Keuze Schijfremsets

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
davy
Mountainbiker

Keuze Schijfremsets

Post by davy »

Ik zie de laatste tijd veel schijfremsets te koop verschijnen waarvan ik toch dacht dat ze kwaliteit waren en ik vroeg me af wat steken die dan in de plaats?

Ik zie Hope (die toch een groot aantal tevreden gebruikers had dacht ik)

Ik zie Magura martha SL (de goede generatie) Ik heb die zelf en vind die ok (ik heb ook de probleemversie van ervoor)

Ik zie dan ook nog de MT8, dit zijn toch wel dure remmen om nieuw aan te schaffen dus als je deze dan kiest zou je denken overwogen beslissing? Ik las al lovende zaken over deze maar toch ze komen veel voor in tweedehands.

Dan vraag ik mij af als je dergelijke remmen wegdoet in tweedehands wat komt er dan in de plaats?

Indien ik nieuwe remmen zou nodig hebben zou ik eerder opteren voor Hope omdat ik Magura te duur vindt in aankoop met hun laatste modellen.

Is er misschien een ander merk die deze beide overtreft momenteel qua kwaliteit waar iedereen nu naar overstapt?
Heb ik ergens een aantal info gemist?
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Onlangs heb ik een tweedehandssetje Magura MT4's gekocht, dit ter vervanging van m'n Magura Julie set (anno 2006).
Beide sets zijn de 'budgetvriendelijke' Magura's. Wat de bouwkwaliteit en gebruikte materialen betreft vind ik de nieuwe MT4 veel zwakker dan de oude Julie's... innovatie zeker?
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Heb nog geen ervaring met dergelijke remmen, maar heb op 3 bikes de XT remmen en ben daar zeer tevreden van, zou eigenlijk eens iets anders moeten kunnen testen, maar idd als er al mensen magura MT8 gaan verkopen, zijn ze dan wel zo goed als men schrijft ..
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Ik heb net men marta's vervangen door goedkope Shimano SLX en ik heb er nog geen moment spijt van, erg degelijke remmen voor weinig geld.
parinho
Mountainbiker

Post by parinho »

Ik heb mijn avid xx vervangen door Hope race evo x2 en heb me serieus verbeterd
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik ben zeer tevreden geweest van m'n SLX remmen, vond ze zelfs beter dan m'n XT's.
Heb een tijdje met Avid gereden en dat moet ik nooit meer hebben.
Formula was ook dik in orde...

Nu Hope Tech X2 en qua werking ben ik zeker tevreden, maar ze zijn (voor mij) niet merkbaar veel beter dan de Shimano remmen die ik heb gehad.... maar ze zien er gewoon veel beter uit. :wink:

Ik zou voor Hope gaan...
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

kawa wrote:Ik ben zeer tevreden geweest van m'n SLX remmen, vond ze zelfs beter dan m'n XT's.
Hier ook een ex- Avid gebruiker. Eraf gegooit voor XT's en zeer tevreden.
Met SLX heb ik geen ervaring. Wat vond je er dan beter aan ?
Of waren ze even goed en voor een goedkopere prijs dan ?
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Dus de enige die aan de shimano's kunnen " tippen" zijn de Hope tech X2, als je een knapper setje wil ^^
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

flipp wrote:
kawa wrote:Ik ben zeer tevreden geweest van m'n SLX remmen, vond ze zelfs beter dan m'n XT's.
Hier ook een ex- Avid gebruiker. Eraf gegooit voor XT's en zeer tevreden.
Met SLX heb ik geen ervaring. Wat vond je er dan beter aan ?
Of waren ze even goed en voor een goedkopere prijs dan ?
Ik vond dat de SLX agressiever waren dan m'n XT's.
En ik heb dat wel graag, dat je voelt dat er geremd wordt.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Glennvh wrote:Dus de enige die aan de shimano's kunnen " tippen" zijn de Hope tech X2, als je een knapper setje wil ^^
Er zullen zeker nog andere, en ook goede remsets te krijgen zijn.

Hope ziet er gewoon goed uit.. en ik vind ze goed remmen... voor mij klopt uw quote, voor anderen misschien niet.
Post Reply