banden voor op de weg

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
sven
Mountainbiker

banden voor op de weg

Post by sven »

Hallo,
Welke slicks zijn aan te raden om mee op de weg te rijden?We rijden in groep zo'n90km tegen 30 a 31 avs en ik zou willen meerijden met mtb nu.Dus liefst lichte slicks met weinig rolweerstand.
thx
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik rij met kojaks, maar om daar 90km mee te rijden tegen zo'n snelheid is imo de gearing van een mtb niet juist.

beter ne koersfiets kopen als je veel op de baan rijdt.
eL Tee
Mountainbiker

Post by eL Tee »

Ik lees goede dingen van "Grand Bois" voor op de baan te rijden...
svenneken
Mountainbiker

Post by svenneken »

Mijn versnellingen zijn geen probleem,op mijn 44*11 ga ik aardig vooruit.Ik heb wel nog een stel super moto's liggen,zouden deze beter bollen als mijn huidige banden,continental race king supersonic?De super moto's zijn iets breder;2.35 tegenover 2.2 nu,maar vooral stuk zwaarder.Anderzijds staan er geen noppen op de super moto's.Het is dus echt voor bij droge omstandigheden op asfalt te rijden,dus grip is iets van minder belang.
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Die dunne kojaks waar ik mee reed was geen zicht.Heb dat een jaar gedaan,kunt beter dikke slicks kopen waarmee uwe kilometerteller ook nog juist gaat.Het verzet is géén probleem maar met de mtb tegen 30 gaat gij steeds in het wiel :lol: moeten blijven.Gaat gij dan iedere keer uw banden wisselen of heb je een tweede stel velgen-schijfremmen-cassette? Een goedkope racefiets doet het ook.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Supermotto's zijn ideaal om dingen als de ronde van vlaanderen, parijs- roubaix mee te rijden, een demarage ga je er niet mee counteren,maar vanaf 3 bar bollen die super, en op kassei zit je in een zetel.

Michelin heeft ook een slick in zijn gamma.

Een 44-11 is op een 29'er voor mij net genoeg, op kleine wielen liever een 48!
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

Zoals eerder vermeld die kojak van schwalbe of michelin r- run
degauquiermaxime
Mountainbiker

Re: banden voor op de weg

Post by degauquiermaxime »

Ben zeer tevreden over de Super Moto's, enkel het gewicht zit wat tegen.
Lage rolweerstand en zeer comfortabel.
Maar inderdaad nog een groot verschil met de race fiets
roger
Mountainbiker

Post by roger »

29' wieltjes met 28mm bandjes van bontrager en dit in 26' frame.Mooier zicht en voel geen verschil met racefiets.Maar om 40km/u te rijden is het vooral de luchtweerstand die een rol speelt en dan ben je beter met een racefiets.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Furious Fred 2.0 zijn mijn standaardbandjes voor op de weg, 360 gr per band. Welke Band doet beter?
Post Reply