Een limiet op het aantal deelnemers is er niet. Hoe vroeger je inschrijft, hoe voordeliger, dat wel. Je kan zelfs daags voordien bij de fietskeuring inschrijven.
Of het qua zwaarte te vergelijken is met de Marmotte, daar heb ik geen idee van. Maar ik denk wel dat je over de nodige fysiek beschikt als je zoiets kan.
Dit is een MTB-wedstrijd waar vooral karakter en doorzettingsvermogen tellen. Een degelijke voorbereiding is heel belangrijk, toch zeker als ge ook nog een beetje wil genieten van de rit.
Overnachtingsmogelijkheden genoeg. Verbier zelf is wel niet goedkoop. Er is zelfs een gelegenheidscamping de dagen voor de wedstrijd in Verbier, maar daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt. Dit jaar hadden we een chalet gehuurd aan de overkant van de berg in La Tzoumaz, dat scheelde bijna tweederde van de prijs.
Cristalp 2012
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
Bedankt, da's al nuttige info!Lust wrote:Een limiet op het aantal deelnemers is er niet. Hoe vroeger je inschrijft, hoe voordeliger, dat wel. Je kan zelfs daags voordien bij de fietskeuring inschrijven.
Of het qua zwaarte te vergelijken is met de Marmotte, daar heb ik geen idee van. Maar ik denk wel dat je over de nodige fysiek beschikt als je zoiets kan.
Dit is een MTB-wedstrijd waar vooral karakter en doorzettingsvermogen tellen. Een degelijke voorbereiding is heel belangrijk, toch zeker als ge ook nog een beetje wil genieten van de rit.
Overnachtingsmogelijkheden genoeg. Verbier zelf is wel niet goedkoop. Er is zelfs een gelegenheidscamping de dagen voor de wedstrijd in Verbier, maar daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt. Dit jaar hadden we een chalet gehuurd aan de overkant van de berg in La Tzoumaz, dat scheelde bijna tweederde van de prijs.
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
Haha, ja, da's goed!Lust wrote:Als ge mij daar ooit tegenkomt, doet er dan maar éne op voor mij.
Als je arriveert in Grimentz, is er dan vervoer voorzien terug naar Verbier?
- saiko
- Test team
Jop met bussen, is dacht ik paar euro bijbetalen en grote kans dat uwe fiets met een bluts terug komt.
Ik heb ze daar fietsen op een camion zien laden en per dozijn samentrekken met enne spanband
Ik had mijn vriendin bij die is mij komen oppikken, andere mensen liften terug. Zelf geen ervaring mee, maar volgens de meeste dingen die ik gelezen heb ging dat zonder probleem.
Mountainbikers onder elkaar ...
Ik heb ze daar fietsen op een camion zien laden en per dozijn samentrekken met enne spanband
Ik had mijn vriendin bij die is mij komen oppikken, andere mensen liften terug. Zelf geen ervaring mee, maar volgens de meeste dingen die ik gelezen heb ging dat zonder probleem.
Mountainbikers onder elkaar ...
- veldegemnaere
- Mountainbiker
Post by veldegemnaere »
wij hebben ook al vervoer voorzien om terug te keren naar verbier
kwa slaping in verbier was er nog moeiljik iets te vinden
dan toch nog een challet gevonden op 1km van de start op een engelse website
kwa slaping in verbier was er nog moeiljik iets te vinden
dan toch nog een challet gevonden op 1km van de start op een engelse website
-
Jannemanneke
- Mountainbiker