Za 24/11/2012 Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jeenyus
Mountainbiker

Za 24/11/2012 Maasmechelen

Post by Jeenyus »

Nog geen topic van..

6de EUREGIO MOUNTAINBIKE CLASSIC
Op zaterdag 24 november 2012 wordt de 6de editie van de Euregio MTBike Classic gereden met het Gemeentelijk Sportpark in Eisden-Maasmechelen als epicentrum. Mountainbikeclub De Toekomst uit Rekem tekende weer een schitterend en uitdagend parcours uit in de Maaslandse natuur.

NIEUW IN 2012
nieuwe stukken parcours: minder asfalt, ook voor de kortste afstand
speciale toegang voor de mountainbikers tot onder de mijnschachten
speciaal voor het goede doel: steun voor Duchenne-patiënten: Duchenneheroes via Parkstad4Duchenne!
extra tombola, met meer kansen op een prijs, gekoppeld aan het goede doel
ruime winterbarbecue aan democratische prijzen

PARCOURS
Het parcours omvat 4 lussen van respectievelijk 24, 34, 44 en 55 km. De korte afstanden situeren zich in de prachtige, glooiende natuur van de Maasmechelse bossen met adembenemende vergezichten, waarbij toch hellingen als de Meisberg en de Litzberg voor de nodige uitdaging zullen zorgen. Ook de nu al legendarische passages van de kikbeekbron, of de twee eiken en de Litzberg vormen een schitterend decor voor een avontuurlijke tocht.

Zaterdag 24 november 2012
Adres: Gemeentelijk Sportstadion, Koolmijn Limburg Maaslaan 2, 3630 Maasmechelen
Afstanden: 24 km – 34 km – 44 km – 55 km
Een organisatie van MTB De Toekomst Rekem ism Fiets-promo, VWB, het Velocity Cycling Team en Parkstad4Duchenne
Start tussen 09u00 en 14u00
Prijs inschrijving: 5 € (leden VWB/WBV, kaarthouders Fietspromo:4 € - kinderen onder 15 jaar: gratis)

http://www.detoekomstrekem.be/organisaties/euregio-mtb/
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Iemand idee van het aantal hoogtemeters op de 44km en de 55km?
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Een kleine 500 zonder de terrils op de grote afstand.
Hell Yeah !
Mountainbiker

Post by Hell Yeah ! »

I'll be there ! TOPtocht vorig jaar... =D>
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Zijn dat dezelfde terrils als in de oeterdalmarathon??
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Las ook net ergens dat het waarschijnlijk de laatste keer is dat de mijnterrils aangedaan worden. Klopt dit?

Als het weer het toelaat zal ik zeker aanwezig zijn voor de 55km.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Speedy Pinegel wrote:Las ook net ergens dat het waarschijnlijk de laatste keer is dat de mijnterrils aangedaan worden. Klopt dit?
Dit is ieder jaar wel ergens te lezen. Een reclamestuntje van de organisator? Maakt eigenlijk niet uit. Ik herinner me dat zze een keertje links gelaten zijn owv het slechte weer. En ik denk dat dit geen slechte beslissing was. Ik kom hier telkens terug voor die ene jaarlijkse TT op een zaterdag. Telkens ook met de hoop iets hoger te geraken op de terril met de treinbiels, ijdele hoop. Toch maar weer proberen zaterdag. Dat van die mijnschacht, vertel daar is wat meer over.
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

Aanwezig zoals bijna elk jaar daar. Hopelijk beetje goed weer maar den apres zal alles wel goedmaken
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

is dat deze tocht,met die mijn terrils erin?

ik ga proberen zaterdag aanwezig te zijn,maar ik ben er 2 maanden tussenuit geweest wegens ziekte.
Dit keer neem ik wel de Scot Scale30 mee,want die weegt maar eventjes 5kg minder dan de Diamond hier op het filmpje. :P
adriescc03
Mountainbiker

Post by adriescc03 »

Hey,inschrijven tussen 9.00 en 14.00 uur.Dat geeft de mogelijkheid om deze 2 maal te rijden.Heel mooi
Post Reply