Zat 17/11/2012 KSVDeerlijk-Gaverzicht-Matexi

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
JTTT
Mountainbiker

Post by JTTT »

Voor den 1sten keer dat ik in W-Vlaanderen een TT rijd, vond ik het letterlijk wat plattekes. Ben toch wel wat meer HM gewoon in Vlaams-Brabant.
Ook het stuk langs het jaagpad vond ik erover en aandeel verharde weg vond ik toch ook iets te groot. Ben blijkbaar veel gewend...
Afspuitstand OK.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

JTTT wrote:Voor den 1sten keer dat ik in W-Vlaanderen een TT rijd, vond ik het letterlijk wat plattekes. Ben toch wel wat meer HM gewoon in Vlaams-Brabant.
Ook het stuk langs het jaagpad vond ik erover en aandeel verharde weg vond ik toch ook iets te groot. Ben blijkbaar veel gewend...
Afspuitstand OK.
Om in West-Vlaanderen iets meer hoogtemeters te vinden moet je naar Heuvelland gaan. Meestal wordt de Catsberg in Frankrijk dan nog meegenomen. Daar zijn er mooie ritten met heel wat hoogtemeters. In verstedelijkte gebieden zijn verbindingen via de baan (of een jaagpad) nu éénmaal onvermijdelijk. In Vlaams-Brabant ben je inderdaad veel meer gewend dan hier bij ons. Bovendien zijn er dan in de schaarse stukjes bos heel wat plaatsen waar je met de mountainbike niet in mag.
Senhae
Mountainbiker

Post by Senhae »

Er is sprake van het lange saaie jaagpad. Voor sommigen niet gepast in een VTT. Wil ik gerust toegeven. De overbrugging van Zwevegem sas tot Moen is nog een struikelblok. De graszone achter de wijk van de Kappaert is door de gemeente Zwevegem verboden terrein geworden. Iets verderop is de oude spoorwegbedding naar Zwevegem-Knokke toe volledig geasfalteerd wat vroeger nog een wegel was in dollemiet. De boeren in de omgeving tonen ook niet veel begrip. Nu weer klachten van een boer waar zijn pas gezaaid terrein werd beschadigd door Bikers die een bocht afsneden.
Wij zijn verheugd te mogen waarnemen dat de bepijling goed was, Zondag en maandag beginnen aan de opkuis ervan. Spijtig genoeg merken we dat vele pijlen "Telenet" in de streek van Moen en omstreken blijven hangen.
Jongens, doe er iets aan. Als je wilt dat het mountainbike verder in de running blijft doe dan niet aan "ZWERFVUIL"
De Gavers werden optimaal benut dank zij de goede verstandhouding met de domeinchef voor het toelaatbare. Zo blijft het langst duren.
Dank aan de 984 deelnemers die het koude en mistige weer hebben getrotseerd.
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

Normaal rijd ik hier de 58 km, maar deze keer ben ik door omstandigheden van thuis vertrokken met de fiets om de 40 te gaan rijden.

Toen ik door de inkomhal van het sportcentrum liep waande ik mij op een fietsbeurs. Overal stonden mountainbikes.
Dat doe je toch niet? De mensen die daar gebruik maken van de squashbanen willen dat toch ook graag ongehinderd kunnen doen?
En als je dan weet dat er buiten een bewaakte fietsparking was... #-o

Maar enfin, de inschrijving verliep zeer vlot en ik was rap weer buiten bij mijn fiets.

De bepijling was onberispelijk, en de bevoorraading was ok.

Het parkoer zelf was ook goed. Zeker in de gavers had men er mooi werk van gemaakt.
Ik had het ook wat moeilijk met dat oneindig saai stuk jaagpad, maar het werd vooraf gegaan door wat modderstroken langs het kanaal, en een baggerklimmetje waar nogal wat bikers moeilijk door geraakten.
Voor sommigen zal dat jaagpad misschien een welgekomen rustpunt geweest zijn :P

Ik ben al bij al tevreden thuis gekomen met 58 km op de teller, maar ik hoop hier volgend jaar toch weer de grote afstand te kunnen rijden.

GENIETERKE
Mountainbiker

Post by GENIETERKE »

Eerste mtb na de roc,met e kleine moral richting deerlijk :-? . Aangenaam verrast , beter stukje weg erin dan te voet slijk lopen. Moest het nog mogelijk zijn om de bos passages uit te breiden zeker doen ! Minpuntje was om de locatie v de inschrijving te vinden, vlgd jaar pijltjes hangen zou ik zeggen [-o<
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

Jammerlijk ten val gekomen op de 40km(na 30km).. net terug van de dokter.. Knie ziet er niet goed uit, volledig ontstoken en onder verdoving uitgekuist geweest.. Da word een tijdje niet biken..
Post Reply