gebruik de sintered voor Xt- schijfremmen , gaan veel langer mee voor de winter , de semi metalic zijn eerder voor droog en goed weer , te vergelijken met de resins van Shimano .Reflex wrote:De blokjes van discobrakes zijn gewoon te dik en lopen sowieso aan in het begin. En na enkele honderden kilometers al helemaal op is wel erg snel hé. De originele mogen dan wel wat duurder zijn maar daar rij je veel langer mee en kan je gelijk sleepvrij rijden.
Remblokken van Discobrakes.com?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dat is nu net het probleem bij mij. In vrijwel dezelfde omstandigheden heb ik vier setjes erdoor gejaagd op 1 origineel setje. Verschil in prijs is niet zo groot om dit te compenseren.MNG wrote:Prima product en handelaar.
Zelfde rem en slijtkarakteristieken. (In modder gaan alle blokjes er snel door dus cheaper is better)
- ---jakke---
- Mountainbiker
Re: discobrakes
Post by ---jakke--- »
Phille81 wrote:Gebruiken jullie hiervoor iets speciaal van product ?---jakke--- wrote:Na elke modder tocht de blokjes even uithalen en zuiver maken.
Ik gebruik hiervoor een goede ontvettter.
Of wat kan/mag hiervoor gebruikt worden ?
Of is het enkel zien dat zand /modder er vanaf is ?
Ik heb vorige week ook voor de eerste keer 4 sets van disco-brakes besteld (semi-metallic).
Gisteren (TT Winksele) eerste keer gebruikt en toch geen last gehad van te weinig remkracht.
Afstellen zonder slepen lukte mij heel nipt...
Zal eens in 't oog houden hoe snel ze slijten.
-
stevy
- Mountainbiker
- Location: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"
Re: Remblokken van Discobrakes.com?
Gisterenavond 8 setjes besteld. 53 euro voor kevlar voor alles. Ik hoop dat ze goed zijn.ben ook benieuwd naar de levertijd.
- peter-bastanie
- Mountainbiker
Post by peter-bastanie »
ik heb mijn setje vandaag ontvangen en had deze vorige week woensdag besteld
is mijn eerste setje van discobrakes (wel sintered genomen ) dus ben wel eens benieuwd naar de kwaliteit ervan en hoelang ze meegaan
met dit weer ben ik al tevreden dat ze een paar tt's meegaan
is mijn eerste setje van discobrakes (wel sintered genomen ) dus ben wel eens benieuwd naar de kwaliteit ervan en hoelang ze meegaan
met dit weer ben ik al tevreden dat ze een paar tt's meegaan
- Klein
- Mountainbiker
kheb niet zo'n goeie ervaring met de discobrakes
op 2 lokale ritten in de modder van ongeveer 50km 2paar blokken erdoor
kheb nu originele in duitsland besteld en hoop dat die wat langer gan meegaan....
op 2 lokale ritten in de modder van ongeveer 50km 2paar blokken erdoor
kheb nu originele in duitsland besteld en hoop dat die wat langer gan meegaan....