Ik zie de laatste tijd veel schijfremsets te koop verschijnen waarvan ik toch dacht dat ze kwaliteit waren en ik vroeg me af wat steken die dan in de plaats?
Ik zie Hope (die toch een groot aantal tevreden gebruikers had dacht ik)
Ik zie Magura martha SL (de goede generatie) Ik heb die zelf en vind die ok (ik heb ook de probleemversie van ervoor)
Ik zie dan ook nog de MT8, dit zijn toch wel dure remmen om nieuw aan te schaffen dus als je deze dan kiest zou je denken overwogen beslissing? Ik las al lovende zaken over deze maar toch ze komen veel voor in tweedehands.
Dan vraag ik mij af als je dergelijke remmen wegdoet in tweedehands wat komt er dan in de plaats?
Indien ik nieuwe remmen zou nodig hebben zou ik eerder opteren voor Hope omdat ik Magura te duur vindt in aankoop met hun laatste modellen.
Is er misschien een ander merk die deze beide overtreft momenteel qua kwaliteit waar iedereen nu naar overstapt?
Heb ik ergens een aantal info gemist?
Keuze Schijfremsets
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ik ben zeer tevreden geweest van m'n SLX remmen, vond ze zelfs beter dan m'n XT's.
Heb een tijdje met Avid gereden en dat moet ik nooit meer hebben.
Formula was ook dik in orde...
Nu Hope Tech X2 en qua werking ben ik zeker tevreden, maar ze zijn (voor mij) niet merkbaar veel beter dan de Shimano remmen die ik heb gehad.... maar ze zien er gewoon veel beter uit.
Ik zou voor Hope gaan...
Heb een tijdje met Avid gereden en dat moet ik nooit meer hebben.
Formula was ook dik in orde...
Nu Hope Tech X2 en qua werking ben ik zeker tevreden, maar ze zijn (voor mij) niet merkbaar veel beter dan de Shimano remmen die ik heb gehad.... maar ze zien er gewoon veel beter uit.
Ik zou voor Hope gaan...
Ik vond dat de SLX agressiever waren dan m'n XT's.flipp wrote:Hier ook een ex- Avid gebruiker. Eraf gegooit voor XT's en zeer tevreden.kawa wrote:Ik ben zeer tevreden geweest van m'n SLX remmen, vond ze zelfs beter dan m'n XT's.
Met SLX heb ik geen ervaring. Wat vond je er dan beter aan ?
Of waren ze even goed en voor een goedkopere prijs dan ?
En ik heb dat wel graag, dat je voelt dat er geremd wordt.