Smartphone doolhof

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
iddi
Mountainbiker

Smartphone doolhof

Post by iddi »

Omdat mijn ouwe trouwe nokia gsm ("dumbphone") minder en minder trouw aan het worden is ben ik beginnen rondkijken voor een nieuwe GSM.
Nu ben ik helemaal niet mee met de laatste trends in die dingen en groot was mijn verbazing toen ik zag dat er tegenwoordig gesproken wordt over processors, android met alle mogelijke nummers achter, windows en google phones, enz... en ik zie tussen de bomen het bos niet meer.
Qua merken is het duidelijk dat er van elk merk wel voor- en tegenstanders zijn, dus daardoor ga ik mijn keuze niet laten bepalen.
Waar wil ik mijn GSM voor gebruiken? Bellen, sms, mms met iets of wat duidelijke foto's, als wekker en als mp3 speler. Al de rest is bonus en niet echt nodig. Ook heel belangrijk is dat ik hem moet kunnen laten vallen zonder dat hij kapot gaat (ook op't strand
:wink: ), en als het even kan niet duurder dan een ketting en een cassette x9 niveau....
Waar moet ik op letten en wat is overkill?
stevy
Mountainbiker
Location: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Post by stevy »

Hoi,

Ik zal je helpen.
Ik schat dat je budget iets van een 100 euro is. Dit is voor een deftige smartphone wel echt weinig. De iPhone kan je zeker al uitschakelen want deze kost minimum 399 euro. Verder heb je dan nog een Blackberry en een android toestel. Een blackberry zou ik echter niet meer kopen. ( hun platform is achterhaald). Android is het besturingssysteem ontwikkeld door google. Dit werkt zeer goed en in de market zijn er zowat alle denkbare apps beschikbaar. Ik heb al verschillende modellen gehad. De prijs van de toestellen zal natuurlijk afhangen van de specificaties. Ik weet niet juist welke de laatste versie van android is maar het is ergens iets met een 4.0
Je kan je toestel altijd updaten naar de laatst versie. Wat merken betreft heb ik ervaring met htc, Samsung, Sony. Van htc heb ik 2 modellen gehad. Ze zijn beiden meerdere keren binnen geweest voor herstelling. De service is wel ok maar als je intoetsen om de haverklap moet missen is niet leuk. Ik heb tijdens de herstelling van de htc met een Samsung rondgelopen . Deze beviel me wel, ik weet ook van verschillende collega's dat hier content van zijn. Mijn vrouw heeft nu al een tijdje een Sony en heeft hier ook nog geen problemen mee gehad. Bij Sony krijg je volgens mij wel de betere specificaties voor minder geld.
Alle android toestellen werken het zelfde maar hebben elk wel enkele specifieke toepassingen, hiervoor moe je het dus niet doen.

Momenteel is er ook nog een Windows phone. Deze maakt een redelijke opmars maar hier heb ik geen ervaring mee.

Mijn conclusie en de ook van mijn collega's ( itbedrijf)
Koop een iPhone.

Wat betreft vallen zullen er niet veel smartphones tegen bestand zijn. Ik heb momenteel een iPhone met een silicon bumpercase. Hij is reeds 2 keer gevallen zonder erg maar is dan ook niet op het scherm gevallen.

Hopelijk ben je hier iets meer mee
Grts stevy
jokkestoemp
Mountainbiker

Post by jokkestoemp »

Ikzelf heb een Sony Xperia Active
Is een Android smartphone en kan de alle functies die je nodig hebt.
Deze is schokbestendig en waterdicht (gedurende 30minop max 1mdiepte)
Dus kan er tegen als je een regenbui over u krijgt tijdens het fietsen.
Gebruik hem ook als fiets computer met men hartslagmeter.

Het beste van al is deze kost maar ongeveer 150€ ipv 500€ en meer voor een iPhone.

Ik ben dus van mijne zeer tevreden.
=D>
stevy
Mountainbiker

Post by stevy »

jokkestoemp wrote:Ikzelf heb een Sony Xperia Active
Is een Android smartphone en kan de alle functies die je nodig hebt.
Deze is schokbestendig en waterdicht (gedurende 30minop max 1mdiepte)
Dus kan er tegen als je een regenbui over u krijgt tijdens het fietsen.
Gebruik hem ook als fiets computer met men hartslagmeter.

Het beste van al is deze kost maar ongeveer 150€ ipv 500€ en meer voor een iPhone.

Ik ben dus van mijne zeer tevreden.
=D>
Sony is goed en goedkoop. Maar iedereen bij ons op het werk koopt eerst een android om daarna over te schakelen naar een iPhone omdat deze toch beter is.
jokkestoemp
Mountainbiker

Post by jokkestoemp »

IPhone zal waarschijnlijk wel beter zijn.maar ik ga niet met een gsm van over de 500€ in mijn zak door de regen rijden. Om dan steeds te denken zou hij nog werken :oops:

Een iPhone kan tegen niks tegen tenzij je hem inpakt met hoesjes en zakjes.en dan word hij alleen nog groter.

Ik koop de laatste 5jaar enkel nog toestellen die tegen een slag of stoot kunnen en nog nooit problemen mee gehad.

Moest Apple nu met zo ene afkomen... Misschien
kawa
Mountainbiker

Re: Smartphone doolhof

Post by kawa »

iddi wrote:
Waar wil ik mijn GSM voor gebruiken? Bellen, sms, mms met iets of wat duidelijke foto's, als wekker en als mp3 speler. Al de rest is bonus en niet echt nodig.

Gij hebt dus geen smarthphone nodig, en al zeker geen Iphone.

Misschien deze?

Nog geen 100€, al uw eisen zijn er mee mogelijk en 'm is schokbestendig.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

stevy wrote:
Momenteel is er ook nog een Windows phone. Deze maakt een redelijke opmars maar hier heb ik geen ervaring mee.

Mijn conclusie en de ook van mijn collega's ( itbedrijf)
Koop een iPhone.
De Windows phone bestaat al een tijdje. :wink: De windows 8 is idd pas uit.

En die Iphone, moest da ding zo duur nie zijn zou ik er me ook zo ene kopen. Beter dan al de rest? Daar geloof ik nie in, ben er vrij zeker van dat je net zoals bij alle andere merken wel slechte ervaringen zal vinden.

Maar ik ben echt nie van zin om +500€ uit te geven aan een telefoon.

Ik heb me een HTC desire X besteld, volgens gaat die (naar mijn behoeften) evenveel kunnen dan een Iphone, maar dan voor minder dan de helft van de prijs.
stevy
Mountainbiker

Post by stevy »

Topic titel staat smartphone. Vandaar.

Als je tussen de regels doorleest geef ik als advies indien beperkt budget koop een Sony wanneer je het beste wil koop een iPhone
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

stevy wrote:Topic titel staat smartphone. Vandaar.

Gij zijt ne goeie verkoper...

iddi heeft volgens mij niet eens een smartphone nodig, of hij zou ineens meer/andere eisen moeten krijgen.

Waarom dan meer geld uitgeven aan een smartphone terwijl het even goed kan met een -100€ kostende gsm?

Enkel de camera is van mindere kwaliteit, maar voor de rest doet die Samsumg alles wat iddi nodig heeft.

smarthphone en rugged?
samsung, 249€

stof en watericht, maar volgens revieuws niet geheel schokbestendig.
Sony, 249€
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Ik ben onlangs overgestapt van een Blackberry naar de Xperia en ben er wreed content mee.

HET voordeel is de grootte van het toestel, kan zo in de broekzak, achter in het fietsvest zonder dat je VOELT dat het er zit.
Post Reply