zet hier UW krom stuur op :)
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- Simpson
- Mountainbiker
Litespeed Xicon
Mijn trainingsfiets :

Meer specificaties :
Litespeed Xicon M-L 2012
ENVE Road 2.0 voorvork
Sram Red Black groep compact 2012
Ciamillo Gravitas remmen
Mavic Cosmic SLE wielen
ENVE zadelpen
Fizik Kurve zadel
ENVE stuurpen
3T Stealth Black stuur compact
King Cage Titanium bidonhouders
Chris King headset
Chris King BB
Carbon-Ti tandwielen
Alligator I-link bekabeling
Speedplay Zero Stainless Black pedalen

Meer specificaties :
Litespeed Xicon M-L 2012
ENVE Road 2.0 voorvork
Ciamillo Gravitas remmen
Mavic Cosmic SLE wielen
ENVE zadelpen
Fizik Kurve zadel
ENVE stuurpen
Chris King headset
Chris King BB
Carbon-Ti tandwielen
- kevx
- Mountainbiker
Re: Litespeed Xicon
miljaarSimpson wrote:Mijn trainingsfiets :
Meer specificaties :
Litespeed Xicon M-L 2012
ENVE Road 2.0 voorvork
Ciamillo Gravitas remmen
Mavic Cosmic SLE wielen
ENVE zadelpen
Fizik Kurve zadel
ENVE stuurpen
Chris King headset
Chris King BB
Carbon-Ti tandwielen
- DeGlenne
- Mountainbiker
Re: Litespeed Xicon
Zalige racer, blijft het mooiste tita bike me zwarte componenten!!!Simpson wrote:Mijn trainingsfiets :
Meer specificaties :
Litespeed Xicon M-L 2012
ENVE Road 2.0 voorvork
Ciamillo Gravitas remmen
Mavic Cosmic SLE wielen
ENVE zadelpen
Fizik Kurve zadel
ENVE stuurpen
Chris King headset
Chris King BB
Carbon-Ti tandwielen
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
Je kan probleemloos tot een maximum van 5 cm aan spacers onder uw stuur steken. Inderdaad, het ziet er niet super uit, maar het gaat geen nadelige gevolgen hebben voor het stuurgedrag ofzo.gbv wrote:Je moet bij je zitpositie altijd streven naar zo weinig mogelijk spacers (kwestie van stuurgedrag van de fiets) en een correcte stuurbreedte (t.o.v. schouderbreedte). Of dit dan een stuur met grote drop en/of reach is, hangt af van de persoon in kwestie en zijn voorkeur.Pashley 24Mhz wrote:Dus jij vind het belangrijker dat de stuurpen tegen het frame staat zonder spacers en dat dat mooi is, dan dat er spacers onderzitten en dat je goed zit?stevy wrote:Ik heb hier enkele mooie Bikes gezien maar der zitten der bij amaai lelijk. Een race stuur met compacte bocht kennen der nog niet veel precies. Wa ook op niks trekt bij nen racefiets zijn de vele spacers onder een stuurpen. Het is misschien omdat we op op een mtb forum zitten en de meest rechter zitten.
![]()
Er al eens bij stilgestaan dat niet iedereen een perfect lijf heeft? Mijn stuur mag bv maar 2,5cm onder mijn zadel staan. Ziet dat er superracy uit, neen, zit ik goed, ja, en dat is nog altijd het belangrijkste.
Wat betreft het frame moet je goed op de geometrie letten alvorens aankoop. Heb je een spacertoren, dan heb je een verkeerd frame dat niet bij je geometrie past en niet optimaal zal sturen en rijden.
Wil je dus een 'rechte' zit, heb je nood aan een frame met hoog balhoofd en iets kortere bovenbuis. Veelal voldoen (semi)-slooping frames aan deze voorwaarden!
Niet enkel de juiste geometrie is belangrijk, maar natuurlijk ook de juiste framemaat!
Ik heb me daarom een custom stalen frame laten bouwen,
iets langere headtube, iets kortere bovenbuis, 72° balhoofdhoek en iets langere achterbrug.
Nu zou daardoor mijn stuur op ca 2cm onder mijn zadel komen (lichamelijke belemmering) en een wat rustiger sturende fiets krijgen.
Als alles opgebouwd is zou het een lekker rijdende "tourer" ipv "racer" moeten zijn met extra comfort door het staal en 25mm bandjes.
Volgens de laatste info zou het frame nu bij de lakker liggen,
daarna douane en dan rustig opbouwen (volgens excel file zou de fiets rond de 7,3kg moeten komen).
iets langere headtube, iets kortere bovenbuis, 72° balhoofdhoek en iets langere achterbrug.
Nu zou daardoor mijn stuur op ca 2cm onder mijn zadel komen (lichamelijke belemmering) en een wat rustiger sturende fiets krijgen.
Als alles opgebouwd is zou het een lekker rijdende "tourer" ipv "racer" moeten zijn met extra comfort door het staal en 25mm bandjes.
Volgens de laatste info zou het frame nu bij de lakker liggen,
daarna douane en dan rustig opbouwen (volgens excel file zou de fiets rond de 7,3kg moeten komen).
Jannemanneke wrote:
Je kan probleemloos tot een maximum van 5 cm aan spacers onder uw stuur steken. Inderdaad, het ziet er niet super uit, maar het gaat geen nadelige gevolgen hebben voor het stuurgedrag ofzo.
dat is inderdaad wat constructeurs soms aangeven. aan te raden is het evenwel niet (impact op o.a. stuurbuis)! het stuurgedrag is veel instabieler en het is gewoon bewijs van een verkeerde framemaat en geometrie!