ik woon een 3 Km van floreal kempen en ga dan ook wekelijks een paar keer rijden op het bloso parcour(meestal groen en rood)
ik vraag mij toch wel af waarom de bloso routes zo worden afgebroken als deze in een tt ingewerkt worden.
deze tour is toch één van de mooiste van de kempen d8 ik??????
wij wonen hier niet in de ardennen héé
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
kfcdenbiker
- Mountainbiker
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Ja, inderdaad, dat is me ook al opgevallen. Maar volgens mij is het niet echt dat men hier op het forum de bloso-routes afbreekt, maar wel dat men bij een TT verwacht dat er andere paden gebruikt worden, ipv. de bloso-routes, omdat men vaak de bloso-routes al van buiten kent, en men bij een afgepeilde tocht verwacht dat er zoveel mogelijk nieuwe (onbekende) paden in verwerkt zijn. ( oef, wat een lange zin, zeg...kfcdenbiker wrote:ik vraag mij toch wel af waarom de bloso routes zo worden afgebroken als deze in een tt ingewerkt worden.
deze tour is toch één van de mooiste van de kempen d8 ik??????
Bij een TT een bloso-route afpijlen is natuurlijk veel gemakkelijker voor de organisatie dan interessante (onbekende) paden zoeken. Vandaar ook dat men hier toch wat meer inspanning wenst...
Door het veeeele gebruik van deze Bloso-toer tijdens allerhande TT's ligt hij er toch wat belabbert bij.
Eigenlijk zou "Waters en Bossen" of Bloso de Clubs die hier nen tt over laten komen ook eens moeten aangesproken worden voor wat onderhoud an het parcours.
Nu ziet elke vereniging het als een gemakkelijke bron om de kas te spijzen.
Ze mochten er wel eens wat voor terug doen.
Zorgt volgens mij ook voor een goede relatie Groen! <--> bikers
Eigenlijk zou "Waters en Bossen" of Bloso de Clubs die hier nen tt over laten komen ook eens moeten aangesproken worden voor wat onderhoud an het parcours.
Nu ziet elke vereniging het als een gemakkelijke bron om de kas te spijzen.
Ze mochten er wel eens wat voor terug doen.
Zorgt volgens mij ook voor een goede relatie Groen! <--> bikers
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
Is 't er heel modderig momenteel of valt het mee?? Al ff geleden da'k ze nog gereden heb...
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Ben vorige week hier komen rijden en de rode lus...die heb ik niet gevonden.Vandaag weer gereden en rode lus...niet gevonden!
Ik zal toch maar eens ne keer iets af spreken om de rode lus te gaan zoeken...want het is een fijn parcours om te doen vanuit thuis uit(mol) tot herentals en terug(75km)Alleen tot nu toe is het maar 65km.
Iemand bereid om eens af te spreken om daar te gaan biken?
Groetjes,
$mokeyJoe
Iemand bereid om eens af te spreken om daar te gaan biken?
Groetjes,
$mokeyJoe
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Bekijk hierboven mijn berichtje van 24/10 even, en let dan aan je rechterzijde op een groene, ijzeren poort, welke je op een gegeven moment aan je rechterzijde in een bocht naar links ziet. Rechts daarvan is een smal paadje, en dat is de rode pad. Daar staat volgens mij nog geen enkel bordje; wat verderop wel... Succes met je zoektocht!$mokeyJoe wrote:Ben vorige week hier komen rijden en de rode lus...die heb ik niet gevonden.Vandaag weer gereden en rode lus...niet gevonden!
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
Aan de T voordat je aan die poort komt moet je naar RECHTS, direct naar de spoorweg. Als je aan die groene poort komt ben je eigenlijk al een stukje fout, maar dat kun je corrigeren door te rijden zoals michelleke zegt. Vroeger stond er een houten plaatje aan de bewuste T waarop duidelijk te lezen stond dat je daar voor rood naar rechts moet, je ziet de spooroverweg daar al. Dat plaatje is al een hele tijd weg en nu staat daar enkel nog een groene pijl links... dus heel begrijpelijk dat je probs hebt met rood te vinden als je'r niet bekend bent!
@ $mokey joe: ik wil de lussen wel eens samen met je rijden als ik je daarmee kan helpen...
@ $mokey joe: ik wil de lussen wel eens samen met je rijden als ik je daarmee kan helpen...
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Bedankt voor de info! Inderdaad, aan die T zie je aan je rechterkant de spoorweg, maar'k wist niet dat de officiële rode pad daar al begon. Ik had dus een sluipweggeske gevonden, blijkbaar...farmer/cowboy wrote:Aan de T voordat je aan die poort komt moet je naar RECHTS, direct naar de spoorweg. Als je aan die groene poort komt ben je eigenlijk al een stukje fout, maar dat kun je corrigeren door te rijden zoals michelleke zegt....
(sorry voor de verkeerde info die ik hier altijd gegeven had