Za 10/11/2012 Stal / Beringen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
zondagsrijer
- Mountainbiker
Post by zondagsrijer »
Die terril is tegenwoordig altijd toegankelijk, ik ben er vorige week nog geweest en inderdaad veel (te veelsaiko wrote:Jammer dat de terrils enkel in de 86km zitten.
Ik had die graag eens gedaan met de sandman, maar om nu op enne zaterdag voormiddag even 85km te rijden met een sandman ...
Dan ga ik dat zondag voelen
Chapeau voor degene die daar over die wip springt en dan nog op tijd zijne bocht gepakt krijgt, zie ik er toch nie veel doen daar momenteel.
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
Deze terril is dan wel "toegankelijk",maar je mag er überhaubt niet komen.zondagsrijer wrote:Die terril is tegenwoordig altijd toegankelijk, ik ben er vorige week nog geweest en inderdaad veel (te veelsaiko wrote:Jammer dat de terrils enkel in de 86km zitten.
Ik had die graag eens gedaan met de sandman, maar om nu op enne zaterdag voormiddag even 85km te rijden met een sandman ...
Dan ga ik dat zondag voelen) van mijn fietske gestapt ook al omdat ik geen onnodige risico's wou pakken, is wel eens de moeite.
Chapeau voor degene die daar over die wip springt en dan nog op tijd zijne bocht gepakt krijgt, zie ik er toch nie veel doen daar momenteel.
Het wil niet zeggen als de poort open staat,dat je er vrij mag rijden met je mtb.Neen hoor,er loopt daar zelfs bewaaking rond!
Er is daar een paar weken geleden nog ene kleine met zijn fietske zwaar gevallen o/d terril,en dan maar janken natuurlijk.
Wat wil zeggen dat fietsers/mtb'ers dat ook mogen? Zelfde geval als het niet toelaten van paarden in bossen waar mtb'ers wel welkom zijn.Supernaut wrote:De wandelingen gaan toch over die terril ?frits motaar wrote: Deze terril is dan wel "toegankelijk",maar je mag er überhaubt niet komen.
Het wil niet zeggen als de poort open staat,dat je er vrij mag rijden met je mtb.Neen hoor,er loopt daar zelfs bewaaking rond!![]()
Het wandelen zal op zich ook minder risico inhouden dan het beklimmen of afdalen van de terril met een fiets.
- globalconcept
- Mountainbiker
Post by globalconcept »
Hoe zit het eigenlijk als je de 85 wil doen maar de terrils bvb. wil vermijden, is er een alternatief dat op hetzelfde parcours weer uitkomt?
Of moet je dan toch zeker eerst terril 1 over en kan je rond terril 2 rijden?
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
Dan rij je gewoon naar het vertrek/aankomst,want dat is daar 500m vandaan.globalconcept wrote:Hoe zit het eigenlijk als je de 85 wil doen maar de terrils bvb. wil vermijden, is er een alternatief dat op hetzelfde parcours weer uitkomt?
Vorig jaar waren er trouwens veel bikers ingeschreven voor de 85,maar na de terrils sloegen ze dan af naar de aankomst.
- thompson ryder
- Mountainbiker
Post by thompson ryder »
als je aan de poort van de eerste tris komt kun je links volgen ongeveer een 50m en dan links volgen daar hangen terug pijltjes richting de aankomst en aangezien er achter de 2de terril geen extra km zijn mis je alleen de km van de 2 terrils. je kan ook de 1ste terril over en dan kom je ook terug aan een poort waar ze ook terug van de 2de terril afkomen. vlak voor de poort rechts als je van de eerste terril afkomt.frits motaar wrote:Dan rij je gewoon naar het vertrek/aankomst,want dat is daar 500m vandaan.globalconcept wrote:Hoe zit het eigenlijk als je de 85 wil doen maar de terrils bvb. wil vermijden, is er een alternatief dat op hetzelfde parcours weer uitkomt?
Vorig jaar waren er trouwens veel bikers ingeschreven voor de 85,maar na de terrils sloegen ze dan af naar de aankomst.vandaar dat er nadien zéér weinig volk te bespeuren was op het parcours.