Geen 11 uur op de fiets hé, 11 uur tussen start en aankomst. Ik neem graag mijn tijd op bevoorradingen en bovendien ben ik nog eens gestopt bij mijn familie die stond te wachten in La VeilleJannemanneke wrote:Damn respect. 11 uur bollen!kenny wrote:Ja, in 10u54 in een ongelooflijke hitte, een beetje voor de Lona kom je uit het bos en daar zit je volle bak in de zon. De temperatuur kan daar enorm zijn.
De afdalingen hier zijn niet supertechnisch, maar dat wil niet zeggen dat je je op je gemak naar beneden kan laten bollen. Je moet er echt wel bij blijven met je gedachten.
Cristalp 2012
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Sorry heb me verkeerd uitgedrukt, je slaat de nagel op de kop. Als je intussentijd tt's ed kan doen is het nog leuk, maar als je niet anders doet dan op hartslag rijden wordt het saai.kenny wrote:Neen, je moet VOORAL veel km op lage hartslag rijden. Maar als je constant het zelfde doet ga je op den duur niet meer in staat zijn om een versnelling hoger te gaan.BerggeitCasualFietser wrote: Klopt het dat je die lange afstanden op lage hartslag constant moet trainen zonder tussentijds een vlamritje etc?
Heb er tijdje geleden met een kameraad-biker over gehad, volgens de sportarts die hem schema's gaf diende je dus maanden aan een stuk die lage hartslag aan te houden, maar dan is toch het probleem dat je in die tussentijd geen tt, chrono's of marathons kan rijden?
Sowieso wordt het tot zomer 2013 nog eens vlammen, zo veel mogelijk leuke dingen doen, daarna gaan er waarschijnlijk familiale verplichtingen wel komen. Trainen en rijden geen probleem maar vermoedelijk minder in de weekends. Dus meer eigen ritten, en paar keer momenten pieken om iets leuk te doen (zoals een bepaalde marathon, Transalp??) Intussentijd al eens proeven van het langere zwaardere werk in België
Re: Cristalp 2012
niet teveel denken aan hoe je moet trainen. maak dat je een goeie basis hebt met veel duurtrainingen en ga dan 2x per week intervallen. zoek je een(langere) helling en rij die telkens op en af aan een hoge hartslag.
de wedstrijd zelf is supertof.dit jaar samen gereden met een vriend. waren goed getraind.mijn tijd 9h26 (ondanks de leeftijd...). hij spijtig genoeg minder omdat hij ziek was en niet kon eten onderweg.
één advies: doen !!! mooie beklimmingen ,prachtige afdalingen die niet echt moeilijk zijn en...pas de lona waar je jezelf tegenkomt.letterlijk!
de wedstrijd zelf is supertof.dit jaar samen gereden met een vriend. waren goed getraind.mijn tijd 9h26 (ondanks de leeftijd...). hij spijtig genoeg minder omdat hij ziek was en niet kon eten onderweg.
één advies: doen !!! mooie beklimmingen ,prachtige afdalingen die niet echt moeilijk zijn en...pas de lona waar je jezelf tegenkomt.letterlijk!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
basis is er, vorig jaar slechte winter gehad, lente en zomer pas mal maar kon beter, nu heb ik echt t gevoel dat t al leuke lente en winter gaat worden, ik rij wekelijks tt, twee maal trainen per week tss 40 a 50 km, en blijf dit doen tenzij weer ineens omslaat.
Voor mij mag het gerust eens een sneeuwloze winter worden.
Naar volgend jaar toe, terug veel in Ardennen en Henegouwen te vinden, en ben zeker van plan om de langere tochten en/of marathon te doen zodat ik ook kan zien wat ik op die lange afstand waard ben.
Voor mij mag het gerust eens een sneeuwloze winter worden.
Naar volgend jaar toe, terug veel in Ardennen en Henegouwen te vinden, en ben zeker van plan om de langere tochten en/of marathon te doen zodat ik ook kan zien wat ik op die lange afstand waard ben.
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
De basis van alles!rotwild wrote:niet teveel denken aan hoe je moet trainen. maak dat je een goeie basis hebt met veel duurtrainingen
Als je kan en wil deelnemen aan de Grand Raid, één advies: DOEN !!
Maar wel getrained aan de start komen en zeker hoogtemeters in de benen hebben, is echt niet van de poes
Heel goed organisatie en prachtig traject.
Zelf al 2x de 68 gereden en vorig jaar de 125 km, en telekenmale aangekomen.
Dit na in 2011 maandenlang (6) aan de chemo te hebben gehangen. Het kàn! Als je écht wilt, het is écht de moeite.
Ken ondertussen het parcours redelijk goed en bij vragen help ik graag.
Maar wel getrained aan de start komen en zeker hoogtemeters in de benen hebben, is echt niet van de poes
Heel goed organisatie en prachtig traject.
Zelf al 2x de 68 gereden en vorig jaar de 125 km, en telekenmale aangekomen.
Dit na in 2011 maandenlang (6) aan de chemo te hebben gehangen. Het kàn! Als je écht wilt, het is écht de moeite.
Ken ondertussen het parcours redelijk goed en bij vragen help ik graag.
- Lust
- Mountainbiker
Net ook nog ingeschreven om van de korting te profiteren voor 31/12/12. Nu voor de 7de keer. Ik verklaar mezelf vanaf nu een beetje gek.
Uiteindelijk toch nog € 112, 45 betaald (wel met annulatieverzekering). Via Sofort banking. Dit was de voordeligste manier. Visa en Paypal kwamen nog duurder uit.
Via een overschrijving kwam er maar € 0.85 bij maar dat was te laat vrees ik. Reken maar 4 werkdagen voor de transactie rond zou zijn.
Mijn vraag is nu: Hoeveel hebben jullie betaald?
Niet dat ik de gierigaard wil uithangen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Uiteindelijk toch nog € 112, 45 betaald (wel met annulatieverzekering). Via Sofort banking. Dit was de voordeligste manier. Visa en Paypal kwamen nog duurder uit.
Via een overschrijving kwam er maar € 0.85 bij maar dat was te laat vrees ik. Reken maar 4 werkdagen voor de transactie rond zou zijn.
- marti
- Mountainbiker
Ik heb 105.15€ betaald via overschrijving,maar zonder de annulatieverzekering.Lust wrote:Net ook nog ingeschreven om van de korting te profiteren voor 31/12/12. Nu voor de 7de keer. Ik verklaar mezelf vanaf nu een beetje gek.
- Lust
- Mountainbiker
OK. Bedankt.
Maar hoe zit dat eigenlijk met die "coupons" eigenlijk. Dan zou je geen kosten moeten betalen bij inschrijving. Iemand een idee?
Maar hoe zit dat eigenlijk met die "coupons" eigenlijk. Dan zou je geen kosten moeten betalen bij inschrijving. Iemand een idee?