Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Diegene zonder gezond verstand lezen alleszins dit topic niet.
Wimmeke76
Mountainbiker

Re:

Post by Wimmeke76 »

wihameke wrote:
Ik heb zelf een bel en dat is handig en begrijp niet waarom er bijna geen rijders met een bel zijn...
Ik heb ook een bel op mijn fiets staan en gebruik die eigenlijk meestal om voetgangers of ruiters ruim vooraf te waarschuwen dat ik er aan kom. Eens een keer met de bel rinkelen komt minder aggressief over dan op de mensen roepen.

Voor andere fietsers te waarschuwen dat ik voorbij wil heb ik mijn bel eigenlijk toch niet nodig want daar rij ik toch niet hard genoeg voor...
stippie28
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by stippie28 »

Hallo,

Inhalen doe ik als ik dat mogelijk acht. Dit kan beteken dat ik of even moet wachten, of soms het lastige spoor moet kiezen. Ook even roepen waar ik voorbij ga doe ik soms om te voorkomen dat de rijder voor me schrikt van mijn actie. dit heeft nog nooit problemen gegeven en die ga ik ook niet verwachten.
Moet ik er zoals afgelopen zaterdag in Mechelen afstappen en blokkeer ik onbedoeld het pad voor degene die wel naar boven kunnen fietsen dan zeg ik sorry,sprig aan de kant en ga voor de volgende nog eens extra aan de kant.
Respect en Tolerantie noemen ze dat hier in Holland, twee belangrijke woorden in de samenleving, maar zeker ook zo belangrijk bij het sporten.

Groet Mark
Evi
Mountainbiker

Post by Evi »

ik rij ook af en toe TT en als er snellere rijders achter mij zitten op smalle padjes ga ik eve aan de kant. de meesten zeggen wel merciekes ofzo.
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

Ik ben nog maar net begonnen met fietsen, en ik moet eerlijk toegeven dat de mentaliteit onder de rijders absoluut niet goed zit.
Dit weekend had ik mijn bocht op tt van maasmechelen verkeerd ingeschat en ben er veel te snel ingevlogen, met als gevolg dat men voorwiel weg slipt en ik met mijn kl... over mijn stuur en mijn gezicht de grond in.
Achter mij enkele rijders die aan het grommelen zijn dat ik in de weg lig.
, ipv eens vragen ça. va, of alles oke?
Enkele kilometers verder eene die voor me inschiet, zelf komt vast te zitten in een modderpoel, en ik kon als brave jonge met mijn voetjes in het water gaan staan.
Ik merk wel dat er een enorm verschil is tussen de "echte" mountainbikers en de weg toeristen.
Ik wil absoluut niet iedereen over de zelfde kam scheren, maar gelijk geert hoste het zou zeggen " hou het tof" en als je als eerste wil aankomen vertrek dan ook als eerste. Het zijn geen wedstrijden....

Denk aub ook eens aan je mede coureurs, we zijn daar allemaal om ons te ontspannen tijdens de zware inspanningen.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Gke wrote:Ik ben nog maar net begonnen met fietsen, en ik moet eerlijk toegeven dat de mentaliteit onder de rijders absoluut niet goed zit.
Dit weekend had ik mijn bocht op tt van maasmechelen verkeerd ingeschat en ben er veel te snel ingevlogen, met als gevolg dat men voorwiel weg slipt en ik met mijn kl... over mijn stuur en mijn gezicht de grond in.
Hetzelfde heb ik enkele weken in Halle (WcupClassic) ook meegemaakt bij een afdaling van misschien 3 meter hoog.
Maw; voor je aan de afdaling begon, had je een mooi overzicht over het parcours. Met 3-en rijden we de afdaling, en na enkele meters valt de 1ste biker, de 2de wijkt uit en valt ook en ik stop. Na enkele seconden horen we iemand van bovenaf roepen dat we alledrie uit de weg moeten gaan, omdat we in zijn pad staan – terwijl er nog 2 bikers duidelijk zichtbaar op de grond liggen....
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

el gordo wrote:
Gke wrote:Ik ben nog maar net begonnen met fietsen, en ik moet eerlijk toegeven dat de mentaliteit onder de rijders absoluut niet goed zit.
Hetzelfde heb ik enkele weken in Halle (WcupClassic) ook meegemaakt bij een afdaling van misschien 3 meter hoog.
Maw; voor je aan de afdaling begon, had je een mooi overzicht over het parcours. Met 3-en rijden we de afdaling, en na enkele meters valt de 1ste biker, de 2de wijkt uit en valt ook en ik stop. Na enkele seconden horen we iemand van bovenaf roepen dat we alledrie uit de weg moeten gaan, omdat we in zijn pad staan – terwijl er nog 2 bikers duidelijk zichtbaar op de grond liggen....
zulke voorbeelden zijn jammer, maar om nu te zeggen dat dit allemaal personen zijn die anders met een ander type fiets rijden, vind ik er wel over! [-X
van zodra ik met mijn mtb op stap ben, ben ik een mtb'er. van zodra ik met mijn koersvelo op stap ben, ben ik een wielertoerist. heb ik een licentie, dan ben ik een wielrenner. om maar te zeggen dat we allemaal gelijk zijn, wanneer we op een welbepaalde fiets springen! jammer genoeg zijn we op technisch en menselijk vlak niet allemaal gelijk.

je hebt dus onder de mensen die zelfs enkel mtb'en ook individuen die roepen en ongehoord gedrag vertonen.

men moet nu eenmaal onderkennen dat we in een gejaagde maatschappij leven, waar alles snel snel moet gaan en waarbij we liefst zo min mogelijk worden gestoord door de ander. feit blijft echter dat het er niet zal op verbeteren, wel integendeel. een beetje rust, kalmte en empathie zou bijgevolg bij vele onder ons wonderen kunnen doen.

ik ga hier niet beweren dat ik heiliger ben dan de paus. maar zoals eerder vermeld in dit topic, zal ik een incident meestal luchtig en met de glimlach opnemen. liever eens lachen met een val of met jezelf (bij bvb een stommiteit) dan jezelf en andere op te jagen.

beste mtb'er ga dus heen in vrede en bovenal geniet van uw tt's en laat uw niet in bekoring leiden tot het verlossen van uw kwaadheid. Amen (o) :lol:
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

gbv wrote:
el gordo wrote:
zulke voorbeelden zijn jammer, maar om nu te zeggen dat dit allemaal personen zijn die anders met een ander type fiets rijden, vind ik er wel over! [-X
van zodra ik met mijn mtb op stap ben, ben ik een mtb'er. van zodra ik met mijn koersvelo op stap ben, ben ik een wielertoerist. heb ik een licentie, dan ben ik een wielrenner. om maar te zeggen dat we allemaal gelijk zijn, wanneer we op een welbepaalde fiets springen! jammer genoeg zijn we op technisch en menselijk vlak niet allemaal gelijk.

je hebt dus onder de mensen die zelfs enkel mtb'en ook individuen die roepen en ongehoord gedrag vertonen.

men moet nu eenmaal onderkennen dat we in een gejaagde maatschappij leven, waar alles snel snel moet gaan en waarbij we liefst zo min mogelijk worden gestoord door de ander. feit blijft echter dat het er niet zal op verbeteren, wel integendeel. een beetje rust, kalmte en empathie zou bijgevolg bij vele onder ons wonderen kunnen doen.

ik ga hier niet beweren dat ik heiliger ben dan de paus. maar zoals eerder vermeld in dit topic, zal ik een incident meestal luchtig en met de glimlach opnemen. liever eens lachen met een val of met jezelf (bij bvb een stommiteit) dan jezelf en andere op te jagen.

beste mtb'er ga dus heen in vrede en bovenal geniet van uw tt's en laat uw niet in bekoring leiden tot het verlossen van uw kwaadheid. Amen (o) :lol:

je hebt abosluut gelijk dat er onder de meeste een goede sfeer zit, daarom dat ik ook schrijf dat ik niet iedereen over dezelfde kam scheer.
ik ben er dan ook zeker van dat ik met mijn quote u niet zal beledigen. ik kan alleen hopen dat door zo een tekstje neer te pennen, ik mannen die als eerste willen aankomen of een zo hoog mogelijk gemiddelde snelheid willen hebben aan het denken doe zetten.

ik hoop dat het succes van fietsen niet de ondergang van vele toertochten zullen worden......

en dat de gehaaste onder de fietser als eerste vertrekken, of mee doen aan wedstrijden.

ik verlos me van het kwade en fiets verder met veel vrede..... :wink:
massiboy
Mountainbiker

Post by massiboy »

zelf organisator van een tt en moet zeggen bij ons valt het mee van afval maar weet het dat er soms niet naar gekeken word voor alles achter te laten in de voortuintjes of straten zo krijgt men geen toelating meer en zit er soms veel baan in een tt zonde [-X [-X [-X
stanny64
Mountainbiker

Re:

Post by stanny64 »

Gf biker wrote:Image

Voila =D> =D> zonder verder commentaar. :wink:
ik ben het volledig met u eens :wink:
Post Reply