23 tot 26/11/12 Sunparks Kempense meren MTB weekend
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 23 tot 26/11/12 Sunparks Kempense meren MTB weekend
Yup. Wegblijven daar!
- forrest
- Mountainbiker
ik was met mijn zoontje van 7, aan de balie vroeg ik ofdat hij moest betalen of minder moest betalen. ja , hij moest ook de volledige pot betalen voor de 10 km. een geluk dat ik een vwb kaart heb, dus het was 4 euro voor een jongen van 7. en dan het toereke van 10 km was pover. gewoon lange stukken en redelijk veel asfalt. En dan was er geen bevoorrading op die 10 km. ik vind dit erover, 4 euro betalen voor een kids tour en dan zelfs geen bewoorrading voor de mannekes, ze vinden het leuk dat ze ook iets kunnen drinken en eten, ik vind dit zeer duur. nadien heb ik de 35 km gedaan, die bleek maar 31 km te zijn, en de bevoorrading trok op niks. het enige goede, dit vond ik zelfs zeer goed, dat is bepijling, die was dik in orde.
er zaten leuke stukken in, maar veel lange wegen rechtdoor iets te simpel naar mijn mening wel een mooie rustige omgeving,
ik heb de 60 km gedaan, en na 32 km ofso kwam ik tot de conclusie samen met nog een andere biker dat we gewoon via dezelfde single track terug aan het rijden waren wat wel hééél ongewoon en ambetant was, elkaar kruisen was dan ook een hectisch! dat is toch iets dat je niet doet via een single track!?, dit was voor mij een grote teleurstelling!
ik heb de 60 km gedaan, en na 32 km ofso kwam ik tot de conclusie samen met nog een andere biker dat we gewoon via dezelfde single track terug aan het rijden waren wat wel hééél ongewoon en ambetant was, elkaar kruisen was dan ook een hectisch! dat is toch iets dat je niet doet via een single track!?, dit was voor mij een grote teleurstelling!
- drikkie
- Mountainbiker
Het was duidelijk dat dit een 1ste keer organisatie was
inschrijving, pauzes (zelfs geen koekje, enkel groene banaan en appelsien), afspuitstand, apres???? (waar kon je iets drinken??), douches (kon dit nog verder van de parking?) waren hilarisch .....
De tocht van 90Km was uiteindelijk best leuk (stuk MTB, stuk wegrit en terug een stuk MTB (kruisen overzelfde singletrack is leuk idee om het wat spannend te maken
)
Goed gevonden om eens rond Neerpelt en Overpelt te rijden. (weliswaar langs de weg maar hoe kom je er anders rond?)
Andere (?) pluspunten: Het stukje MTB was prima en goed berijdbaar, zelfs het weer was prima geregeld!
Maar .... het kan slechter ... ik heb ooit eens een toertocht in Drongen (bij Gent) en Baasrode (bij Dendermonde) gedaan. Dat is pas een ramp.
Hopelijk volgend jaar beter (neem eens een MTB club uit de buurt onder de arm?) want omgeving Mol, Lommel heeft echt wel wat te bieden!!!
inschrijving, pauzes (zelfs geen koekje, enkel groene banaan en appelsien), afspuitstand, apres???? (waar kon je iets drinken??), douches (kon dit nog verder van de parking?) waren hilarisch .....
De tocht van 90Km was uiteindelijk best leuk (stuk MTB, stuk wegrit en terug een stuk MTB (kruisen overzelfde singletrack is leuk idee om het wat spannend te maken
Goed gevonden om eens rond Neerpelt en Overpelt te rijden. (weliswaar langs de weg maar hoe kom je er anders rond?)
Andere (?) pluspunten: Het stukje MTB was prima en goed berijdbaar, zelfs het weer was prima geregeld!
Maar .... het kan slechter ... ik heb ooit eens een toertocht in Drongen (bij Gent) en Baasrode (bij Dendermonde) gedaan. Dat is pas een ramp.
Hopelijk volgend jaar beter (neem eens een MTB club uit de buurt onder de arm?) want omgeving Mol, Lommel heeft echt wel wat te bieden!!!
Vandaag de 52 km van Sunparcs gereden en je merkte dat de organisatie gebeurde door een Molse club. Afpijling was ok ( enkel op de Heidehuizen had men best een lint gespannen, twee richtingen kwamen daar erg dicht bij elkaar en was het opletten geblazen) , tussen de 80 en 90% off-road , regelmatig een single-track en nu en dan een heuveltje, meer moet dat niet zijn.
Ik was wel een vroege vogel( toen ik aan de finish was moest Tom Boonen nog vertrekken), en op dat uur was de bevoorrading omtrent koeken en fruit meer dan in orde . Met slechts twee personen een bevoorrading bemannen kan wel problemen geven bij de toelevering, o.a. aan de drankstand was het al hectisch en het was nog vroeg.
Geen file aan de bike-wash en aan de fietsbewaking ging het ook vlot. Enkel mijn trappist viel wat duur uit, maar ja... ik zal maar denken dat ik in vakantiestemming was.
Tot volgende zaterdag op de Galbergen.
Ik was wel een vroege vogel( toen ik aan de finish was moest Tom Boonen nog vertrekken), en op dat uur was de bevoorrading omtrent koeken en fruit meer dan in orde . Met slechts twee personen een bevoorrading bemannen kan wel problemen geven bij de toelevering, o.a. aan de drankstand was het al hectisch en het was nog vroeg.
Geen file aan de bike-wash en aan de fietsbewaking ging het ook vlot. Enkel mijn trappist viel wat duur uit, maar ja... ik zal maar denken dat ik in vakantiestemming was.
Tot volgende zaterdag op de Galbergen.
- Bumba
- Mountainbiker
Wow..een organisatie die snel leert...vandaag wel goede bevoorrading en geen dubbel tracks
Samen met junior de 30km gerden was er wel 35km)
Twas goed vandaag
Twas goed vandaag
Die tocht bestaat toch al effe...drikkie wrote:Het was duidelijk dat dit een 1ste keer organisatie was![]()
![]()
Straf!Bumba wrote:Wow..een organisatie die snel leert...vandaag wel goede bevoorrading en geen dubbel tracks![]()
Twas goed vandaag
De tochten van zaterdag en zondag waren 2 verschillende en waren op voorhand al uitgezet dus ze hebben nog niks geleerd! Organisatie had hulp van een andere club om voor de bepijling te zorgen. 2 jaar op rij trok het op niks, volgend jaar pas ik toch wel.
ik heb me samen met nog biker makker. vandaag de 52 gedaan. deze was naar mijn goesting ok. maar ook niet meer dan dat, ik vond de bepijling ok. maar de bevoorading kwam wel zeer laat km30. en ze zag nog steeds groen van de banannen
drank moest je zelf tappen
nu ik moet wel zeggen dat ze wel iets hebben bijgeleert. ben een jaar of drie geleden op zaterdag geweest en toen was het verdekkes kouw. en het sneeuwde ook. na de tocht wilden we toen gaan douche. wij vroege waar deze zijn. ze vielen toen uit de lucht. douche? wij half bevrozen en nat in den auto en terug naar huis. nu kon je tenminste u wassen... bike-was hebben we ook links laten liggen. te veel volk
nu ik moet wel zeggen dat ze wel iets hebben bijgeleert. ben een jaar of drie geleden op zaterdag geweest en toen was het verdekkes kouw. en het sneeuwde ook. na de tocht wilden we toen gaan douche. wij vroege waar deze zijn. ze vielen toen uit de lucht. douche? wij half bevrozen en nat in den auto en terug naar huis. nu kon je tenminste u wassen... bike-was hebben we ook links laten liggen. te veel volk