Zo 11/11/2012 Badour / Saint-Ghislain :: 5de Sint Guilinoise

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Felipe
Mountainbiker

Post by Felipe »

Iemand enig idee of de toertocht ook al op zaterdag gereden kan worden? De zondag komt plotseling nogal heel erg slecht uit in mijn planning.
Zouden er al overal pijlen hangen op zaterdag?
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

ja man twas ier in orde vorig jaar ak mijn filmkes terug zie

mer du sable ziet ge op 2/3 van deel 2 en begin deel 3
mountainbiker66
Mountainbiker

Post by mountainbiker66 »

Zie het hier helemaal zitten. :-D Hopelijk houd het weer een beetje zijn manieren deze week. 8) [-o<
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Felipe wrote:Ik heb net het forum van vorig jaar gelezen over deze tocht en ik heb wel zin om ook deel te nemen dit jaar.

Probleem is echter mijn techniek. Is het ook mogelijk omde 65 km te rijden als je technisch niet zo super bent?

Wordt er echt zoveel volledig door het water gereden met de MTB zoals uit sommige foto's blijkt?

Is dit een 'snel' parcours?

Hoelang ongeveer rijden vanuit Kortrijk naar de start? Een overrompeling aan de inschrijving om 8 uur?

Beste Felipe: ge moet niet te veel nadenken , laat dat maar aan anderen :wink: . Spring zondagochtend in uwe auto en zorg dat je tegen ten 8-ten ingeschreven bent. Je zult daar héél veel Westvlaams horen :-D . Kies de afstand die je gewoonlijk rijdt en doe daar nog 10 a 15 kilometer bij. Ik doe dat ook zo. Mijn mogelijkheden liggen ook maar tot 40 km max maar ik rijd toch de tochten mee met de Forumbikers. 50 - 60 km lukt echt wel. Doseren hé manneke :roll: . Ik kom dan wel 's middags weer 'moe maar voldaan' thuis. Soms moeten ze mij uit de auto trekken, kan ik mijne naam niet meer zeggen en drink ik die blonde Leffe die mijn vrouwke aanbied in 2 slokken uit. #-o .
Maandag en dinsdag slaap ik meestal beneden in de zetel want mijn spierkes kunnen mij niet meer naar boven dragen. Woensdag en donderdag lukt da wel weer, mits een beetje trek en sleurwerk van mijn dochterkes =D> .
Vanaf vrijdag kan ik terug volledig zelfstandig trap op en af ( ik kan dus ook weer in de kelder waar mijn voorraad staat :drunk: )
Met nog een beetje rust op zaterdag ben ik weer net op tijd fit om er op zondagochtend weer met de kameraden op uit te trekken.Geen probleem dus.

Techniek?? Ik kan verschillende technieken . 8) . Maar bij het mtb-ken zijn die eerder beperkt. Oja ! Die "vliegeensoverhetstuur" techniek kan ik als geen ander. Mét gestrekte zweefvlucht én aangepaste landing #-o . Alhoewel :-k . Bleef ik die laatste keer niet haperen met mijn knieen :-k . ('t schijnt dat er nog concurrentie op komst is voor 'spectaculairste valpartij :lol: ). Al doende leert men beste Felipe :bounce:

Tot zondag :wink:
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

Deze morgen kwakten de regendruppels, als volleerde torpedo's, tegen ons slaapkamerraam in duuzenden spetters uiteen.
Maar met een vastberaden cohesiekracht, bijna even sterk als de kameraderie onder de Forumbikers, klitten ze samen om dan toch maar als een vette druppel de strijd tegen het glas te verliezen.
Stomweg glijden ze dan op onze planeet.

Mijn vrouw, soms ook eens bezorgd om mij, zei in mijn plaats dat ik chance had. Chance dat ik niet op mijn bike hoefde. Ze onthulde nog een ietsje meer van haar vrouwelijke rondingen, knipperde een drietal keer met haar wimpers zodat het zelfs lichtelijk tochtte en.
En.

En hebben jullie dat dan echt nog niet meegemaakt ?

Eigenlijk wilde ik enkel zeggen dat ik hier normaal gezien ook eens kom rijden.
bekka
Mountainbiker

Post by bekka »

Ik hoor niet anders dan lof over ritten in die streek en het noorden van frankrijk dus zal ik hier heel waarschijnlijk ook eens starten.
Zonde in feite dat ik nog nooit gereden heb in die streek :oops:

groetjes
Tommy9001
Mountainbiker

Post by Tommy9001 »

Vorig jaar deze tocht voor de eerste maal gereden en het was :lol: :lol: :lol: machtig. Na enkele km bos,bos,bos,... dat is voor mij zalig. Het was dan nog altijd zeer droog waardoor je nog redelijk kon doorrijden. Dus wat het nu zal zijn na al die regen :-?, maar zo'n mooie rit doen we toch.Vorige keer toch enkele mannen kunnen overtuigen om een uurtje in de auto te zitten en ze hadden er geen spijt van, dus die gaan terug mee. Wie heeft deze tocht in 2010 gereden? Het was dan ook al een natte bedoening zeker? Was het dan goed te doen?
cosini biker
Mountainbiker

Post by cosini biker »

jammer genoeg valt deze samen met Bruyelle wat ook ne heel schone vtt is maar baudour is toch de max =D> =D> =D>
optie alle 2 rijden baudour ligt op de terugweg richting izegem
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Tommy9001 wrote:Vorig jaar deze tocht voor de eerste maal gereden en het was :lol: :lol: :lol: machtig. Na enkele km bos,bos,bos,... dat is voor mij zalig. Het was dan nog altijd zeer droog waardoor je nog redelijk kon doorrijden. Dus wat het nu zal zijn na al die regen :-?, maar zo'n mooie rit doen we toch.Vorige keer toch enkele mannen kunnen overtuigen om een uurtje in de auto te zitten en ze hadden er geen spijt van, dus die gaan terug mee. Wie heeft deze tocht in 2010 gereden? Het was dan ook al een natte bedoening zeker? Was het dan goed te doen?
Ik was toen één van de dapperen/zotten die hem gereden heeft en het was nog goed te doen, maar inderdaad wel serieus verzopen. Vooral de strook (quadparcours?) langs de autostrade. In elk geval veel beter berijdbaar dan bv. een moddertochtje in de Vlaamse Ardennen, alhoewel er in de bossen van Baudour zelf ook wel wat zware stroken kunnen inzitten.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Heb deze vorig jaar gereden en :drunk: :drunk: =P~ =P~

Ahja , aanwezig dus me ne nest grijze paardjes :wink:
Post Reply