Heb eens een vraag aan jullie. Als ik vooraan op mijn grote plaat rij en dan naar mijn midden plaat schakel dan blokkeert mijn ketting steeds.
Na zelf wat te zitten denken vermoed ik dat mijn voor derie te ver van mijn tandwielen staat.
Graag jullie mening/ervaringen.
Blokkering van ketting
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Chainsuck heeft hier niks te maken denk ik.
Bij chainsuck blijft de ketting plakken aan het tandwiel ZONDER da ge schakelt... Ketting 'plakt' ook langs onder dan door ene braamke of zo.
Als het enkel bij schakelen is en de ketting blokkeert tussen derie en tandwiel lijkt me idd meer iets te maken te hebben met afstelling van den derailleur.
Dus als da het geval is moette al zeker de massa posts ivm chainsuck nie doorploegen..
Bij chainsuck blijft de ketting plakken aan het tandwiel ZONDER da ge schakelt... Ketting 'plakt' ook langs onder dan door ene braamke of zo.
Als het enkel bij schakelen is en de ketting blokkeert tussen derie en tandwiel lijkt me idd meer iets te maken te hebben met afstelling van den derailleur.
Dus als da het geval is moette al zeker de massa posts ivm chainsuck nie doorploegen..
Re: Blokkering van ketting
Als je zou zeggen HOE ze blokkeert, in detail, kan er hier zo iemand in 2 minuten wel een correcte oplossing geven.DuCCie wrote:Heb eens een vraag aan jullie. Als ik vooraan op mijn grote plaat rij en dan naar mijn midden plaat schakel dan blokkeert mijn ketting steeds.
Na zelf wat te zitten denken vermoed ik dat mijn voor derie te ver van mijn tandwielen staat.
Staat uwe voorderailleur niet te laag?DuCCie wrote:Heb eens een vraag aan jullie. Als ik vooraan op mijn grote plaat rij en dan naar mijn midden plaat schakel dan blokkeert mijn ketting steeds.
Ze blokkeert/blijft, tussen derie en tandwiel. Als ze blokkeert dan moet ik snel effe naar achter trappen en dan komt ze los en springt ze naar de midden plaat. Heb dit nog niet voor gehad met het schakelen van de midden plaat naar de kleine plaat. Daarom dat ik dacht dat die te hoog staat omdat hij dan op een andere plaats de ketting raakt.De Wreter wrote:Als je zou zeggen HOE ze blokkeert, in detail, kan er hier zo iemand in 2 minuten wel een correcte oplossing geven.DuCCie wrote:Heb eens een vraag aan jullie. Als ik vooraan op mijn grote plaat rij en dan naar mijn midden plaat schakel dan blokkeert mijn ketting steeds.
Dat kan mss ook zijn. Maar weet nie hoeveel de afstand eigenlijk moet zijn tussen derie en tandwiel.Stijn Vdb wrote:Staat uwe voorderailleur niet te laag?DuCCie wrote:Heb eens een vraag aan jullie. Als ik vooraan op mijn grote plaat rij en dan naar mijn midden plaat schakel dan blokkeert mijn ketting steeds.