn voordelen, de vele plassen waren nog niet veranderd in papvijvers.
De Vlietdijk lag er glibberig bij en voor alle zekerheid maar niet het spoor tegen de waterkant gekozen, maar al bij al goed te doen.

De bepijling was perfect, nergens misreden.
Aan de ravi kwam het water wel van pas om de bespatte bril weer wat doorzichtiger te maken.

Gans de tt samen met Ronald van de 'Easy-bikers' gereden, met een babbeltje onderweg en wat wederzijdse motivatie gingen de kms vlot voorbij.

De zandstrook voor het Nonnenbos lag zwaar, net voor de benen het wilden opgeven kon ik nog de graskant opwippen om er weer wat tempo in te krijgen.
Het nonnenbos zelf heb ik al slechter weten liggen en leende zich goed om er wat tempo te maken.
Jammer dat het daar net erg druk was.

Net op tijd aan de bikewash, de achterband vond het weer welletjes.
De prut ging er vlot af, het fietske heeft niet veel kuiswerk meer nodig, enkel wat smering.

Nog een warme douche en een boke op de aprés maakten het af.
Een toffe ochtend mogen beleven en de afwezigen hadden ongelijk :wink:
nameeb
Mountainbiker
Location: Kona , Epic S Works , Carbon Lefty Dirty Harry 29er

Post by nameeb »

Voor de zoveelste keer komt de neerslag 24u te vroeg. Spijtig, dit jaar was op gebied van organisatie alles vlekkeloos verlopen, vele handen maakten licht werk. Aan de reacties te zien weten jullie dit ook te waarderen. Maar wij waarderen het nog veel meer dat jullie gisterenochtend, ondanks de regen er toch voor kozen om te komen rijden. Bedankt, tot volgende keer met beter weer.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Zonde voor de organisatie, maar het weer heeft het beetje verpest, dat op zijn minst. Zaterdagavond/nacht ook al zitten kijken naar buiten met gemengde gevoelens, het parcours beetje kennende...
Zondag half met tegenzin en direct bui in de nek vertrokken, eerste wegel direct mijn schoenen onder water, verkeerd spoor gepakt, op t ander nen hoop volk en overtrekken waren verschoven, ganse rit met koude voeten gereden. Tweede strook mijn metgezel weggeschoven en ne stuik..
Verder gereden, op sommige stroken echt gedesterd, en das al een van de aspecten van mtb waar ik het niet voor heb, maar das de schuld van het weer e.
Wel veen kasseikes gedaan, gelukkig niet te veel geschoven, maar toch maar wa opgelet met dat water. Aan ravi goed kunnen opwarmen met de soep en aan de vuurkorven, om dat terug te vertrekken. Eventjes kalm door de modderpoel gevaren om er weer tegenaan te kunnen.
Op dat domein na de voetgangerstunnel aan Friesland in het begin goed kunnen rijden, maar toen het modderen weer begon maar terug op auto piloot gereden. Nonnenbos was fun, maar t beste was er toen al af bij mij.
Al bij al het beste er uit gehaald gezien de omstandigheden, maar tcoh niet mijn ding in de modder....zeker wel proficiat aan de inspanningen van de organisatie
Post Reply