vandaag wou ik mn rapid robs even terug opleggen voor de weg op te gaan om niet met een modderband te zitten die de weerstand geeft da ge bergop rijd :)
nu kwam ik tot de vaststelling dat de 2 banden het rubber gescheurd was ter hoogte van de velgrand overgang naar de zijflank
na amper 6maand gebruik en amper 800a900km vind ik dit nogal een snelle slijtage precies ??
iemand gelijkaardige problemen gehad met schwalbe ??
Schwalbe rapid rob zijflank niks waard ??
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
De zijwangen van Schwalbe's zijn idd erg dun, maar dat ze nu al door zijn is idd wel snel. Niet met te lage druk gereden?
Misschien dat banden met versterkte zijwangen beter voor je zijn: bijv. Schwalbe Snakeskin of Conti Protection.
De zijwangen van Vredestein, Maxxis of Geax zijn ook net wat dikker dan de normale Schwalbes.
Misschien dat banden met versterkte zijwangen beter voor je zijn: bijv. Schwalbe Snakeskin of Conti Protection.
De zijwangen van Vredestein, Maxxis of Geax zijn ook net wat dikker dan de normale Schwalbes.
- peter-bastanie
- Mountainbiker
Post by peter-bastanie »
Schwalbe's zijn prutsbanden
Leg je eens toe op de andere merken ,ze zijn meestal goedkoper en de kwaliteit van deze banden zijn super
Conti's,Michelin,Geax,Vredestijn enz.......
Maar ja de marketing rond deze banden beinvloed de keus van de meeste mtb'ers
Leg je eens toe op de andere merken ,ze zijn meestal goedkoper en de kwaliteit van deze banden zijn super
Conti's,Michelin,Geax,Vredestijn enz.......
Maar ja de marketing rond deze banden beinvloed de keus van de meeste mtb'ers
Hier ook al eens gehad met een band(Schwalbe) waar amper 100km mee gerden was.
Blijkbaar zat bij mij de band niet 100% goed op de velg. (band lag nog te diep in de velg)
Sindsdien let ik daar altijd goed op en gebruik ik een sopje van water en zeep om de band beter te laten schuiven op de velg bij het monteren.
Sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad.
grtz
Blijkbaar zat bij mij de band niet 100% goed op de velg. (band lag nog te diep in de velg)
Sindsdien let ik daar altijd goed op en gebruik ik een sopje van water en zeep om de band beter te laten schuiven op de velg bij het monteren.
Sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad.
grtz