Het leuke eraan om dit ook te doen met een mtb is als je ergens een leuk stuk bos ziet of pad dat je kent pik je dit gewoon mee.
En met mtb banden erop die tubless liggen heb je ook geen last meer van lekrijden op de langere ritten .
wihameke wrote:Het jeukt want die Canyon race fiets kunnen ze direct leveren....
Heb alleen schrik dat ik er te weinig mee ga rijden en toch maar steeds de MTB neem
BUMPwihameke wrote:BUMP![]()
Na een "seizoen" veel met de racer gefietst te hebben ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik het meer heb voor de MTB. comfortabeler en meer vrijheid in de keuze van de baantjes die je kan nemen. Zo rij ik tijdens een lange duurtraining geregeld eens het bos in als afwisseling en zo hou je het ritje langer vol vind ik.
Dus heb ik nu een 29" mtb en doe daar nu mijn duurtraingen mee op de weg en dat gaat héél goed. De racer hangt omhoog en zal maar af en toe gebruikt worden in de zomer.
Dus duutraining op een mtb is in mijn ogen vééééééél leuker en aangenamer![]()
Topic opgelost
Post by Emperor of the Mud »
Qué? http://connect.garmin.com/activity/76524553" onclick="window.open(this.href);return false;. Den dag erop er nog eens 150 op de mtb (met slicks) gedaan trouwensHoezo wrote:Ik doe duur op racefiets..... Als het niet regent ed. Anders komt zoiezo de mtb van stal.
Ik wissel af na gelang zin, weer ed. En zo houd ik het voor mezelf wat leuk en blijft de honger naar fietsen groter. Denk wel dat km malen gemakkelijker gaat op racefiets als op Mtb ( langers duur opracer en hartslag makkelijker onder controle te houden). Met racefiets kan je zonder teveel moeite klassiekers rijden van 150 - 180 km , Met de Mtb rij je er max 100 ofzo.
Vroeger reed ik meer mtb dan racefiets. Maar heb ondervonden dat het malen van km ( op racefiets dus) zeker zijn vruchten afwerpt in het veld ( lees meer conditie , meer fun). Meeste moeite heb ik me tegenwoordig met het verzoenen dat de meeste tt maar 45 km zijn, zo stap ik al sneller op de mtb van thuis uit ... richting tt , en terug zodat ik nog steeds min 70 - 90 km doe. Heb het gedacht dat ik 45 km gefietst heb, niets heb gedaan.
Post by Ivanhoe el biker loco »