winterkousen
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Tot je in een plas (ijskoud) water rijdt en dan nog een paar uur met natte voeten in de vrieskou moet verder rijden, dan weet je pas wat Sealskinz waard zijn.ReeVeS wrote:Ik rij als het erg koud is met dikke wollen skisokken! te verkrijgen bij decathlon ... is misschien goedkoper dan onmiddellijk sealskinz te bestellen...
- Wettelbeir
- Mountainbiker
Post by Wettelbeir »
ge krijgt daar dan ook zo van die lekkere kleffe zweetpollekes in, aaagh ja want da vocht kan ook nina buitenReeVeS wrote:mijn diablo's zijn ook waterdicht dus daar heb ik niet direct last van ... klopt inderdaad dat die sealskinz perfect waterdicht zijn, althans mijn handschoenen :)
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Toch liever zweetpollekes of zweetvoeten dan ijspegels... want ik wil het toch niet teveel meer meemaken dat ge nog bijv. 20 km moet rijden met bevroren voetenWettelbeir wrote:ge krijgt daar dan ook zo van die lekkere kleffe zweetpollekes in, aaagh ja want da vocht kan ook nina buitenReeVeS wrote:mijn diablo's zijn ook waterdicht dus daar heb ik niet direct last van ... klopt inderdaad dat die sealskinz perfect waterdicht zijn, althans mijn handschoenen :)
Morgen bij VE eens kijken, daar hebben ze toch een groot aantal merken beschikbaar...
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Vorige week bij VE 3 paar Sealskinz gaan halen :
- thin / mid length (1)
- mid / mid length (2)
- thick / mid length (3)
De dunne (1) heb ik vandaag getest in mijn winterschoenen : opvallend warmer dan mijn gewone sportkousen
De andere (2 en 3) passen alleen in mijn zomerschoenen o.w.v. de dikte, maar dit zal in alle geval warmer zijn dan voorheen.
Als het echt kouder wordt, kan ik daarover nog altijd mijn overschoenen trekken.
Koude voeten zal ik dus hopelijk deze winter niet meer hebben
merci voor alle tips en reacties mannen !
- thin / mid length (1)
- mid / mid length (2)
- thick / mid length (3)
De dunne (1) heb ik vandaag getest in mijn winterschoenen : opvallend warmer dan mijn gewone sportkousen
De andere (2 en 3) passen alleen in mijn zomerschoenen o.w.v. de dikte, maar dit zal in alle geval warmer zijn dan voorheen.
Als het echt kouder wordt, kan ik daarover nog altijd mijn overschoenen trekken.
Koude voeten zal ik dus hopelijk deze winter niet meer hebben
merci voor alle tips en reacties mannen !
Re:
Heb je daar goede ervaringen mee? Ik heb die zaterdag gekocht, en zondag uitgetest. Ik had er meer van verwacht. Rechtervoet kletsnat, linker voet viel mee. Nochtans rechts langs de waterlijn van een vijver gereden dus had ik linkervoet natter verwacht. Misschien een constructiefout? Ik zou ze toch aan niemand aanraden. Jammer voor het geld maar voor mij een miskoop.RigolleM wrote:Tot je in een plas (ijskoud) water rijdt en dan nog een paar uur met natte voeten in de vrieskou moet verder rijden, dan weet je pas wat Sealskinz waard zijn.ReeVeS wrote:Ik rij als het erg koud is met dikke wollen skisokken! te verkrijgen bij decathlon ... is misschien goedkoper dan onmiddellijk sealskinz te bestellen...
- Dacuba
- Mountainbiker
Re: winterkousen
http://castelli-cycling.com/en/products/detail/567/" onclick="window.open(this.href);return false; Ik heb deze, nog nooit geen koude voeten gehad.
Re: winterkousen
ik ben toch ook wel fan van de sealskinz. Lekker warme en vooral droge voetjes! En als het echt koud is dan doe ik er nog overschoenen bij aan en dan kan er niks meer fout lopen...