Zo 25/11/2012 Scherpenheuvel :: Veldtoertocht MTBC Messelbro

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G-Stoel
Mountainbiker

Re: Zo 25/11/2012 Scherpenheuvel :: Veldtoertocht MTBC Messe

Post by G-Stoel »

Vandaag vertrokken in Beerzel naar Langdorp en zo verder naar Messelbroek.
Daar op den toer geraakt en begonnen aan de 48 km.
Gaan betalen en verder.
Zeer mooie toertocht , goed bepijld en zéér goede bevoorrading.
Wij waren daar pas om 12 uur en kregen alsnog soep , bananen , energiedrank en koeken.
Poficiat , zeker volgend jaar terug ...
We waren na 4 u 30 fietsen in de kroeg met 20 gem ...
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Inderdaad een beetje saai in het begin. Ik vond het hier en daar toch best wel slippery.
maar ook niet zo vroeg vertrokken. Den dijk lag er ook vettig bij en ik moest zelfs af en toe inhouden in de bochten om niet den demer in te duiken. De beentjes is goe onder spanning gezet daar :-D Heuveltjes waren gelukkig goed te doen(afstappen da doe ik nie zo graag)
Amaai diene wind, de laatste 3 km vals plat stond precies iedereen stil. ](*,) ](*,) ](*,)
Goei trainingske gehad op deze winderige zondag.
nico_vdb
Mountainbiker

Post by nico_vdb »

peerke1967 wrote:Inderdaad een beetje saai in het begin. Ik vond het hier en daar toch best wel slippery.
maar ook niet zo vroeg vertrokken. Den dijk lag er ook vettig bij en ik moest zelfs af en toe inhouden in de bochten om niet den demer in te duiken. De beentjes is goe onder spanning gezet daar :-D Heuveltjes waren gelukkig goed te doen(afstappen da doe ik nie zo graag)
Amaai diene wind, de laatste 3 km vals plat stond precies iedereen stil. ](*,) ](*,) ](*,)
Goei trainingske gehad op deze winderige zondag.
Laatste strook door open veld zijn er velen gesneuveld denk ik.
Ik heb daar nog behoorlijk wat volk mogen passeren... :-)

Organisatie was ferm in orde. Alles duidelijk uitgepijld, vlot ingeschreven en fijne toer uitgewerkt.
Mss wel een suggestie voor volgend jaar: hekken aan de bevoorrading zouden handig geweest zijn.
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

Dr.Luke wrote:
Speedy Pinegel wrote:Kunnen we al een update krijgen van de staat van het parcour?
Heb net buienradar gezien en zal nog veel regen vallen.
Op de meeste plaatsen zijn zelfs geen plassen te bespeuren.Op een modderschaal van 0 tot 3 zou ik een 1 geven...

Het wordt zeker geen 'bagger'tocht.
Modderschaal 1 op 3 een ietsiepietsie optimistisch, een 2 lijkt me juister maar niet erg baggeren heeft ook zijn charmes.

Pluim voor organisatie, niets op aan te merken.
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

Madeiros wrote:
Dr.Luke wrote:
Speedy Pinegel wrote:Kunnen we al een update krijgen van de staat van het parcour?
Heb net buienradar gezien en zal nog veel regen vallen.
Op de meeste plaatsen zijn zelfs geen plassen te bespeuren.Op een modderschaal van 0 tot 3 zou ik een 1 geven...

Het wordt zeker geen 'bagger'tocht.
Modderschaal 1 op 3 een ietsiepietsie optimistisch, een 2 lijkt me juister maar niet erg baggeren heeft ook zijn charmes.

Pluim voor organisatie, niets op aan te merken.
Er was vandaag inderdaad meer modder dan gisteren. Die vroege bui was er te veel aan en was niet echt verwacht. Op een aantal stukken bleef het goed berijdbaar.
Thx.
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

wildnr1 wrote:
Dr.Luke wrote:
wildnr1 wrote:Ik had vorige keer geschreven dat ik deze TT moest vervangen door een betere, maar net als vorige keer is er niets beters, dus... morgen present en hopen dat de organisatie zich heeft kunnen verbeteren.
Wij lezen ook dit forum en evalueren elk jaar kort na de rit.

Er is extra aangekocht qua koeken,
100l soep 's ochtensds, vers aangeleverd door een traiteur een paar honderd meter verderop, 1600 blikjes Pepsi Cola, 210 liter Etixx sportdrank, water, bananen,

De pijlen hangen uit en over een paar uur gaan onze controleurs op pad.

We trachten het maximum uit de streek te halen (waar je met een grote groep OFFICIEEL mag rijden), toelating stadsbestuur, jagers verwittigd, bossen en groen, zeekanalen, noem maar op...

Vorig jaar was er een probleem met warm water voor de douches omdat de ketel blijkbaar in alarm stond in een technisch lokaal waar wij geen toegang kregen. Dit jaar is er toegang en toezicht hierop.

Er is echt wel heeeeel hard gewerkt achter de schermen.

Wij hopen dat het voor alle deelnemers een mooie zondagvoormiddag wordt.
Wel, we hebben ons geamuseerd op jullie TT. In het begin dacht ik "wat doe ik hier weer" maar eens het asfalt en de vettige ellendige landwegen van 't begin achter ons lagen hebben we ons toch rot geamuseerd. vraag me niet wat het verschil was met vorige keer want dat is te lang geleden, de organisatie heeft zich goed verbeterd zekers :-D

Er was altijd warm water in de douches, en er was meer dan voldoende te eten en drinken op de bevoorrading; dat is dus verbeterd.

Starten richting Averbode vraagt een stuk aanloop langs de baan. Dit jaar iets langer wegens wegenwerken in Zichem/Hoornblaas.

Er is weeral een stukje bos afgesloten op de Keiberg, met weer extra baan op de omleiding.

Het wordt jaar na jaar moeilijker om een tochtje onverhard bij elkaar te harken. Kunst-en-vliegwerk.

Maar voor de meesten was het toch voldoende zwaar, door de staat van het parcours en de weersomstandigheden.

We blijven zoeken waar het beter kan.
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

G-Stoel wrote:Vandaag vertrokken in Beerzel naar Langdorp en zo verder naar Messelbroek.
Daar op den toer geraakt en begonnen aan de 48 km.
Gaan betalen en verder.
Zeer mooie toertocht , goed bepijld en zéér goede bevoorrading.
Wij waren daar pas om 12 uur en kregen alsnog soep , bananen , energiedrank en koeken.
Poficiat , zeker volgend jaar terug ...
We waren na 4 u 30 fietsen in de kroeg met 20 gem ...
Jullie tevreden, wij tevreden.
=D>
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

Levius wrote:Zoals steeds in orde, maar dat experiment met Etixx in biervaten zou ik niet herhalen, daar zat een vies smaakje aan (van de druk die op het vat moest staan misschien?).
CO2 is kleurloos, smaakloos.

Was Etixx met een smaakje, namelijk sinaasappelsmaak,
Levius
Mountainbiker

Post by Levius »

Dr.Luke wrote:
Levius wrote:Zoals steeds in orde, maar dat experiment met Etixx in biervaten zou ik niet herhalen, daar zat een vies smaakje aan (van de druk die op het vat moest staan misschien?).

Goed mogelijk dat het sinaasappelsmaak was, hetzelfde zat namelijk ook in mijn drinkbus die ik thuis gevuld had, minus het vies smaakje weliswaar.

Ik had een van de laatste bekertjes van een vat, aangezien er net een ander aangesloten werd, misschien lag het daar aan. Ik geef het jullie alleen maar mee, zeker omdat ik perfect kon vergelijken met Etixx + flessenwater.
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

Levius wrote:
Dr.Luke wrote:

Goed mogelijk dat het sinaasappelsmaak was, hetzelfde zat namelijk ook in mijn drinkbus die ik thuis gevuld had, minus het vies smaakje weliswaar.

Ik had een van de laatste bekertjes van een vat, aangezien er net een ander aangesloten werd, misschien lag het daar aan. Ik geef het jullie alleen maar mee, zeker omdat ik perfect kon vergelijken met Etixx + flessenwater.
Kan het zijn dat het onderste van 't vat wat te sterk was?
Post Reply