Zo 11/11/2012 Tessenderlo :: 22ste Fietspromo VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sloeberke
Mountainbiker

Re: toertocht

Post by sloeberke »

Dosha wrote:Meestal wat modderig (vorig jaar toch), maar mooi ritje met redelijk wat singletracks en pittige klimmetjes.
verleden jaar modderig ???? t'was bijna 20 gr parcour was kurk droog
het jaar daarvoren was zeer nat da wel oké
see you
grtz
sloeberke
Mountainbiker

Post by sloeberke »

Wimmeke76 wrote:Hoeveel hoogtemeters kunnen we verwachten op de 45km want ik ben niet bekend met mtb'en in en rond Tessenderlo.
300 a 400 meters zeker op het einde
:bounce:
sloeberke
Mountainbiker

Post by sloeberke »

El Shetlando wrote:Er is toch al voldoende Leffe voor aanvang van de tocht !!!!!! Want de mannen van Okselaar zullen er ook weer zijn :-D :drunk: :drunk: :drunk:
die zal je alleen niet opkrijgen denk ik :^o
swiba
Mountainbiker

Zo 11/11/2012 TESSENDERLO

Post by swiba »

Just trug van deze TT... héél mooi tochtje door de bossen... wel veel wandelaars op de route... maar da's zeker zo ambetant voor die mensen als voor ons MTB'ers... en wat 'n volk mensen... kilometers auto's langs de toegangswegen... hier waren misschien wel 1.500 deelnemers schat ik... bij de bevoorrading zo'n 250 à 300 mensen die in lange rijen staan aan te schuiven voor een drankje en een koekje... da's blijkbaar de tol die je moet betalen voor 'n schoon TT'tje...
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Deze tocht was de verplaatsing meer dan waart ! =D> =D> =D>
Heel mooi parkoer waar het soms wel aanschuiven was door de vele deelnemers .
Maar wat ik wel niet snap is dat er weeral een wandelevenement samen valt met een TT . #-o
Dat is voor geen van beide partijen plezant en hier zou in de toekomst toch is iets aan gedaan moeten worden !
wim vanderzanden
Mountainbiker

Post by wim vanderzanden »

Ja ik snap da ook niet. Normaal moeten zulke dingen toch aangevraagd worden bij de gemeente. Deze zouden dan toch kunnen meedelen dat er andere activiteiten op het zelfde parcours te doen zijn. En de toestemming weigeren aan de ene organisatie. En de ene activiteit een week later laten doorgang. Maar ja de tocht was voor de rest wel dik in orde moet ik zeggen. Nen dikke proficiat aan de MTB crossers (o)
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Ben vandaag ook de 40 km komen rijden en ben precies blij dat ik vroeg vertrokken ben.
Heb geen filevorming tegengekomen op rode berg en altijd de mogelijkheid gehad om tot boven te rijden. Het was er wel al druk, maar nog doenbaar rond de periode dat ik daar kwam.
Ook tijdens de bevoorrading was het druk, maar nog niet te druk. Wel voelden mijn collega en ik dat het wel heel druk begon te worden en zijn maar snel de fiets terug opgesprongen om die drukte voor te zijn!!
Ook bij de bikewash was het druk, maar weer viel het rond dat uur dat ik daar was nog mee.
Dus was weer een mooie tocht met weer zoals vorig jaar goed weer.
Alleen was het parcour rond de rode berg wel veel vettiger dan dat ik verwacht had. Maar ja goei techniek training hé. Moest het vandaag toch iets rustiger aan doen na de marathon van 86 km in Stal gisteren (en in totaal 115 km met de fiets van thuis uit). Toch ging het allemaal nog vlot.

Ben wel eens benieuwd hoeveel volk er aanwezig was en wat waren eigenlijk de hoogtemeters van de tocht van 40km?
LaGamuza
Mountainbiker

Post by LaGamuza »

wim vanderzanden wrote:Ja ik snap da ook niet. Normaal moeten zulke dingen toch aangevraagd worden bij de gemeente. Deze zouden dan toch kunnen meedelen dat er andere activiteiten op het zelfde parcours te doen zijn. En de toestemming weigeren aan de ene organisatie. En de ene activiteit een week later laten doorgang. Maar ja de tocht was voor de rest wel dik in orde moet ik zeggen. Nen dikke proficiat aan de MTB crossers (o)
Hier ligt de fout zeker niet bij deze organisatie maar zoals meestal bij de idiote wetgeving in dit belgenlandje.
Alleen fietstochten moeten aanvragen indienen en niet alleen aan de gemeenten, ook aan natuur & bos etc, daar ben je minstens 6 maand op voorhand mee bezig, maar wandelverenigingen moeten helemaal geen aanvragen indienen en mogen ook overal door en hebben geen beperkingen zoals fietsclubs. Begrijpe wie begrijpen kan.
Was wel zoals gewoonlijk mooie tocht en volgend jaar zeker weer van de partij.
Thomas Van Gorp
Mountainbiker

Post by Thomas Van Gorp »

Heeft er iemand GPS gegevens van de tocht? We zouden hem graag eens rijden maar konden jammer genoeg niet aanwezig zijn vandaag.
wim vanderzanden
Mountainbiker

Post by wim vanderzanden »

GPSteven wrote: Hier ligt de fout zeker niet bij deze organisatie maar zoals meestal bij de idiote wetgeving in dit belgenlandje.
Alleen fietstochten moeten aanvragen indienen en niet alleen aan de gemeenten, ook aan natuur & bos etc, daar ben je minstens 6 maand op voorhand mee bezig, maar wandelverenigingen moeten helemaal geen aanvragen indienen en mogen ook overal door en hebben geen beperkingen zoals fietsclubs. Begrijpe wie begrijpen kan.
Was wel zoals gewoonlijk mooie tocht en volgend jaar zeker weer van de partij.
Wist ik niet ik dacht dat alle vereniging of organisaties een aanvraag moesten doorgeven. Lang leven de Belgische wetten zeker :cry:
Post Reply