29' fiets - keuze
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Jean88
- Mountainbiker
29' fiets - keuze
Ik heb absoluut geen ervaring met kiezen van mountainbikes. Ik ben opzoek naar een goedkopere 29'. Heeft iemand ervaring met deze: http://www.merida-bikes.com/nl_nl/bike/ ... ne+TFS+100 ?
- Glennvh
- Mountainbiker
Re: 29' fiets - keuze
Geen ervaring mee, maar niet aan te raden, afmontage trekt op genen .. ge weet wel e, zelfs voor die prijs klasse, kijk mss eens bij cube en anders op canyon, maar die hebben enkel online service natuurlijkJean88 wrote:Ik heb absoluut geen ervaring met kiezen van mountainbikes. Ik ben opzoek naar een goedkopere 29'. Heeft iemand ervaring met deze: http://www.merida-bikes.com/nl_nl/bike/ ... ne+TFS+100 ?
succes !
- Glennvh
- Mountainbiker
Stel, dat je hem voor het echte modderwerk gaat gebruiken, dan raad ik aan die 150 wel zeker extra te betalen, je gaat anders toch maar kosten maken waardoor je die 150 zeer snel zult moeten ophoesten, persoonlijk vind ik een achterderri moet van minimum kwaliteit een XT zijn, voorderri word minder gebruikt, dus nie zo naar kijken, dus ik zou ook voor die extra 150 euro gaan
grtz
grtz
Je kan ook de GT Karakoram 1.0 overwegen, heb het model 2012 gekocht voor zo'n 900€.
Hier is hij al wel ge-upgrade
http://forum.mountainbike.be/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;. ... highlight=
Hier is hij al wel ge-upgrade
http://forum.mountainbike.be/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;. ... highlight=
Last edited by baeyb on Mon 08 Jul 2013 17:01, edited 1 time in total.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
ik zou die fiets niet kopen, het is inderdaad een heel basic afmontage!
Een XT achterderrie is niet nodig, deore is voldoende en SLX goed, maar het is een 24 vitessen systeem.
In 8 speed is het niet mogelijk om een cassette met 34 of 36 tanden te vinden, veel mensen geraken met een 24/32 en grote wielen geen molsheuvel op!
Om naar 22/34 of kleiner te geraken ga je een hoop centjes kwijt zijn!
Er zijn wel wat dingen te vinden, de yellowstone van canyon,
GT, cube thompson,ridley,....
Als beginnende biker kijk je soms best eerst naar een betaalbare goeie fietsenmaker!
Een XT achterderrie is niet nodig, deore is voldoende en SLX goed, maar het is een 24 vitessen systeem.
In 8 speed is het niet mogelijk om een cassette met 34 of 36 tanden te vinden, veel mensen geraken met een 24/32 en grote wielen geen molsheuvel op!
Om naar 22/34 of kleiner te geraken ga je een hoop centjes kwijt zijn!
Er zijn wel wat dingen te vinden, de yellowstone van canyon,
GT, cube thompson,ridley,....
Als beginnende biker kijk je soms best eerst naar een betaalbare goeie fietsenmaker!
-
Jean88
- Mountainbiker
Is inderdaad maar een 8 speed cassette zie ik nu. Dan is het inderdaad beter om die 150 euro meer te betalen of een andere optie te kiezen.
Waar zit trouwens die meerwaarde van de XT t.o.v. Deore?
:D ik rijd met mij cross fiets 34/29 (34 vooraan kleinste blad, ik neem aan dat dat ook jullie notaties is?) zonder problemen molsheuvels maar dat is uiteraard geen vergelijking.nothing 's impossible wrote: In 8 speed is het niet mogelijk om een cassette met 34 of 36 tanden te vinden, veel mensen geraken met een 24/32 en grote wielen geen molsheuvel op!
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Kijk eens op de website van shimano, die mannen verkopen dat bestJean88 wrote:Is inderdaad maar een 8 speed cassette zie ik nu. Dan is het inderdaad beter om die 150 euro meer te betalen of een andere optie te kiezen.
:D ik rijd met mij cross fiets 34/29 (34 vooraan kleinste blad, ik neem aan dat dat ook jullie notaties is?) zonder problemen molsheuvels maar dat is uiteraard geen vergelijking.
Het verzet, voor de ardennen of de bergen hebben de meesten toch graag een klein verzetje!
Trouwens een singlespeder overwogen? Als cyclocrosser kom je daar misschien mee weg?
-
Jean88
- Mountainbiker
De benen en de conditie zijn wat mij betreft belangrijker dan een tandje meer of minder.nothing 's impossible wrote: Het verzet, voor de ardennen of de bergen hebben de meesten toch graag een klein verzetje!
nothing 's impossible wrote: Trouwens een singlespeder overwogen? Als cyclocrosser kom je daar misschien mee weg?
Jupz, oude mountainbike bouw ik om naar singlespeed achteraf.