zet hier UW krom stuur op :)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

kawa wrote:
Jannemanneke wrote:
Er zijn zelfs mensen met een frame in de juiste maat à la Speci Roubaix, C'dale Synapse,... die nog behoefte hebben om een hoop spacers te steken. :wink:

Image
Ik heb die foto eens ingezoomd.... het ziet er precies uit of de bovenbuis ergens halfweg van de balhoofdbuis aansluit, als je dan nog een paar spacers steekt creëer je een spacertoren.
Bij de nieuwe Roubaix heb je veel meer slooping, omdat de bovenbuis bovenaan aansluit. En dan valt het optisch al veel beter mee.

Wij hebben hier speciaal gezocht naar een fiets met een langere balhoofdbuis, omdat m'n vrouw haar vorige Ridley ook pas goed zat met 4cm spacers.
Bij de Tarmac zou zich dit weer voordoen, haar Roubaix is qua zicht veel mooier. En da's te danken aan minder spacers onder het stuur.

En daar draait het volgens mij om. Echt slechter zal het inderdaad niet rijden zolang je geen 10cm spacers gaat steken.

Maar het is optisch niet zo geslaagd.

En daarom lijkt het mij ook verstandig om eerst uit te kijken naar een fiets waar het balhoofd al langer is om op die manier met minder spacers te kunnen werken;

Het lijkt mij ook maar dwaas om een wedstrijdfiets te kopen om dan met 5cm spacers te werken terwijl je voor 't zelfde geld een minder sportieve fiets kan kopen waar je met 2cm spacers gesteld bent....

Het oog wil ook wa he.
Wedstrijdfietsers, da's een ander verhaal. Maar er zijn ook nog mensen die graag op hun gemakske gaan rijden, met een comfortabele koersfiets. En inderdaad, het ook wil ook wat, maar da's een andere discussie. ;)
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

daelman wrote:Blijft lelijk zoveel spacers. :oops:
Staan ferm fietskes tussen, maar kan ook geen zicht krijgen op een grote fiets. Grote mens heeft natuurlijk een groot frame nodig maar dat trekt echt op geen klote. :oops:
Ik neig licht naar een maatje 54 Cannondale, ik heb toch een maatje 52 gekozen met een stuurpen van 120mm. Ziet er naar mijn mening beter uit, is wat compacter en ik zit toch graag vrij laag. Balhoofdbuis is slechts 12 cm, ik heb enkel de originele 2,5 cm topcap boven de lager en een spacer van 5 mm steken (om de 35 mm stackhoogte van de stuurpen op te vangen tegenover de meer gangbare 40 mm stack). Ik zou misschien nog iets dieper willen zitten, maar dan moet ik de vorkbuis nog gaan inkorten. Naar een verkoop in de (verre) toekomst toe is dat misschien niet zo verstandig.

Met Racing Zero's

Image

Cosmic Carbone SL

Image
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Jannemanneke wrote:
kawa wrote:Het lijkt mij ook maar dwaas om een wedstrijdfiets te kopen om dan met 5cm spacers te werken terwijl je voor 't zelfde geld een minder sportieve fiets kan kopen waar je met 2cm spacers gesteld bent....

Het oog wil ook wa he.
Wedstrijdfietsers, da's een ander verhaal. Maar er zijn ook nog mensen die graag op hun gemakske gaan rijden, met een comfortabele koersfiets. En inderdaad, het ook wil ook wat, maar da's een andere discussie. ;)
Maar da's toch just wa ik (en anderen bedoelen) [-o<

Er zijn er die een fiets met supersportieve geo kopen om dan 5cm spacers te steken terwijl ze bij een endurance model geen of iig een pak minder spacers nodig hebben....

En wa denk je dan zelf dat de beste keuze gaat zijn? :drunk:
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

kawa wrote:
Jannemanneke wrote:
kawa wrote:Het lijkt mij ook maar dwaas om een wedstrijdfiets te kopen om dan met 5cm spacers te werken terwijl je voor 't zelfde geld een minder sportieve fiets kan kopen waar je met 2cm spacers gesteld bent....

Het oog wil ook wa he.
Maar da's toch just wa ik (en anderen bedoelen) [-o<

Er zijn er die een fiets met supersportieve geo kopen om dan 5cm spacers te steken terwijl ze bij een endurance model geen of iig een pak minder spacers nodig hebben....

En wa denk je dan zelf dat de beste keuze gaat zijn? :drunk:
Ja, dat weet ik ook wel wat de beste keuze is in dat geval, ik heb ook nergens iets anders beweerd. Ik heb het over die met een comfi geo frame en toch nog 4 à 5 cm's aan spacers steken, heb ik al een paar keer gezegd. Moeilijk is dat toch niet te begrijpen hé??! :-?

Nog een voorbeeldje... eentje uit de eerste pagina van dit topic.

Image
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Jannemanneke wrote: Ik heb het over die met een comfi geo frame en toch nog 4 à 5 cm's aan spacers steken, heb ik al een paar keer gezegd. Moeilijk is dat toch niet te begrijpen hé??! :-?

't Is goed jongen... GIJ hebt gelijk.

En nie om moeilijk te doen, maar denk je echt dat er 4-5cm spacers zitten bij die laatste fiets die je postte? Volgens mij is da toch heel wa minder.
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

kawa wrote:
Jannemanneke wrote: Ik heb het over die met een comfi geo frame en toch nog 4 à 5 cm's aan spacers steken, heb ik al een paar keer gezegd. Moeilijk is dat toch niet te begrijpen hé??! :-?

Dat gaat niet over gelijk. Enfin, laat maar, want blijkbaar heb je nogal een kort lontje... :-?
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

kawa wrote:

En nie om moeilijk te doen, maar denk je echt dat er 4-5cm spacers zitten bij die laatste fiets die je postte? Volgens mij is da toch heel wa minder.
Vrij zeker van, stackhoogte van de stuurpen is 40 mm, afstand van de spacers lijkt me minimum hetzelfde te zijn... .
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Google staat trouwens vol met Speci Roubaix fietsen met teveel spacers (volgens u dan alvast toch...)

Image
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Jannemanneke wrote:
kawa wrote:

Dat gaat niet over gelijk. Enfin, laat maar, want blijkbaar heb je nogal een kort lontje... :-?
Valt wel mee... da lontje.....

Geef gewoon een ander graag gelijk, omdat ik geen zin meer heb om verder te gaan.
En je was toch uw best aan 't doen om uw punt duidelijk te maken he? En ik had toch over uw argumenten heen gelezen, niet?

Awel, dan mag jij van mij de discussie winnen, da heeft niks met een kort lontje te maken, gewoon ... geen zin meer om verder te gaan. :wink:

slecht weer, verveling en een forum... soms laat ik me wel eens vangen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Om terug ontopic te gaan...

Mijn bescheiden racerke....
Image

volgende wordt er dus ook ene met een langere balhoofdbuis :-)
Post Reply