Chainsuck --> 1mm diep

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Jonas_VD
Mountainbiker

Chainsuck --> 1mm diep

Post by Jonas_VD »

Na al enkele keren last gehad te hebben van een chainsuck met wat lichte lakschade, was 't gisteren serieus prijs ](*,) Chainsuck met een snede van ongeveer 1mm diep en 1cm lang in mijn achtervork.. Nu vraag ik me of ik me hierover zorgen moet maken wat mijn aluminium frame betreft? Met de optische schade kan ik leven, maar ik zou niet graag binnen een paar weken door mijn frame zitten dat overigens nog maar 4 maand oud is :-?

Iemand hier ervaring mee en een idee wat de wanddikte is van zo'n achtervork (het gaat hier om een Cube LTD pro 2012)

Alvast bedankt!
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Re: Chainsuck --> 1mm diep

Post by pukkie89 »

Ik denk niet dat je u daar zorgen over moet maken.

Waar je u wel zorgen over moet maken is het feit dat je al enkele keren chainsuck hebt gehad.
Misschien kun je best eens zoeken achter de reden en dit vermijden in de toekomst.
Robert Brand
Mountainbiker

Post by Robert Brand »

http://www.chainsuckprotector.com/?post_type=product" onclick="window.open(this.href);return false;
gwenael de wulf
Mountainbiker

Post by gwenael de wulf »

Zo te zien ook een cube met dat probleem! Heb het ook gehad met mijn cube!
Even de voorderie deftig laten regelen en een andere ketting en tot nu toe geen problemen meer gehad!

Weet niet of het klopt maar zou vooral bij de schimano liggen!
Jonas_VD
Mountainbiker

Post by Jonas_VD »

gwenael de wulf wrote:Zo te zien ook een cube met dat probleem! Heb het ook gehad met mijn cube!
Even de voorderie deftig laten regelen en een andere ketting en tot nu toe geen problemen meer gehad!

Weet niet of het klopt maar zou vooral bij de schimano liggen!
Ja ik heb er enkel last van bij schakelen tussen middenblad en granny. Al veel gelezen over kettingbladen die versleten zijn, maar aangezien ze nog maar 400km gebruikt zijn denk ik niet dat dit al een probleem kan zijn. Mss idd mijn voorderie nog eens opnieuw afstellen. Op welke ketting ben je dan overgestapt?
Jonas_VD
Mountainbiker

Post by Jonas_VD »

Ben ik ook al even van op de hoogte, maar voorlopig hebben ze nog geen plaatje voor het ltd frame.. Ik ga er wel eens achter horen, maar ik wil eerst en vooral de oorzaak van 't probleem aanpakken.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Chainsuck heeft meestal te maken met versleten tandwielen en heeft niets met het merk van fiets of onderdelen te maken. Als je een nieuwe aandrijving plaatst is het probleem meestal opgelost.
gwenael de wulf
Mountainbiker

Post by gwenael de wulf »

Bij mij was het niet versleten fiets was nieuw! Op aanraden van de fietsenmaker een andere ketting gelegd en heeft hij alles eens fijn afgesteld! Volgens enkele mechaniekers die ik ken heb je het veel minder tot bijna nooit met sram dan met schimano. Zelf rij ik met schimano dus weet ik niet of dit 100% waarheid is.

Ben naar een xtr ketting overgestapt.
brekson
Mountainbiker

Post by brekson »

Had dit vroeger ook ( cube ) , lag volgens mij aan het feit dat ik met een triple reed ( shimano)
Toen een beetje verholpen door goede smering

Nu (sram) rijd ik met een dubbel ( op het buitenblad) en nooit meer gehad, ook niet in modder of sneeuw.

Is wel knudde dat er een diepe kras in je kader zit, maar voor een alufiets is dit geen probleem hoor
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Bladen steken van Blackspire !!!!
Post Reply