Magura MT6 zonder druk
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Heb na de rit vandaag (na alweer wat remkracht te kort te komen) het probleem van mijn remmen ontdekt! Het O ringetje van de EBT screw heeft er blijkbaar nooit opgezeten... Bij deze maar een setje besteld en nog allerlei spare parts, waaronder de screws zelf, want na 50x open en dicht te draaien hebben die kopjes hun beste tijd wel gehad!
- Kevin82
- Mountainbiker
Ik heb vandaag je raad opgevolgd en moet zeggen dat dit echt wel helpt.caveman wrote:Als je nieuwe remblokken steekt is het over, dit komt omdat de MT niet onmiddelijk aangrijpen zit wat speling op.
Je kan dit verhelpen door als je ze ontlucht de rem bovenaan dicht te zetten.
Dan steek iets tussen de remblokken en de remschijf bv: langs elke kant reserve mesjes van een breekmes.
Dan spuit je de nog wat meer olie in de remklauw ( spuit met olie zit nog altijd aan de remklauw vast) nu worden de remblokken tegen de schijf gedrukt.
Spuit verwijderen en de reserve mesjes.
Klaar.
Juist opletten dat je bij het steken van nieuwe blokken dat je de zuigers er niet volledig weer in duwt, anders weer hetzelfde.
Klaar
De remhendel moet ik niet zo ver meer intrekken alvorens remkracht te hebben.
Bedankt voor de goede tip !
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Toch maar opletten met dat 'overvullen', want voor je het weet als je is stevig in de remhendel knijpt, loopt de olie er zo langs boven weer uit.
- Kevin82
- Mountainbiker
Ik begrijp je mening maar wie zegt dat er teveel olie in mijn remmen zit?madskatingcow wrote:Toch maar opletten met dat 'overvullen', want voor je het weet als je is stevig in de remhendel knijpt, loopt de olie er zo langs boven weer uit.
Het probleem bij mij was steeds dat er terug teveel olie uit de leiding loopt alvorens ik de afsluitplug gemonteerd had.
Nu spuit ik er eerst iets meer in, maar deze extra druppels lopen er nadien terug uit voor ik de afsluitplug terug gemonteerd heb. Ik weet zeker dat de remmen voordien niet goed waren want je voelde dat je de rem te hard moest intrekken alvorens remkracht te hebben. Nu voelt deze perfect aan.
- MaC'Red
- Mountainbiker
ik heb ook zoiets precies, na de nightride van Affligem zondag ineens weinig druk dus nieuwe blokken gestoken en blijkbaar nog hetzelfde. Akkoord de formula's die ik had waren strak afgesteld en zijn ietwat meer agressieve remmen en dat moet ik van magura niet verwachten omdat het eerder wat progressieve / beter doseerbare zijn .
Het rare is dat ik het nu de tweede keer voor heb met de achterrem terug en de voorrem werkt naar behoren. Die EBT screw mag voor mijn part ook wat steviger zijn heb ik de indruk
Morgen eens een spuit halen en volgens de manier van Madscatingcow doen dat in de pdf staat beschreven.
MaC'Red
Het rare is dat ik het nu de tweede keer voor heb met de achterrem terug en de voorrem werkt naar behoren. Die EBT screw mag voor mijn part ook wat steviger zijn heb ik de indruk
Morgen eens een spuit halen en volgens de manier van Madscatingcow doen dat in de pdf staat beschreven.
MaC'Red
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
De EBT screw handvast aandraaien, meer moet dat niet zijn. Te vast en je beschadigt de o-ring die erop zit.