Straks nog matchke meepikken in Brussel om een prachtig weekend af te sluiten
Zo 18/11/2012 Torhout :: 21ste Filip Meirhaeghe Classic
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
TOFfe rit, georganiseerd door TOFfe mensen! De regen van de afgelopen maand heeft het zwaar gemaakt, maar het bleef op en top Torhoutse Outdoor Fun. Bevoorradingen oke, afspuitplaats ok, bepijling ok, vettige Warande
. Onderweg werd het max. gehalte offroad eruit gehaald met enkele verrassende nieuwe stukken. Gefeliciteerd Lichterveldenoarke, Katrien20 en de vele andere TOFFERS !

Bedankt toffers , twas een schoon toerke en alles was aanwezig die er moest zijn !
Vertrokken uit Klerken met fakteurke op de mtb richting torhout en gekozen voor de 32km .
Had liever de 42 gereden maar moest m'n copain vergezellen op z'n eerste tt dit jaar dus .
Toch 75km op de teller , twas goe en tot volgend jaar é op de Heuveltjes van Erika 13/01/2013
Vertrokken uit Klerken met fakteurke op de mtb richting torhout en gekozen voor de 32km .
Had liever de 42 gereden maar moest m'n copain vergezellen op z'n eerste tt dit jaar dus .
Toch 75km op de teller , twas goe en tot volgend jaar é op de Heuveltjes van Erika 13/01/2013
-
meridagirl
- Mountainbiker
Post by meridagirl »
Tof weerzien met Katrien bij de inschrijving en dan vertrokken voor de 42km. Awel de mountainbike tocht in Torhout was dik in orde. Ondanks de regen die er de voorbije nacht gevallen was, was het parcours heel goed berijdbaar. Uitgebreide bevoorradingen en lachende mensen. We keren heel tevreden terug huiswaarts. Bedankt aan de organisatie.
- leffingenoartje
- Kerstman
Post by leffingenoartje »
zo te lezen was het zoals we gewend zijn terug in orde spijtig genoeg kon ik dit jaar niet aanwezig zijn
Volgende jaar zal ik er alles aandoen om er terug aanwezig te kunnen zijn...

Volgende jaar zal ik er alles aandoen om er terug aanwezig te kunnen zijn...
- oppersquadra
- Mountainbiker
Post by oppersquadra »
mooie tocht, toch tot aan zone 1 op het einde, een veel te laag hangende stalen kabel, met niets aangeduid, recht in mijn gezicht, resultaat pijn in nek, schaafwonden over mijn hele aangezicht en een dubbeldikke lip, een wonder en geluk dat niet meer mijn voorbeeld gevolgd hebben, dank aan de medebikers, die in de buurt waren, om mij te helpen met mijn bebloede aangezicht .... :(
Da's minder... veel beterschap!oppersquadra wrote:mooie tocht, toch tot aan zone 1 op het einde, een veel te laag hangende stalen kabel, met niets aangeduid, recht in mijn gezicht, resultaat pijn in nek, schaafwonden over mijn hele aangezicht en een dubbeldikke lip, een wonder en geluk dat niet meer mijn voorbeeld gevolgd hebben, dank aan de medebikers, die in de buurt waren, om mij te helpen met mijn bebloede aangezicht ....
Raar dat de organisatie tijdens het verkennen/uitpijlen dit niet heeft opgemerkt.
Ik heb, dankzij de waarschuwingen van omstaanders, nog net mijn kop kunnen intrekken...
Juplahoi,
Ik kijk er ieder jaar naar uit om de rit van K3 uit Torhout te biken,
K1 : Blonde Katrien inschrijving,
K2 : Zwarte Katrien koffie, drank en boterhammen,
K3 : Roodbruin Kasteelbiertje na de rit,
Whaha,
Dank u wel K3-tjes en bende uit Torhout,
twas weeral fantastisch
en zoals altijd een TOFF voormiddag gehad,
Mooie maar lastig parcour dit jaar,
met hier en daar een vettige strook,
maar wat wil je met al die regen van de laatste maanden,
Toffe single tracks, prachtige dreefden, boereslagen,
en speelpleintje met single tracks en de mooie bossen in al zijn kleuren,
voor iedereen dus wel iets waar hij zich kan uitleven,
Denk dat de Warande nog nooit zo vettig heeft gelegen als nu,
Maar overal kon je doorfietsen en dat is het belangrijkste,
zeker in bepaalde stukken wat tijd gestoken door de organisatie,
om het goed te laten verlopen,
er kan altijd iets mislopen maar de mensen van de club
hebben dat ook niet altijd in de hand,
recpect voor die gasten die het allemaal maar doen
en klaar krijgen op tijd.
Mercie alvast om ons terug een TOFF voormiddag te geven
en zeker tot volgend jaar zoals ieder jaar trouwens,
K3 en bende we komen zeker zoals altijd terug.
En met de zon op onze rug na een uurtje te starten,
wat moet ne biker meer hebben,
Parcour : ***
Bikewash : ***
Douche : ***
Apres : ***
Waar kunnen de foto's bekeken worden die genomen zijn,
Bij mijn weten aan het bos van het kasteel Aartrijke genomen
Mercie alvast voor de moeite,
Mvg,
Yakakri
Ik kijk er ieder jaar naar uit om de rit van K3 uit Torhout te biken,
K1 : Blonde Katrien inschrijving,
K2 : Zwarte Katrien koffie, drank en boterhammen,
K3 : Roodbruin Kasteelbiertje na de rit,
Whaha,
Dank u wel K3-tjes en bende uit Torhout,
twas weeral fantastisch
en zoals altijd een TOFF voormiddag gehad,
Mooie maar lastig parcour dit jaar,
met hier en daar een vettige strook,
maar wat wil je met al die regen van de laatste maanden,
Toffe single tracks, prachtige dreefden, boereslagen,
en speelpleintje met single tracks en de mooie bossen in al zijn kleuren,
voor iedereen dus wel iets waar hij zich kan uitleven,
Denk dat de Warande nog nooit zo vettig heeft gelegen als nu,
Maar overal kon je doorfietsen en dat is het belangrijkste,
zeker in bepaalde stukken wat tijd gestoken door de organisatie,
om het goed te laten verlopen,
er kan altijd iets mislopen maar de mensen van de club
hebben dat ook niet altijd in de hand,
recpect voor die gasten die het allemaal maar doen
en klaar krijgen op tijd.
Mercie alvast om ons terug een TOFF voormiddag te geven
en zeker tot volgend jaar zoals ieder jaar trouwens,
K3 en bende we komen zeker zoals altijd terug.
En met de zon op onze rug na een uurtje te starten,
wat moet ne biker meer hebben,
Parcour : ***
Bikewash : ***
Douche : ***
Apres : ***
Waar kunnen de foto's bekeken worden die genomen zijn,
Bij mijn weten aan het bos van het kasteel Aartrijke genomen
Mercie alvast voor de moeite,
Mvg,
Yakakri
Hoi hoi,
deze morgen aangezet in TORHOUT bij de TOFFERKES. Vriendelijk onthaal door Katrien. Die er zoals altijd stralend uitzag.
Na de inschrijving aangezet voor de 52 km met Gregwaar, Follow, Veerle, de gebeur van tjetten en .... (sorry ben je naam vergeten).
In de spookwegel, de eerste offroad strook, was het al prijs. De gebeur van tjetten zat in mijn wiel, toen ik hem wat hoorde roepen in de trent van: " Tis ier oal gedoan voa vandage".
Eerst dacht ik dat zijn benen al ontploft waren. Doch bleek op het einde van de spookwegel dat zijn derrailleurpat was afgebroken. EInde oefening dus.
Dan maar met de rest van de bende verder gereden. MAn wat heb ik mannen zien sukkelen. Hheheheheh :D.
Na de spookwegel kwam dan de gekende beklimming. Daar een eerste snokske gegeven. Met follow in het wiel. Bijna boven kijk ik om en wie zie ik. DE GREGWAAR. Van follow geen spoor meer. LOL
Blijkt dat mijn -24 kg vruchten begint af te werpen. Dan samen met Gregwaar in gestrekte draf verder gereden tot het eerste uitgebreide buffet. Dit was zoals elk jaar, AF. Alles er op en er aan, inclusief de Red Bullgirls. Daar een tiental minuten staan wachten op de rest. Doch niemand meer te zien. Dan maar beslist om verder te rijden. Verder voor de 52 km. En wat heb ik me geamuseerd. Waar ik vroeger vloekte en stil stond, vloog ik nu over de weidepaden en door het slijk. Er zaten een paar hele mooie singletracks in het parcours verwerkt, evenals het technisch stukje in AARTRIJKE en DE WARANDE. En wat hebben we er daar weer een pak zien sukkelen. Man man. En het ergst van al was dat dit dan degene waren die zaagden dat het niet vlug genoeg ging. LOL. Ook het tweede buffet was af. Geen klagen van mijn kant.
Over het parcours kan ik kort zijn. Dit was voor mij in orde. Akkoord het lag vettig en zwaar. Doch het was overal te rijden.
Na de warande nog een laatste sprintje richting de afspuitstand, alwaar veerle en .... (nog ne keer sorry
) Greg en ik net stonden op te wachten. Blijkbaar had de follow een onzachte kennismaking gemaakt met de Torhoutse bodem. En werd er beslist om de 42 km af te haspelen. Daar er wat te veel volk aan de afspuitstand stond, dan maar beslist om de fiets vuil in de wagen te steken en naar huis te vertrekken wegens familiale verplichtingen. Sorry voor de rest dat ik de après niet heb mee gemaakt. Maar dat maak ik de volgende keer wel goed.
Aangename kennismaking met Veerle.
Voor de TOFFERS, bedankt voor de mooie rit en de prettige voormiddag.
PS. KATRIEN, ge zag er echt stralend uit.
Grtz De Wes
deze morgen aangezet in TORHOUT bij de TOFFERKES. Vriendelijk onthaal door Katrien. Die er zoals altijd stralend uitzag.
Na de inschrijving aangezet voor de 52 km met Gregwaar, Follow, Veerle, de gebeur van tjetten en .... (sorry ben je naam vergeten).
In de spookwegel, de eerste offroad strook, was het al prijs. De gebeur van tjetten zat in mijn wiel, toen ik hem wat hoorde roepen in de trent van: " Tis ier oal gedoan voa vandage".
Eerst dacht ik dat zijn benen al ontploft waren. Doch bleek op het einde van de spookwegel dat zijn derrailleurpat was afgebroken. EInde oefening dus.
Dan maar met de rest van de bende verder gereden. MAn wat heb ik mannen zien sukkelen. Hheheheheh :D.
Na de spookwegel kwam dan de gekende beklimming. Daar een eerste snokske gegeven. Met follow in het wiel. Bijna boven kijk ik om en wie zie ik. DE GREGWAAR. Van follow geen spoor meer. LOL
Blijkt dat mijn -24 kg vruchten begint af te werpen. Dan samen met Gregwaar in gestrekte draf verder gereden tot het eerste uitgebreide buffet. Dit was zoals elk jaar, AF. Alles er op en er aan, inclusief de Red Bullgirls. Daar een tiental minuten staan wachten op de rest. Doch niemand meer te zien. Dan maar beslist om verder te rijden. Verder voor de 52 km. En wat heb ik me geamuseerd. Waar ik vroeger vloekte en stil stond, vloog ik nu over de weidepaden en door het slijk. Er zaten een paar hele mooie singletracks in het parcours verwerkt, evenals het technisch stukje in AARTRIJKE en DE WARANDE. En wat hebben we er daar weer een pak zien sukkelen. Man man. En het ergst van al was dat dit dan degene waren die zaagden dat het niet vlug genoeg ging. LOL. Ook het tweede buffet was af. Geen klagen van mijn kant.
Over het parcours kan ik kort zijn. Dit was voor mij in orde. Akkoord het lag vettig en zwaar. Doch het was overal te rijden.
Na de warande nog een laatste sprintje richting de afspuitstand, alwaar veerle en .... (nog ne keer sorry
Aangename kennismaking met Veerle.
Voor de TOFFERS, bedankt voor de mooie rit en de prettige voormiddag.
PS. KATRIEN, ge zag er echt stralend uit.
Grtz De Wes