Za 10/11/2012 Stal / Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Stef86
Mountainbiker

Post by Stef86 »

Prachtig tochtje, naar mijn mening het hoogtepunt van de wintertochten. Vanmorgen vroeg vertrokken, in tegenstelling tot vorige jaren bijna moederziel alleen rond gereden. In de tweede helft aangenaam gezelschap gekregen van Xuomi, waarvoor bedankt! De terril op het einde is zeker de kers op de taart, blij om te zien dat ik vooruitgang geboekt heb, waar ik verleden jaar al zittend naar beneden schoof, nu "vlotjes" op de fiets gebleven. C u next year!
Connie
Mountainbiker

Post by Connie »

edit door moderator
voor te adverteren:
http://www.mountainbike.be/node/12" onclick="window.open(this.href);return false;
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Ghost-biker wrote:denk dat alles reeds gezegd is. Reeds zovele jaren garant voor een super TT en het lijkt elk jaar beter te worden. In dit parcour zit alles wat je als mountainbiker maar kunt verwachten, dit aangevuld met een prima afpijling, dito gevaarsborden, oversteekhulp...Verder 2 buffetten, en ja de boterhammekes met choco hebben gesmaakt :wink: Er is met andere woorden heel veel tijd gestoken in de opbouw van dit parcour en de randvoorzienigheden. Super TT en organisatie..proficiat aan de inrichters =D> =D> =D> de 8 euro zijn dik verdiend!
8 euro is wel heel veel zenne. Even ter vergelijking :

Paar weken terug Bierbeek : 65 km, 2 bevoorradingen en dacht dat ik maar 3 euro betaalde
TT Waanrode : 80 km, 3 bevoorrading, 5 euro
Marathon demervallei : 105 km, 4 bevoorradingen, 10 km
8 van zelem : 75 km, 3 bevoorradingen, 5 euro

8 euro voor 2 (goede) bevoorradingen vind ik teveel. Voila, toch een punt van kritiek gevonden.
nero
Mountainbiker

Post by nero »

[-X
Even MIJN mening zeggen, tis nie dat dit de juiste is, want ieder zijn eigen mening MAAR 8 euro voor een Mtb marathon met 2 bevoorradingen, lekkere soep, koekjes, fruit, overal seingevers, overal lint gespannen, gevaarsborden, afspuitstand,....Als elke toertochtorganisator zo zijn best deed zou het elk weekend feest zijn.
Ik vind dat dit een goede prijs/kwaliteit is.
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

go2go2 wrote:
Ghost-biker wrote:denk dat alles reeds gezegd is. Reeds zovele jaren garant voor een super TT en het lijkt elk jaar beter te worden. In dit parcour zit alles wat je als mountainbiker maar kunt verwachten, dit aangevuld met een prima afpijling, dito gevaarsborden, oversteekhulp...Verder 2 buffetten, en ja de boterhammekes met choco hebben gesmaakt :wink: Er is met andere woorden heel veel tijd gestoken in de opbouw van dit parcour en de randvoorzienigheden. Super TT en organisatie..proficiat aan de inrichters =D> =D> =D> de 8 euro zijn dik verdiend!

Paar weken terug Bierbeek : 65 km, 2 bevoorradingen en dacht dat ik maar 3 euro betaalde

8 euro voor 2 (goede) bevoorradingen vind ik teveel. Voila, toch een punt van kritiek gevonden.
Zoals nero ook aangeeft, het gaat niet alleeen om de bevoorradingen, maar om het totaal plaatje. Ik heb de tt's die je opsomt niet gereden en kan daar dus ook niet over oordelen, maar persoonlijk had ik geen problemen met de 8 euro, maar misschien kunnen ze nog onderscheid maken tussen stempelkaart/wielerbond en zij die dit niet kunnen voorleggen zoals op de kortere afstanden het geval wel was, dus 8 of 7€
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Ghost-biker wrote:
go2go2 wrote:

Zoals nero ook aangeeft, het gaat niet alleeen om de bevoorradingen, maar om het totaal plaatje. Ik heb de tt's die je opsomt niet gereden en kan daar dus ook niet over oordelen, maar persoonlijk had ik geen problemen met de 8 euro, maar misschien kunnen ze nog onderscheid maken tussen stempelkaart/wielerbond en zij die dit niet kunnen voorleggen zoals op de kortere afstanden het geval wel was, dus 8 of 7€
Ik wil hier geen polemiek starten maar zeker de laatste 2 (demervallei, zelem) waren eveneens perfect van organisatie. In Zelem kreegt ge er zelfs nog een saucis bij en in Diest nog een setje bandenplakkers.

Het is en blijft een supertocht met een zeer goede organisatie maar 8 euro voor 2 bevoorradingen is en blijft (te) veel.

Ik ben nog niet zo gierig dat ik een tocht laat liggen omdat hij teveel kost maar soms is de vergelijking zoek.
lucvandeuren
Mountainbiker

Post by lucvandeuren »

go2go2 wrote:
Ghost-biker wrote:
go2go2 wrote: 8 euro is wel heel veel zenne. Even ter vergelijking :

Ik wil hier geen polemiek starten maar zeker de laatste 2 (demervallei, zelem) waren eveneens perfect van organisatie. In Zelem kreegt ge er zelfs nog een saucis bij en in Diest nog een setje bandenplakkers.

Het is en blijft een supertocht met een zeer goede organisatie maar 8 euro voor 2 bevoorradingen is en blijft (te) veel.

Ik ben nog niet zo gierig dat ik een tocht laat liggen omdat hij teveel kost maar soms is de vergelijking zoek.
Da's amper 1 euro per 10 km !!! Organiseer zelf maar eens een toertocht en je zal snel beseffen wat het allemaal kost. Ik spreek uit ervaring ...
Connie
Mountainbiker

Post by Connie »

Mijn man heeft recentelijk meegedaan met het hardloopevenment De 4 Mijl van Groningen, inschrijfgeld dit jaar 17,50 euro. En hij kwam onderweg niet eens twee maal een lopend buffet tegen ... Voor die prijs was hij dus in totaal een half uur onder de pannen! :wink:
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Connie wrote:Mijn man heeft recentelijk meegedaan met het hardloopevenment De 4 Mijl van Groningen, inschrijfgeld dit jaar 17,50 euro. En hij kwam onderweg niet eens twee maal een lopend buffet tegen ... Voor die prijs was hij dus in totaal een half uur onder de pannen! :wink:
Niet voor dit of dat, maar laten we de Nederlandse organisaties alsjeblieft niet gaan vergelijken met de Belgische. Dag en nacht verschil.
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Gisteren ook gestart voor deze top TT! En het was wederom de moeite. Mooie paadjes, 2 speeltuintjes waarvan zeker de 2e smullen was en geen regen gehad. Parfait. De seingevers bij de gevaarlijke oversteken waren gewoon dikke klasse. Ook bijzonder goed gepijld, best ever. De 2de terril heb ik wijselijk links laten liggen na mijn ervaring daar vorig jaar. Het biedt mij persoonlijk geen meerwaarde om met hoogtevrees naar beneden te rijden/stuiteren. Liever geen blessures in mijn drukke agenda.

Wel niet al te veel volk had ik de indruk. SMD, hoeveel starters hadden jullie? Maar op de technische stukken was dat dan wel een voordeel, geen files gehad.

Polemiek over de prijs. Heel eerlijk. Rekeninghoudend met wat je krijgt op andere (vergelijkbare) tochten is 8 euro teveel. Los daarvan interesseert mij dat weinig, ik ga niet melken voor een paar euro meer, heb me tenslotte zeer goed geamuseerd en naar hartelust kunnen biken. Bij deze dus een dikke proficiat aan de organisatoren! =D>
Post Reply