Magura MT6 zonder druk
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Om te kunnen vergelijken : wat is de vrije slag van je remhendel , vooraleer je voelt dat de blokken contact maken met de schijf ? Meten op uiteinde remhendel, meetlat tegen stuur.
Hoever staan de hendels van je stuur? Een halve cm meer of minder is dag en nacht verschil qua gevoel.
Hoever staan de hendels van je stuur? Een halve cm meer of minder is dag en nacht verschil qua gevoel.
- Winno
- Mountainbiker
Vind ik niet!! Op mijn oudste fiets staan Magura louise's van 2005 en werken nog altijd perfect! Enkel remblokjes vervangen dat is alles. Op mijn Lynskey staan MT6'en en zijn super ook zonder enig probleem. Alleen moeten ze van bij het begin zeer goed ontlucht worden en dan heb je nooit een probleem.endorfin wrote:sorry maar op lange termijn stelt magura weer serieus terleur !
Doe mt's hebben dezelfde ziekte als die marta's....
Op naar Shimano's, de enige rem met jarenlang plezier zonder onderhoud.
Last edited by Winno on Sun 04 Nov 2012 21:41, edited 1 time in total.
Remhendels staan op maximum van stuur nl. 7,8cm en blokken maken pas contact wanneer de lever op 4,5cm van stuur staat...madskatingcow wrote:Om te kunnen vergelijken : wat is de vrije slag van je remhendel , vooraleer je voelt dat de blokken contact maken met de schijf ? Meten op uiteinde remhendel, meetlat tegen stuur.
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
7.8 cm - 4.5 cm = een slag van 3.3cm.
Bij de mijne is dat 2.4cm. Heb al met 3 sets vergeleken, vrije slag is overal 2.4 a 2.5cm.
Heb nog een setje te koop van mijn vorige fiets mocht iemand interesse hebben
Bij de mijne is dat 2.4cm. Heb al met 3 sets vergeleken, vrije slag is overal 2.4 a 2.5cm.
Heb nog een setje te koop van mijn vorige fiets mocht iemand interesse hebben
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Hier de meest recente versie van de Magura instructies mbt het ontluchten.
Ik zou een goedkope spuit van de apotheker nemen om een gat in te boren, niet die speciale die ze meeleveren.
Ik zou een goedkope spuit van de apotheker nemen om een gat in te boren, niet die speciale die ze meeleveren.