Mijne naam is John Maarja we hebben malkaar nie lang gezien ede wes wrote:Hoi hoi,
deze morgen aangezet in TORHOUT bij de TOFFERKES. Vriendelijk onthaal door Katrien. Die er zoals altijd stralend uitzag.
Na de inschrijving aangezet voor de 52 km met Gregwaar, Follow, Veerle, de gebeur van tjetten en .... (sorry ben je naam vergeten).
Zo 18/11/2012 Torhout :: 21ste Filip Meirhaeghe Classic
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sorry John, kga t niet meer vergeten.Johnne wrote:Mijne naam is John Maarja we hebben malkaar nie lang gezien ede wes wrote:Hoi hoi,
deze morgen aangezet in TORHOUT bij de TOFFERKES. Vriendelijk onthaal door Katrien. Die er zoals altijd stralend uitzag.
Na de inschrijving aangezet voor de 52 km met Gregwaar, Follow, Veerle, de gebeur van tjetten en .... (sorry ben je naam vergeten).
- follow
- Mountainbiker
- Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago
Weer een bewijs dat de flikken een brilleke nodig hebben Wesde wes wrote:Hoi hoi,
In de spookwegel, de eerste offroad strook, was het al prijs. De gebeur van tjetten zat in mijn wiel, toen ik hem wat hoorde roepen in de trent van: " Tis ier oal gedoan voa vandage".
Eerst dacht ik dat zijn benen al ontploft waren. Doch bleek op het einde van de spookwegel dat zijn derrailleurpat was afgebroken. EInde oefening dus.
Dan maar met de rest van de bende verder gereden. MAn wat heb ik mannen zien sukkelen. Hheheheheh :D.
Na de spookwegel kwam dan de gekende beklimming. Daar een eerste snokske gegeven. Met follow in het wiel. Bijna boven kijk ik om en wie zie ik. DE GREGWAAR. Van follow geen spoor meer. LOL![]()
Blijkt dat mijn -24 kg vruchten begint af te werpen. Dan samen met Gregwaar in gestrekte draf verder gereden tot het eerste uitgebreide buffet. Dit was zoals elk jaar, AF. Alles er op en er aan, inclusief de Red Bullgirls. Daar een tiental minuten staan wachten op de rest. Doch niemand meer te zien. Dan maar beslist om verder te rijden. Verder voor de 52 km. En wat heb ik me geamuseerd. Waar ik vroeger vloekte en stil stond, vloog ik nu over de weidepaden en door het slijk. Er zaten een paar hele mooie singletracks in het parcours verwerkt, evenals het technisch stukje in AARTRIJKE en DE WARANDE. En wat hebben we er daar weer een pak zien sukkelen. Man man. En het ergst van al was dat dit dan degene waren die zaagden dat het niet vlug genoeg ging. LOL. Ook het tweede buffet was af. Geen klagen van mijn kant.
Over het parcours kan ik kort zijn. Dit was voor mij in orde. Akkoord het lag vettig en zwaar. Doch het was overal te rijden.
Na de warande nog een laatste sprintje richting de afspuitstand, alwaar veerle en .... (nog ne keer sorry) Greg en ik net stonden op te wachten. Blijkbaar had de follow een onzachte kennismaking gemaakt met de Torhoutse bodem. En werd er beslist om de 42 km af te haspelen. Daar er wat te veel volk aan de afspuitstand stond, dan maar beslist om de fiets vuil in de wagen te steken en naar huis te vertrekken wegens familiale verplichtingen. Sorry voor de rest dat ik de après niet heb mee gemaakt. Maar dat maak ik de volgende keer wel goed.
Aangename kennismaking met Veerle.
Voor de TOFFERS, bedankt voor de mooie rit en de prettige voormiddag.
PS. KATRIEN, ge zag er echt stralend uit.![]()
![]()
Grtz De Wes
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
Na de nachtrit van vrijdag vanmorgen vertrokken met het fietske vanuit Lichtervelde voor de 52km. Bij aankomst gebruik gemaak van de gratis aangeboden koffie
om vervolgens te genieten van de schitterend afwisselende rit. Hier en daar lag het net iets vettiger dan vrijdag maar alles was nog zeer goed berijdbaar.
Prima bevoorradingen (met o.a. de red bull girls
), schitterend parcours, prachtig weertje, goed gezelschap, wat moet een mens nog meer hebben op een zondagvoormiddag ?
Toffers : straf wel bedankt en tot volgend jaar

Prima bevoorradingen (met o.a. de red bull girls
Toffers : straf wel bedankt en tot volgend jaar
- dark dingo
- Mountainbiker
Post by dark dingo »
Na van de gratis koffie genoten te hebben,om 8.30u vertrokken met 4 steenbakkers voor 50km mtb plezier!!Er werd in deze tt zéér veel werk ingestoken door het tof-team!!Linten,paaltjes,tent 1e bev,...alles was af!!We hebben genoten van het parcour,het lekker herfstweertje en de warme douche en de lekkere stut mee gekapt!!Geen gebruik gemaakt van de afspuit,daar er al een kleine file stond.Gezellige aprés genoten.Tof om zo eens al die clubs samen te zien op de aprés.Voor ons geen klachten maar zeker een welverdiende
voor alle medewerkers!!Onzen Dimi zat vooral veel naar de barmeisjes te lonken,de sloeber!!Maar er zaten er wel enkele mooie exemplaren tussen ook é
zéér graag tot volgend jaar...
dingo
dingo
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
'k Denk dat ze op één na wel al allemaal bezet zijn...dark dingo wrote:Onzen Dimi zat vooral veel naar de barmeisjes te lonken,de sloeber!!Maar er zaten er wel enkele mooie exemplaren tussen ook ézéér graag tot volgend jaar...
dingo
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Zondag nog de hele dag opkuis gehad (en er volgt nog wat), zodoende nu pas op de PC geraakt. We hadden zondag 909 deelnemers (en 683 op de nachttocht). We danken alle deelnemers dan ook en zijn blij met de vele lovende commentaren.
Meteen wil ik ook alle TOF-medewerkers van het weekend (meer dan 50!) bedanken voor hun inzet doorheen de hele voorbereidingsperiode en weekend zelf.
In het bijzonder ook nog speciale dank aan medeparcoursbouwer Baziel voor zijn inzet in de Aartrijkse stukken!
Uiteraard horen we graag de punten van verbetering. Dat het zwaarder lag dan vorig jaar zal niemand verbazen gezien de weersomstandigheden van de laatste maanden.Wat de kabel in de Warande betreft, verwijs ik ook naar de nachttocht. Dat speeltuig werd deze maand midden op het vaste MTB-parcours van de Warande geplaatst (God weet wie op dat lumineuze idee gekomen is
). We hebben dit zo goed mogelijk proberen op te lossen door de kabels op te trekken, maar dit was duidelijk niet voldoende. We kaarten dit zeker aan bij de stad!
Meteen wil ik ook alle TOF-medewerkers van het weekend (meer dan 50!) bedanken voor hun inzet doorheen de hele voorbereidingsperiode en weekend zelf.
Uiteraard horen we graag de punten van verbetering. Dat het zwaarder lag dan vorig jaar zal niemand verbazen gezien de weersomstandigheden van de laatste maanden.Wat de kabel in de Warande betreft, verwijs ik ook naar de nachttocht. Dat speeltuig werd deze maand midden op het vaste MTB-parcours van de Warande geplaatst (God weet wie op dat lumineuze idee gekomen is
Bedankt aan alle deelnemers voor jullie vele positieve reacties!!!
We hebben ons enorm geamuseerd en dankzij de puike organisatie van Siegfried en crew, verliep alles quasi vlekkeloos.
Ook deed het deugd om zoveel bekenden tegen het lijf te lopen en zo toch een klein babbeltje te kunnen slaan met hen.
Dikke proficiat aan allen en op naar volgend jaar!!!
We hebben ons enorm geamuseerd en dankzij de puike organisatie van Siegfried en crew, verliep alles quasi vlekkeloos.
Ook deed het deugd om zoveel bekenden tegen het lijf te lopen en zo toch een klein babbeltje te kunnen slaan met hen.
Dikke proficiat aan allen en op naar volgend jaar!!!