Zo 02/12/2012 Bornem 13de rit Ronde v h Waasland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kersje
Mountainbiker

Re: Zo 02/12/2012 Bornem 13de rit Ronde v h Waasland

Post by kersje »

wij komen ook met 6 motorcross(t)ers, vorig jaar ook gedaan, enkel stukje na peleman toen moeten stoempen, hopelijk dit jaar mijn hartslag daar onder controle houden ;) de dreef aan de kliniek die kan gewoon niet slecht liggen dus dat worden nog enkele zalige km's genieten vant landschap en dan op naar de nonnenbos (hopelijk langs het zandstuk) :D
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Wat een gezever over modder. Dat is juist mountainbiken. Zolang je maar kan fietsen en enkele stuken baan hebt om weer op adem te komen mag het van mij vol liggen met slijk.

Morgen ook aanwezig voor de langste afstand.
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

Just Ridin Waasmunster zal er ook zijn!
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

deze morgen om 6 u vertrokken voor de pijltjescontrole en spijtig genoeg moeten vaststellen dat 20 l regen per vierkante meter op één nacht zo zijn gevolgen heeft voor het parcours :evil: . Stukken die er gisteren perfekt bij lagen waren deze morgen herschapen in slijk en meterslange plassen :evil: .
Respekt voor de bikers die er toch zijn aan begonnen =D> .

grt,
bip bip
ice man
Mountainbiker

Post by ice man »

Voor de zoveelste keer hebben de Greenies geen geluk met het weer. Zelfs het nonnenbos en de zandwegen ervoor lagen er nat bij. Ik voelde mij zelf zoals het parcoers (niet al te best) dus heb maar de kleine toer gedaan en niet teveel zot gedaan.

Ik begin nu al te duimen voor goed weer met de volgende zomerrit.
DDT-STAS
Mountainbiker

Post by DDT-STAS »

DDT-STAS-Bikers hebben er toch van genoten :P
E geluk dat er op de bevoorrading vuurkorven stonden om ons terug wa op te warmen :-D
Btw zeer uitgebreide bevoorrading ; alleen een tas koffie heb ik ni zien staan..
Was leuk om de mensen van Shortbike te zien bij terugkomst. Dit natuurlijk dankzij de Jâgermeister :lol: :lol:
Onderweg ook een 'mindervalide' MTB-er tegen gekomen die deze TT a h doen was met een kunstbeen... HOED AF voor deze moedige krijger =D> =D> =D>
Tot de volgende.
Filemon1
Mountainbiker

Post by Filemon1 »

Aan de organisatie, het was een zeer mooi parcoer, jammer van de regen van deze nacht. Ik heb de 50km gedaan en het licht was uit en de remblokken weg.
Hoppelijk volgende keer beter weer. Ik kan wel wat modder verdragen maar voor mij was het iets teveel of misschien is de conditie nog niet voldoende.
Tot de volgende rit
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Het zit jullie ook nooit mee he mannen, al 2/3 jaar slecht weer in de winter. Het begint een gewoonte te worden :-)
Parcours was goed, bevoorrading was zeer uitgebreid. Enkel spijtig dat er iemand besloot om na een dikke 10km te besluiten om tegen mijn voorwiel te rijden. Gevallen recht in de plassen, volledig doorweekt. Dus ik ben na de bevoorrading naar huis gereden. Had teveel kou. Resultaat van de dag: linker bil, bovenbeen en knie open en men bryton rider 40 kwijt... :cry:

Als iemand een bryton rider 40 tegengekomen is in de dreef na de kasseistrook, contact me :)
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

Xfrank wrote:Just Ridin Waasmunster zal er ook zijn!
ben deze nacht een paar keer wakker geworden van het slechte weer en deze morgen zag ik het echt niet goed zitten.

om 11.30 dan toch met de fiets van Waasmunster naar Bornem gereden om toch nog mijn steentje bij te dragen op de aprés. Waarschijnlijk ben ik de properste die op de foto zal staan :-" tussen de buien via een ommetje langs mijn tante, terug naar huis. droog en proper thuis gekomen met 30km op de teller :-D
Fab4ever
Mountainbiker

Post by Fab4ever »

Net als vorig jaar ben ik met de fiets afgekomen van Sint-Niklaas. Toen was ik per ongeluk ingepikt op het laatste lusje van de rit en stond ik al na 3 kwartier aan de aankomst. Wanneer ik daarna dan maar langs de goede kant vertrok, was het wel lekker rustig.

Deze keer heb ik toch maar de officiële weg gevolgd.
En net als vorig jaar ontzettend genoten van het parcours. Ik hou van de vele dreven die in de toer zitten. Op die grind- of dolomietpaden kan je lekker doorrijden. Omdat er telkens (minstens) 2 sporen zijn, rijdt er niemand in je weg, of rij je zelf niemand in de weg (door mijn conditie was deze keer eerder het tweede van toepassing...).
Toch zaten er naast deze vlot berijdbare paden ook een paar serieuze blubberwegen bij. Het stuk in Oppuurs langs het water heb ik bijna volledig gelopen, en dat ging net zo snel (of traag) dan de fietsers voor mij.
Jammer van de nachtelijke buien die het parcours herschapen hadden, maar al bij al hebben we nog geluk gehad met het weer. Tot aan de bevoorrading was het droog en scheen de zon volop. Pas nadien kreeg ik een paar lichte buitjes.
Kou had ik niet. Alleen mijn vingers kregen wel enorm kou toen ik naar huis reed omdat mijn handschoenen nat geworden waren bij het afspuiten van mijn fiets. Volgende keer uitdoen is de boodschap.

Bij de afspuitstand heb ik nog een specialleke gezien: een fiets met zowel achterwiel- als voorwielaandrijving! Die ketting op het voorwiel was zeker 3 keer langer dan de gewone ketting, en liep van de linkerkant van het achterwiel over verschillende tandwielen en geleiders over de achtervork naar de bovenbuis en het balhoofd. Ik vraag mij wel af of die ketting er niet te veel af loopt met zo'n lengte.
Post Reply