Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

HansP wrote:
Brockie wrote:dit topic komt vooral tot leven als de winter tts beginnen, over ardennenritten in de zomer hoor je hier niets, omdat de mentaliteit daar onder de mountainbikers ook veel beter is. RESPECTEER elkaar dat is de boodschap
kan ik enkel bevestigen !

in de ardennen is het zalig ! geen gezeik , weinig snelheidsduvels ... als je platte band hebt word je continue gestoord met CAVA ??? CAVA ??? geweldig daar de mentaliteit ! :D
+ in de ardennen 3,5euro voor een rit en je krijgt verdorie een buffet van bevoorrading !
Ik dacht dat die zijden cAva ipv Cava ik altijd maar ´wie´ zeggen en die gasten reden door nooit een glas bubbels gekregen en altijd mijn problemen zelf moeten oplossen. :lol:
Nee onlangs in Gooik mijn keet overgetrapt en ik denk ongeveer de 30ste biker die paseerde de 1ste die vroeg of alles OK was en inderdaad als je in de ardennen met pech aan de kant staat roept er ongeveer van de 30 maar 1ne niet of achter een glaasje CAVA.
Ze gaan er ook vriendelijker aan de kant als ze een veel snellere biker zien/horen komen en gaan op plaatsen waar inhalen onmogelijk is ook niet inhalen. Dit is ook een van de redenen dat ik er veel liever tts doe dan in vlaanderen plus ze hebben de parkoers nog mee ook veel meer bos en de nodige HM.
zz-maiden
Mountainbiker

Post by zz-maiden »

Dit jaar in Weelde 1ste TT van de winter gedaan.
Eéntje vond er niet beter op tegen mijn achterwiel te rijden omdat ik snel genoeg reed. :evil: Echt storend!!! In plaats van ff te vragen of hij mocht en kon passeren.
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

Brockie wrote:dit topic komt vooral tot leven als de winter tts beginnen, over ardennenritten in de zomer hoor je hier niets, omdat de mentaliteit daar onder de mountainbikers ook veel beter is. RESPECTEER elkaar dat is de boodschap
:bounce: =D> :bounce: =D> :bounce: =D>
RESPECT
bikegirl13
Mountainbiker

Post by bikegirl13 »

Vraagje aan de forumgebruikers: hoe reageer je als je met ongepast gedrag geconfronteerd wordt?

Ben er dit weekend voor het eerst mee geconfronteerd geweest (misschien omdat ik nu iets trager rij dan wat normaal mijn gewoonte is??)

Alle clichés waren van toepassing: 2 "B-categorie" wegcoureurs (zoals in een van de vorige posts ook gemeld, ik heb nog nooit een echte kampioen zo'n gedrag zien vertonen) die nu ze een keer met de MTB buitenkomen vinden dat de bos van hun is, ook op een zondaagse TT

Negeer je dit gewoon? Of probeer je er hun toch op attent te maken dat zulk gedrag niet kan? Maar hoe dan?
Of zijn er nog alternatieven?

Zowel ikzelf als mijn vriend hebben gisteren optie 2 geprobeerd onder het motto "praten helpt". Resultaat: zeer agressieve verbale reacties, en toen mijn vriend probeerde een gesprek aan te gaan (nochtans een zeer vredelievend ingesteld persoon) zelfs een mini-vechtpartij. En dat op een zondagse TT???!!!

We zijn toch allebei lichtjes geschokeerd thuisgekomen. Vandaar de vraag, wat doe je hier nu in godsnaam mee?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

bikegirl13 wrote:Vraagje aan de forumgebruikers: hoe reageer je als je met ongepast gedrag geconfronteerd wordt?

Ben er dit weekend voor het eerst mee geconfronteerd geweest (misschien omdat ik nu iets trager rij dan wat normaal mijn gewoonte is??)

Alle clichés waren van toepassing: 2 "B-categorie" wegcoureurs (zoals in een van de vorige posts ook gemeld, ik heb nog nooit een echte kampioen zo'n gedrag zien vertonen) die nu ze een keer met de MTB buitenkomen vinden dat de bos van hun is, ook op een zondaagse TT

Negeer je dit gewoon? Of probeer je er hun toch op attent te maken dat zulk gedrag niet kan? Maar hoe dan?
Of zijn er nog alternatieven?

Zowel ikzelf als mijn vriend hebben gisteren optie 2 geprobeerd onder het motto "praten helpt". Resultaat: zeer agressieve verbale reacties, en toen mijn vriend probeerde een gesprek aan te gaan (nochtans een zeer vredelievend ingesteld persoon) zelfs een mini-vechtpartij. En dat op een zondagse TT???!!!

We zijn toch allebei lichtjes geschokeerd thuisgekomen. Vandaar de vraag, wat doe je hier nu in godsnaam mee?
ik probeer toch altijd vriendelijk doch kordaat mijn mening even te geven en zelf het goeie voorbeeld te geven, maar is idd frustrerend. Spitjig want dit maakt het allemaal beetje kapot en mensen krijgen op die manier een verkeerd en vertekend beeld.

je kan hier nogal moeilijk zoals in het voetbal tt verbod doen, of op basis van iemand zijn kledij iemand herkennen en achteraf aanspreken, de kans is heel groot dat je dan de verkeerde hebt.

Denk de beste manier is iemand aanspreken, lukt dat niet en je herkent die erna, hem nog even aanspreken samen met iemand van de organisatie?
Er zijn nog andere manieren, maar die ga ik best hier niet verklappen :P
Wacky-S
Mountainbiker

Post by Wacky-S »

Mijn ervaring, niets van aantrekken... Gewoon negeren en blijven rijden waar je rijdt. In discussie gaan met dit soort mensen helpt toch niet, zoals je nu ook zelf ondervonden hebt.

Gelukkig weten de meeste wel hoe het moet =D>
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

hangt gewoon allemaal van situatie tot situatie af. ikzelf rij meestal zeer laconiek rond en probeer al eens te lachen (met mezelf of de situatie) tijdens een rit als ik me bijvoorbeeld ergens vast rij en daardoor iemand hinder of een paar mensen doe wachten. in 19 van 20 gevallen wordt er eens hartelijk mee gelachen of krijg je nog vriendelijk advies of rij je zelfs even samen verder en sla je een babbeltje.

In 1 van 20 gevallen krijg je misschien een slechte reactie ondanks dat je de situatie luchtig en vriendelijk opneemt. Dan beslis je zelf wat je doet. Meestal laat ik het waaien, want je verbrodt er toch je eigen stemming en tt mee. De reactie die je krijgt zegt meestal meer over de persoon in kwestie dan over jou. Op enkele keren na ga ik wel in de "clinch" maar dan gewoon door ze te volgen en hen daardoor wat op te jagen zodat ze zelf "fouten" beginnen maken. Of als ik alleen rij, dan rijd ik gewoon ff mee om ze daarna er los af te knallen. Ik rij namelijk tt's voor het plezier, ontspanning en om nieuwe regio's te leren kennen, niet om er een wedstrijd van te maken. Meestal heb ik dus voldoende jus in de tank zitten om mensen zoals in bovenvermelde posts het leven nog wat zuurder te maken :lol:

Aggresief reageren doe ik nooit, helpt je namelijk nooit vooruit!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

gbv wrote:hangt gewoon allemaal van situatie tot situatie af. ikzelf rij meestal zeer laconiek rond en probeer al eens te lachen (met mezelf of de situatie) tijdens een rit als ik me bijvoorbeeld ergens vast rij en daardoor iemand hinder of een paar mensen doe wachten. in 19 van 20 gevallen wordt er eens hartelijk mee gelachen of krijg je nog vriendelijk advies of rij je zelfs even samen verder en sla je een babbeltje.

In 1 van 20 gevallen krijg je misschien een slechte reactie ondanks dat je de situatie luchtig en vriendelijk opneemt. Dan beslis je zelf wat je doet. Meestal laat ik het waaien, want je verbrodt er toch je eigen stemming en tt mee. De reactie die je krijgt zegt meestal meer over de persoon in kwestie dan over jou. Op enkele keren na ga ik wel in de "clinch" maar dan gewoon door ze te volgen en hen daardoor wat op te jagen zodat ze zelf "fouten" beginnen maken. Of als ik alleen rij, dan rijd ik gewoon ff mee om ze daarna er los af te knallen. Ik rij namelijk tt's voor het plezier, ontspanning en om nieuwe regio's te leren kennen, niet om er een wedstrijd van te maken. Meestal heb ik dus voldoende jus in de tank zitten om mensen zoals in bovenvermelde posts het leven nog wat zuurder te maken :lol:

jij spaart je dus de ganse tt voor dan te knallen lol

dat was ook idd een van mijn oplossingen, maar dan moet je nog wat overhebben, er gewoon achter blijven hangen, en dan op klimmetje of strook ff knallen :P
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

gbv wrote:hangt gewoon allemaal van situatie tot situatie af. ikzelf rij meestal zeer laconiek rond en probeer al eens te lachen (met mezelf of de situatie) tijdens een rit als ik me bijvoorbeeld ergens vast rij en daardoor iemand hinder of een paar mensen doe wachten. in 19 van 20 gevallen wordt er eens hartelijk mee gelachen of krijg je nog vriendelijk advies of rij je zelfs even samen verder en sla je een babbeltje.

dat was ook idd een van mijn oplossingen, maar dan moet je nog wat overhebben, er gewoon achter blijven hangen, en dan op klimmetje of strook ff knallen :P
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

BerggeitCasualFietser wrote:

ik spaar mij niet voor dit soort zaken, maar een tt is voor mij hoofdzakelijk genieten en ontspanning! fixeren op snelheid doe ik dus niet. neemt niet weg dat ik van tijd tot tijd eens doorrijdt, maar ik ga nooit een volledige tt op de limiet afwerken. dan moet je mijns inziens maar gaan koersen. bijgevolg heb ik dus meestal wel nog een cartouche in de benen zitten en die komt dus heel uitzonderlijk eens van pas... :P
Post Reply