Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
DunAndy
Mountainbiker

Post by DunAndy »

Hoe best te reageren? Respectvol langs beide kanten vind ik.

- Kan je zelf blijven rijden maar niet zo hard als de achterligger. Gewoon blijven fietsen in het voor jou beste spoor. De achterligger moet maar voorbij steken daar waar het kan. Als hij jou respecteert wacht hij op de goede moment.
- Moet je voet aan grond zetten probeer je uit respect voor de achterligger zo snel mogelijk opzij te gaan. Moet die ook voet aan de grond zetten dan is een sorry op zijn plaats vind ik. Kost weinig moeite en kan die achterligger al veel moeilijker in een tirade schieten want je hebt per slot van rekening sorry gezegd.
- Als achterligger moet je voor je voorganger ook respect hebben. Soms is die niet snel opzij omdat die op dat moment ook a block zit. Dat gevoel kennen we allemaal absoluut niet nodig om daar voor te beginnen schelden.

Wordt er wel gescholden toon u dan de slimste en reageer niet, zulke mensen zijn uw energie gewoon niet waard.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

DunAndy wrote:Hoe best te reageren? Respectvol langs beide kanten vind ik.

- Kan je zelf blijven rijden maar niet zo hard als de achterligger. Gewoon blijven fietsen in het voor jou beste spoor. De achterligger moet maar voorbij steken daar waar het kan. Als hij jou respecteert wacht hij op de goede moment.
- Moet je voet aan grond zetten probeer je uit respect voor de achterligger zo snel mogelijk opzij te gaan. Moet die ook voet aan de grond zetten dan is een sorry op zijn plaats vind ik. Kost weinig moeite en kan die achterligger al veel moeilijker in een tirade schieten want je hebt per slot van rekening sorry gezegd.
- Als achterligger moet je voor je voorganger ook respect hebben. Soms is die niet snel opzij omdat die op dat moment ook a block zit. Dat gevoel kennen we allemaal absoluut niet nodig om daar voor te beginnen schelden.

Wordt er wel gescholden toon u dan de slimste en reageer niet, zulke mensen zijn uw energie gewoon niet waard.
Maar als de achterligger inhaalt is het ook niet de bedoeling om je van de baan te rijden, nietwaar? Of om even te zeggen van ik kom eraan zodat je bij het ingaan van een bocht geen stommiteiten meemaakt ;)
Dirkteur
Mountainbiker

Post by Dirkteur »

Ik zeg niet veel aangezien ik meestal voorbijgestoken wordt (beginnend fietser). Doch in de bossen en iets meer durf/technische stukken...komt mijn jonge BMX ervaring en gevoel terug boven en moet ik niet te snel onder doen tegenover de gemiddelde TT-er.

Maar zoals zondag bvb...dan word je de weg afgesneden in de bossen, en nijpen ze dan terwijl ze er tussen wringen alles dicht. 2 sussen achter elkaar...(is blijkbaar besmettelijk). En dan 100m verder rijd je ze terug voorbij. Vraag mij dan toch echt af of ze beseffen dat ze de andere hinderen...

Leuk is dan als je schuin achter je éne de kant ziet ingaan omdat hij het niet haalde en de andere het gat dichthield blijkbaar...ZAAAAAAALIG.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

papakroket wrote:Ik zeg niet veel aangezien ik meestal voorbijgestoken wordt (beginnend fietser). Doch in de bossen en iets meer durf/technische stukken...komt mijn jonge BMX ervaring en gevoel terug boven en moet ik niet te snel onder doen tegenover de gemiddelde TT-er.

Maar zoals zondag bvb...dan word je de weg afgesneden in de bossen, en nijpen ze dan terwijl ze er tussen wringen alles dicht. 2 sussen achter elkaar...(is blijkbaar besmettelijk). En dan 100m verder rijd je ze terug voorbij. Vraag mij dan toch echt af of ze beseffen dat ze de andere hinderen...

Leuk is dan als je schuin achter je éne de kant ziet ingaan omdat hij het niet haalde en de andere het gat dichthield blijkbaar...ZAAAAAAALIG.
ik dierf het niet zeggen om geen miserie en reacties uit te lokken, maar als ik zo nog iets meemaak zoals tijdens tt paar weken terug dat er nog enen de bocht in wou komen zonder iets te zeggen, dan nog beetje plek voor zijn eigen wou creëren en nog lastig liep omdat je er opmerking over maakte, die gaat den bos in rechtdoor ipv mee in den bocht ](*,)
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

Als er van die koerskonijnen mij proberen voor te steken waar het moeielijk of niet gaat en dan nog zonder waarschuwing heb ik de gewoonte om zeker geen haarbreed toe te geven wanneer ze voorbij willen,op dat moment zorg ik er ook voor dat ik mijn stuur goed onder controle heb zodat ik niet ongewild opzij gedwongen word.
Ik zou zeggen gewoon blijven rijden want ze verwachten ergens altijd wel dat je gaat remmen of van je traject afwijkt dus zeker niet toegeven dan trekken ze meestal wel aan het kortste eind :lol:
Heb er al een paar den decor mee in gedwongen en dan hoor of zie je ze meestal niet meer en als ze je dan toch nog voorbij steken zijn ze opeens heel hoffelijk dus dan kan het wel blijkbaar :bounce:
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

peter-bastanie wrote:Als er van die koerskonijnen mij proberen voor te steken waar het moeielijk of niet gaat en dan nog zonder waarschuwing heb ik de gewoonte om zeker geen haarbreed toe te geven wanneer ze voorbij willen,op dat moment zorg ik er ook voor dat ik mijn stuur goed onder controle heb zodat ik niet ongewild opzij gedwongen word.
Ik zou zeggen gewoon blijven rijden want ze verwachten ergens altijd wel dat je gaat remmen of van je traject afwijkt dus zeker niet toegeven dan trekken ze meestal wel aan het kortste eind :lol:
Heb er al een paar den decor mee in gedwongen en dan hoor of zie je ze meestal niet meer en als ze je dan toch nog voorbij steken zijn ze opeens heel hoffelijk dus dan kan het wel blijkbaar :bounce:
niks mis mee
alleen heb ge erbij die da nie doen zoals jij maar die juist altijd versnellen juist voor ne singeltrack wetend da ge sneller rijd
een zo zijn ook veel bij dus zo als ik al eerder zegde vandaag hinder ik morgen hinderd mij iemand gewoon sorry zeggen zeker nie melken
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

Wie sneller rijd dan mij mag me altijd voorbijgaan wanneer het mogelijk is daar heb ik geen enkele moeite mee maar van dat gewring op een singletrack waar je verondersteld word een beetje respect te hebben voor de gene die niet zo snel zijn en waar het aangewezen is achter elkaar te rijden daar krijg ik het van op mijn heupen.
Het is me wel al opgevallen zoals in Kampenhout en zondag in Humbeek dat wanneer je de langste afstanden rijdt die problemen van dat gewring helemaal niet hebt of toch veeeeel minder ,het is meestal veel rustiger op die afstanden en het gaat er hoffelijker aan toe =D>
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Vorig jaar werd ik véééél voorbij gestoken toen ik net begon maar dit jaar begin ik ook af en toe de mensen voorbij te rijden maar even wachten achter tragere rijders is zeker niet ergerlijk want dan kan je even recuperen en als je nadien plaats hebt kan je gemakkelijk voorbij en kan je weer naar het volgende groepje rijden... perfecte intervaltraining.

Ik heb meer last van die pipo's die ik al een paar keer voorbij ben gereden in het bos en die me dan telkens op een stukje asfalt toch maar net voorbij willen steken voor we weer het bos induiken en dan als een "trut" rijden, tja dan kan ik wel even wat leuke opmerkingen maken aan mijn voorganger :-D

Nu moet ik wel zeggen dat als je TT's doet met wat hoogtemeters bij 50-60 km je hier veel minder last van hebt en het ook niet zo erg druk is onderweg.

Anderzijds zijn er ook veel rijders die "bang" krijgen tegenwoordig als er iemand achter hun komt aangereden en ze al direct de trappers stil houden en vertellen dat je langs mag komen... Is voor niets nodig hoor, het is een TOERTOCHT geen chrono. :wink:
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

Anderzijds zijn er ook veel rijders die "bang" krijgen tegenwoordig als er iemand achter hun komt aangereden en ze al direct de trappers stil houden en vertellen dat je langs mag komen... Is voor niets nodig hoor, het is een TOERTOCHT geen chrono. :wink:[/quote]
+1 =D> =D> =D> =D>
phille
Mountainbiker

Post by phille »

zz-maiden wrote:Dit jaar in Weelde 1ste TT van de winter gedaan.
Eéntje vond er niet beter op tegen mijn achterwiel te rijden omdat ik snel genoeg reed. :evil: Echt storend!!! In plaats van ff te vragen of hij mocht en kon passeren.
in de ardennen is minder volk en ben je toleranter, heeft niets met mentaliteit te maken

na meer dan 50 paginas zagen en (soms terecht) klagen kan je maar 1 ding besluiten :

1. hou zoveel mogelijk je lijn !
2. kondig aan als je gaat inhalen op nauwere stukken (pls brul niet gewoon de kant aangeven waar je gaat inhalen, links of rechts dus niet over ofzo ;-)
3. niet vergeten bij het inhalen doe jij een manoeuver dus JIJ bent steeds in fout als er wat fout loopt
Post Reply