Zo 25/11/2012 Scherpenheuvel :: Veldtoertocht MTBC Messelbro

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Levius
Mountainbiker

Re: Zo 25/11/2012 Scherpenheuvel :: Veldtoertocht MTBC Messe

Post by Levius »

Dr.Luke wrote:
Kan het zijn dat het onderste van 't vat wat te sterk was?
Nee, de smaak was niet sterker dan wat ik bij had. Kan het vreemde in de smaak moeilijk definiëren, zou metaalachtig zeggen.
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

sm 0014 wrote:Was er voor 8 uur en er was al veel volk. Was een groot succes. Goede bevoorrading. Prima(echt beter dan gewoonlijk) afgepijld. PLeuke beklimmingen en nog leukere afdalingen.De bewaakte fietsparking heb ik wel niet gevonden.

Heb mij echt geamuseerd!

Tot volgend jaar
Ja, het is een beetje raar dat de meesten bij het vertrekken de fietsstaling links voorbijlopen, en bij het binnenrijden was het voorbij de ingang sporthal rechts; ondanks een heleboel wegwijzers was het idd niet druk bij de fietsstalling. Volgend jaar nog wat meer bordjes aanbrengen zeker?

Met dank aan de medewerkers en vrijwilligers die dit weer urenlang trotseerden voor het bewaken van de tweewielers.
Rex007
Mountainbiker

Post by Rex007 »

Goede en leuke tocht hoor, heb me in ieder geval goed geamuseerd.
Er was in begin wel een stuk lang asfalt maar dit is niet altijd even makkelijk om de onverharde delen aan mekaar te knopen, voor mirakels moet je in Lourdes zijn dus vind ik dat deze tocht echt wel goed in mekaar zat. Trouwens met zoveel volk continu op singletracks vraag je ook om problemen en opstoppingen, dus zijn die stukken asfalt wel goed om de boel wat uit mekaar te rekken.
Vind dat de organisatie hier terecht een pluim verdiend want alles was dik in orde, degene die hier nog over klagen kunnen dan s'morgens mischien beter in hunne nest blijven liggen :-" .
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

mooie tocht, goed afgepijld, goede bevoorraading (waar men weliswaar enkele van die nadars had kunnen plaatsen om fietsen tegen te plaatsen), maar waarom weeral aangeven dat het 35 km is terwijl het in werkelijkheid het er net geen 40 waren? [-X
dilanio
Mountainbiker

Post by dilanio »

nochtans ook de 35 km gereden en ik kwam uit op 36.2 dus volgens mij heb je ergens een klein omwegje gemaakt :-)
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

wildnr1 wrote:
dilanio wrote:nochtans ook de 35 km gereden en ik kwam uit op 36.2 dus volgens mij heb je ergens een klein omwegje gemaakt :-)

nee denk ik, zowat alle afstanden waren +- 5km langer
't zal er ergens tussen liggen,
de lange toer was net geen 48km, door 3 last-minute omleidingen. En het was op plan al een dikke 45km. Een km of 2 extra langs de baan en een single-track of 2 minder: qua inspanning moet het ongeveer even zwaar zijn.

(De kilometertellers op de fiets lopen ook niet allemaal correct hé).

Maar het is een punt voor de evaluatievergadering vrijdag, een lusje schrappen of juiste kilometers meedelen.

Er stonden ook bordjes nog 1km, nog 3km, nog 5km... hopelijk heeft dat de pijn een beetje verzacht :-?
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

schuppe wrote:mooie tocht, goed afgepijld, goede bevoorraading (waar men weliswaar enkele van die nadars had kunnen plaatsen om fietsen tegen te plaatsen), maar waarom weeral aangeven dat het 35 km is terwijl het in werkelijkheid het er net geen 40 waren? [-X
Nadars hebben we elk jaar op de bevoorrading, maar zijn dit jaar tussen de mazen van het net geglipt.

Aangestipt op ons draaiboek. Terechte opmerking. (En nu waren we zo blij dat er een WC-box was...)
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

Rex007 wrote:Goede en leuke tocht hoor, heb me in ieder geval goed geamuseerd.
Er was in begin wel een stuk lang asfalt maar dit is niet altijd even makkelijk om de onverharde delen aan mekaar te knopen, voor mirakels moet je in Lourdes zijn dus vind ik dat deze tocht echt wel goed in mekaar zat. Trouwens met zoveel volk continu op singletracks vraag je ook om problemen en opstoppingen, dus zijn die stukken asfalt wel goed om de boel wat uit mekaar te rekken.
Vind dat de organisatie hier terecht een pluim verdiend want alles was dik in orde, degene die hier nog over klagen kunnen dan s'morgens mischien beter in hunne nest blijven liggen :-" .
Voor kleine mirakels kan je ook in Scherpenheuvel terecht 8)

Je moest eens weten hoeveel man-uren in zo'n tochtje kruipen! Begrijpelijk dat sommige clubs afgelasten en in de plaats een drink-avond of BBQ organiseren.

Gelukkig zijn de meeste reacties, zoals deze positief.
Van harte dank aan de 1250 deelnemers.

In feite begint vandaag de voorbereiding voor 24 november 2013.
Tot dan!
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

Madeiros wrote:
Dr.Luke wrote:
Speedy Pinegel wrote:Kunnen we al een update krijgen van de staat van het parcour?
Heb net buienradar gezien en zal nog veel regen vallen.
Op de meeste plaatsen zijn zelfs geen plassen te bespeuren.Op een modderschaal van 0 tot 3 zou ik een 1 geven...

Het wordt zeker geen 'bagger'tocht.
Modderschaal 1 op 3 een ietsiepietsie optimistisch, een 2 lijkt me juister maar niet erg baggeren heeft ook zijn charmes.

Pluim voor organisatie, niets op aan te merken.
Zaterdag lag het er beter bij, en maandag was het heerlijk bollen... en hoog tijd om mijn fietske te kuisen. Raar dat de modder zaterdag eerder nat was en niet bleef plakken, en zondags vettiger en kleverig. Da's hier precies een aflevering van 'Komen eten'
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

Levius wrote:
Dr.Luke wrote:
Kan het zijn dat het onderste van 't vat wat te sterk was?
Nee, de smaak was niet sterker dan wat ik bij had. Kan het vreemde in de smaak moeilijk definiëren, zou metaalachtig zeggen.
Iemand een idee wat het kan zijn? De tapinstallatie is van professioneel niveau van de hand van een supervisor in dat soort installaties en pietje precies op technisch en hygiënisch vlak.
Post Reply