Remblokken van Discobrakes.com?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

Reflex wrote:De blokjes van discobrakes zijn gewoon te dik en lopen sowieso aan in het begin. En na enkele honderden kilometers al helemaal op is wel erg snel hé. De originele mogen dan wel wat duurder zijn maar daar rij je veel langer mee en kan je gelijk sleepvrij rijden.
gebruik de sintered voor Xt- schijfremmen , gaan veel langer mee voor de winter , de semi metalic zijn eerder voor droog en goed weer , te vergelijken met de resins van Shimano .
saiko
Test team

Post by saiko »

ik heb geen slechte ervaringen met die remblokken, mijn komen van superstar components, maar volgens mij allemaal een pot nat.

gaan even lang mee als de originele Ik gebruik regelmatig de kevlar versie en die slijt wel redelijk, maar geeft ook een enorme remkracht.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

MNG wrote:Prima product en handelaar.
Zelfde rem en slijtkarakteristieken. (In modder gaan alle blokjes er snel door dus cheaper is better)
Dat is nu net het probleem bij mij. In vrijwel dezelfde omstandigheden heb ik vier setjes erdoor gejaagd op 1 origineel setje. Verschil in prijs is niet zo groot om dit te compenseren.
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

Mja, nogmaals, ik kan er echt niet over klagen, heb er in consistent droge omstandigheden al erg lang mee gedaan en vind ze gewoon evenwaardig..
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

In droge omstandigheden gaat ieder remblokje lang mee. Moet je eens in de modder rijden dan zijn ze zo weg.
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

ja, zoals boven gezegd. En ook in het droge kon/kan ik dat nog steeds vergelijken met een aantal alternatieven. Conclusie blijft dezelfde voor mij.
---jakke---
Mountainbiker

Re: discobrakes

Post by ---jakke--- »

Phille81 wrote:
---jakke--- wrote:Na elke modder tocht de blokjes even uithalen en zuiver maken.
Gebruiken jullie hiervoor iets speciaal van product ?
Ik gebruik hiervoor een goede ontvettter.
Of wat kan/mag hiervoor gebruikt worden ?
Of is het enkel zien dat zand /modder er vanaf is ?

Ik heb vorige week ook voor de eerste keer 4 sets van disco-brakes besteld (semi-metallic).
Gisteren (TT Winksele) eerste keer gebruikt en toch geen last gehad van te weinig remkracht.
Afstellen zonder slepen lukte mij heel nipt...
Zal eens in 't oog houden hoe snel ze slijten.
stevy
Mountainbiker
Location: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Re: Remblokken van Discobrakes.com?

Post by stevy »

Gisterenavond 8 setjes besteld. 53 euro voor kevlar voor alles. Ik hoop dat ze goed zijn.ben ook benieuwd naar de levertijd.
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

ik heb mijn setje vandaag ontvangen en had deze vorige week woensdag besteld
is mijn eerste setje van discobrakes (wel sintered genomen ) dus ben wel eens benieuwd naar de kwaliteit ervan en hoelang ze meegaan
met dit weer ben ik al tevreden dat ze een paar tt's meegaan
Klein
Mountainbiker

Post by Klein »

kheb niet zo'n goeie ervaring met de discobrakes :(

op 2 lokale ritten in de modder van ongeveer 50km 2paar blokken erdoor :-?

kheb nu originele in duitsland besteld en hoop dat die wat langer gan meegaan....
Post Reply