Zo 04/11/2012 Middelkerke :: 13de Chouffetocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ook supergoed geamuseerd ondanks het sabotagewerk van de weergoden. 'K had gelukkig mijn kajoetshoe botten aan en vijf T-shirts
En toch moeten afhaken wegens krampen in de dijen.
Wellicht van de kou en de regen ??? ( Heb dat wel veel meer sedert overstap op 29'er...?)
Volgend jaar er zeker weer bij !

Wellicht van de kou en de regen ??? ( Heb dat wel veel meer sedert overstap op 29'er...?)
Volgend jaar er zeker weer bij !
- Falco Peregrinus
- Mountainbiker
Post by Falco Peregrinus »
Gelukkig dat het bij wat motregen gebleven is... Uch uch...Falco Peregrinus wrote:Volgens de laatste voorspellingen
- wat motregen maar qua hoeveelheid eigenlijk de moeite niet te vermelden
- wind die vooral in de late voormiddag sterker wordt, en zijn maximum bereikt na 12 uur en vooral int gat
- temperatuur tussen de 4° in de vroege ochtend en 11° tegen de middag
- bij den apres: 8% (volgens wat er op het etiket staat)
En het parcour is goed berijdbaar dus: wat moet nen mens meer hebben?![]()
![]()
Rond 11h dan toch maar besloten een regenvestje aan te doen vooraleer het strand op te draaien. Terwijl we hiermee bezig waren draaide zowaar Johan Museeuw gezwind het mulle strand op. Ging nogal vlot... Naar verluid zou Hanzi hem op het strand losgereden hebben...
Schitterende tocht. Super geamuseerd en DIKKE PROFICIAT AAN DE ORGANISATIE!
- MaC'Red
- Mountainbiker
Voor de eerste keer ook naar 't zeeke gekomen voor deze TT waar ik zo naar uitkeek na mijn verlof in maart iets verderop. Met 5 gestart maar iets te laat om goed te zijn wegens een B&B ergens in Veurne die geen ontbijt serveert voor 9h of zoiets. Allez soit rond iets na 10h kunnen aanzetten voor deze tocht met 5 man.
Het crossterrein goed overleefd en overal op en over geraakt al was dat soms al slippend en op het nipperke. In de heenweg naar de vaart begon het dan te regenen, eerst lichtjes en eens naast de vaart wat meer maar het lag er nog redelijk goed bij eigenlijk.
Hier wat tempo gemaakt om er wat rapper door te zijn want het een ietwat eentonig stukske als ge't mij vraagt, Dat ommetje aan de brugse steenweg lag er ook redelijk verzopen bij eigenlijk maar wederom probleemloos door gereden al stond het water al redelijk hoog of was ik zo gezakt ??
Naast de vaart richting de koolhofput was het geestig eigenlijk met het draaien en keren en was het precies ook al cyclocrossen maar viel goed mee, moest het in de vlaanders er zo bijliggen zoals hier aan de kust mogen we eerder wandelen ipv rijden, zal aan de ondergrond wel liggen zeker ??
Op de bevoorrading echt niks aan te merken, lekkere extran en veel keus aan wafelkes en etc, hier onderling beslist om via de baan terug te keren wegens drijfnat ondanks regenjaske en ijskoude handen.
We hebben het beste gemist en daar heb ik spijt van maar ik kom zeker terug, als er iemand de track wil delen mag je me steeds een berichtje sturen. Zaten er veel privéstukken in trouwens ??
Met eindejaar zit ik terug ginder en neem zeker de bike mee om deze rit over te doen of zeker de duinen passages. Nu eens de beelden bekijken se van de helmcamera.
MaC'Red
Het crossterrein goed overleefd en overal op en over geraakt al was dat soms al slippend en op het nipperke. In de heenweg naar de vaart begon het dan te regenen, eerst lichtjes en eens naast de vaart wat meer maar het lag er nog redelijk goed bij eigenlijk.
Hier wat tempo gemaakt om er wat rapper door te zijn want het een ietwat eentonig stukske als ge't mij vraagt, Dat ommetje aan de brugse steenweg lag er ook redelijk verzopen bij eigenlijk maar wederom probleemloos door gereden al stond het water al redelijk hoog of was ik zo gezakt ??
Naast de vaart richting de koolhofput was het geestig eigenlijk met het draaien en keren en was het precies ook al cyclocrossen maar viel goed mee, moest het in de vlaanders er zo bijliggen zoals hier aan de kust mogen we eerder wandelen ipv rijden, zal aan de ondergrond wel liggen zeker ??
Op de bevoorrading echt niks aan te merken, lekkere extran en veel keus aan wafelkes en etc, hier onderling beslist om via de baan terug te keren wegens drijfnat ondanks regenjaske en ijskoude handen.
We hebben het beste gemist en daar heb ik spijt van maar ik kom zeker terug, als er iemand de track wil delen mag je me steeds een berichtje sturen. Zaten er veel privéstukken in trouwens ??
Met eindejaar zit ik terug ginder en neem zeker de bike mee om deze rit over te doen of zeker de duinen passages. Nu eens de beelden bekijken se van de helmcamera.
MaC'Red
- marathonnerke
- Mountainbiker
Post by marathonnerke »
Vandaag serieuze toerrit gedaan in Middelkerke door wind en regen. Met een companie van 8 man gestart, ferm koud en met wat regen erbovenop maakte het allemaal niet gemakkelijker op. Laatste kilometers zelfs afgesneden want iedereen zat tot op het bot ijskoud en nat. Maar kom, ferm schoon toerke dus met ferm lastige stukken tussen en weer eens de grenzen verlegd in het naar beneden rijden op sommige plaatsen. Heb wel verschillende malen (letterlijk) er mij bij neergelegd tot frustratie (???) en veel leute bij mijn compagnons maar heb het toch weer overleefd !!!
-
Tommy9001
- Mountainbiker
Deze morgen voor de derde maal de choufkestocht gereden en voor mij was dit de beste doordat de tocht in omgekeerde richting was. De strook langs de vaart en de andere offroadstroken in de polders kwamen in het begin van de tocht en dan waren we ervan af. Met de duinen en het strand in het vooruitzicht verlangde ik om verder te rijden na de "buffet"bevoorrading. Dan het toffe draaien en keren, op en af in de duinen... daar kom ik voor! En als laatst het strand waar ik dacht dat het volle bak wind in de rug ging zijn maar dat was toch deels mis. Wat een geluk dat ik nog iets over had.
Prachtige organisatie met alles erop en eraan. Degene die hier commentaar over weet, dat ze dan zelf iets organiseren! We zijn met z'n vieren afgekomen en vonden het dik in orde. Tot de volgende!

Prachtige organisatie met alles erop en eraan. Degene die hier commentaar over weet, dat ze dan zelf iets organiseren! We zijn met z'n vieren afgekomen en vonden het dik in orde. Tot de volgende!
- turbomugge
- Mountainbiker
- Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...
Post by turbomugge »
is er soms niemand die een paar bioracer neoprene winterhandschoenen gevonden heeft in of rond de sporthal,ben deze kwijt geraakt ergens na de bike wash,ze zijn uit mijn achterzak gevallen...ik hoop dat ik goed nieuws skrijg want heb al hard getreurd...