Za 10/11/2012 Stal / Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
focuske
Mountainbiker

aanwezig

Post by focuske »

konijnenbergdabber
zondagsrijer
Mountainbiker

Post by zondagsrijer »

saiko wrote:Jammer dat de terrils enkel in de 86km zitten.
Ik had die graag eens gedaan met de sandman, maar om nu op enne zaterdag voormiddag even 85km te rijden met een sandman ...
Dan ga ik dat zondag voelen :(
Die terril is tegenwoordig altijd toegankelijk, ik ben er vorige week nog geweest en inderdaad veel (te veel :-D ) van mijn fietske gestapt ook al omdat ik geen onnodige risico's wou pakken, is wel eens de moeite.
Chapeau voor degene die daar over die wip springt en dan nog op tijd zijne bocht gepakt krijgt, zie ik er toch nie veel doen daar momenteel.
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

zondagsrijer wrote:
saiko wrote:Jammer dat de terrils enkel in de 86km zitten.
Ik had die graag eens gedaan met de sandman, maar om nu op enne zaterdag voormiddag even 85km te rijden met een sandman ...
Dan ga ik dat zondag voelen :(
Die terril is tegenwoordig altijd toegankelijk, ik ben er vorige week nog geweest en inderdaad veel (te veel :-D ) van mijn fietske gestapt ook al omdat ik geen onnodige risico's wou pakken, is wel eens de moeite.
Chapeau voor degene die daar over die wip springt en dan nog op tijd zijne bocht gepakt krijgt, zie ik er toch nie veel doen daar momenteel.
Deze terril is dan wel "toegankelijk",maar je mag er überhaubt niet komen.
Het wil niet zeggen als de poort open staat,dat je er vrij mag rijden met je mtb.Neen hoor,er loopt daar zelfs bewaaking rond! [-X
Er is daar een paar weken geleden nog ene kleine met zijn fietske zwaar gevallen o/d terril,en dan maar janken natuurlijk.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

frits motaar wrote: Deze terril is dan wel "toegankelijk",maar je mag er überhaubt niet komen.
Het wil niet zeggen als de poort open staat,dat je er vrij mag rijden met je mtb.Neen hoor,er loopt daar zelfs bewaaking rond! [-X
De wandelingen gaan toch over die terril ?
TomMtb
Mountainbiker

Post by TomMtb »

Supernaut wrote:
frits motaar wrote: Deze terril is dan wel "toegankelijk",maar je mag er überhaubt niet komen.
De wandelingen gaan toch over die terril ?
Wat wil zeggen dat fietsers/mtb'ers dat ook mogen? Zelfde geval als het niet toelaten van paarden in bossen waar mtb'ers wel welkom zijn.

Het wandelen zal op zich ook minder risico inhouden dan het beklimmen of afdalen van de terril met een fiets.
globalconcept
Mountainbiker

Post by globalconcept »

Hoe zit het eigenlijk als je de 85 wil doen maar de terrils bvb. wil vermijden, is er een alternatief dat op hetzelfde parcours weer uitkomt?

Of moet je dan toch zeker eerst terril 1 over en kan je rond terril 2 rijden?
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

globalconcept wrote:Hoe zit het eigenlijk als je de 85 wil doen maar de terrils bvb. wil vermijden, is er een alternatief dat op hetzelfde parcours weer uitkomt?

Dan rij je gewoon naar het vertrek/aankomst,want dat is daar 500m vandaan.
Vorig jaar waren er trouwens veel bikers ingeschreven voor de 85,maar na de terrils sloegen ze dan af naar de aankomst. :oops: vandaar dat er nadien zéér weinig volk te bespeuren was op het parcours.
Warpy
Mountainbiker

Post by Warpy »

Als het weer een beetje mee wil, komen wij met Onze Hoop ook af vanuit Oud-Turnhout. Ikzelf was van plan de langste afstand te doen. Dan kan ik eindelijk eens proberen de terril te bedwingen met de MTB. Had tot voor kort alleen een crosser, en dan was dit sowieso geen optie...
thompson ryder
Mountainbiker

Post by thompson ryder »

frits motaar wrote:
globalconcept wrote:Hoe zit het eigenlijk als je de 85 wil doen maar de terrils bvb. wil vermijden, is er een alternatief dat op hetzelfde parcours weer uitkomt?

Dan rij je gewoon naar het vertrek/aankomst,want dat is daar 500m vandaan.
Vorig jaar waren er trouwens veel bikers ingeschreven voor de 85,maar na de terrils sloegen ze dan af naar de aankomst. :oops: vandaar dat er nadien zéér weinig volk te bespeuren was op het parcours.
als je aan de poort van de eerste tris komt kun je links volgen ongeveer een 50m en dan links volgen daar hangen terug pijltjes richting de aankomst en aangezien er achter de 2de terril geen extra km zijn mis je alleen de km van de 2 terrils. je kan ook de 1ste terril over en dan kom je ook terug aan een poort waar ze ook terug van de 2de terril afkomen. vlak voor de poort rechts als je van de eerste terril afkomt.
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Zaterdag zwaar bewolkt met regen. Kan nog veranderen. Wel niet koud, zo rond de 10 graden.

Maar zal deze mooie tocht voor wat regen niet de rug toekeren. Wat zeker is, het zal een pak zwaarder zijn als vorig jaar. 2011, zonnetje, 20 graden, perfecte ondergrond ... it was a very good day.
Post Reply