Solo's Ride website

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

hondahornet wrote:Vraagje betreft de gps kaarten,
Kun je dit ook rijden met een osm kaart?
En zo ja welke neem ik dan best?
Ben nu enkel in bezit van een cn kaart op de edge 800.

Thx,
R.
heb ze met mijn 305 gereden, dus zonder kaart, enkel een spoor, gaat allemaal
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Headshot wrote:
hondahornet wrote:Vraagje betreft de gps kaarten,
Kun je dit ook rijden met een osm kaart?
En zo ja welke neem ik dan best?
Ben nu enkel in bezit van een cn kaart op de edge 800.

Thx,
R.
heb ze met mijn 305 gereden, dus zonder kaart, enkel een spoor, gaat allemaal
Klopt , in principe heb je geen kaart nodig .

Al kan het soms toch al eens nuttig zijn mochten er plots onverwachte obstakels op het parcours zijn .
Stokke
Mountainbiker

Post by Stokke »

Openfietsmap Benelux
Openfietsmap Europa
OpenMtbmapbelgie

Zijn alle drie gratis te Downloaden uwe track er over plakken in Basecamp vergelijken en de beste op gps gebruiken zou ik zeggen
Kryston
Mountainbiker

Post by Kryston »

Zaterdag Solo's ride 55 gereden.
Van begin tot eind genoten!
De omloop lag er op sommige plaatsen vochtig bij, maar nergens modder.
Gestart aan het sportcomplex van Aywaille. Zo had ik 4km om in te rijden tot de 1ste klim.
RDM
Mountainbiker

Solo's Ride 108km

Post by RDM »

Donderdag 13-9 met Wilco om 6:30uur vertrokken vanuit Breda naar de Ardennen om Solo's Ride 108km te fietsen. De nacht heeft het goed geregend maar deze dag zou het droog blijven. Allebei de route op de GPS gezet en 9:30uur vertrokken vanuit Remouchamps. Armstukken aan, camelbak op de rug met eten, extra water, gereedschap en droge kleding. Het eerste stuk is al gelijk geweldig. We rijden door de Ninlinspo. Een oude versleten pad door een donkere vallei met continu kabbelend water naast ons. Later komen we regelmatig op bekende zware stukken die ik herken van de Ardennes Trophy en Bataille des Ardennes. De route typeert zich als zware steile beklimmingen en afdalingen waar je nooit eens de bike kunt laten rollen. Regelmatig dalen we naar niveaus onder de 200hm om daarna weer resoluut tot boven de 500hm te klimmen. Het gemiddelde komt daarmee nooit in de buurt van 13-14km/uur maar altijd hieronder. Op stukken die vlak lijken rolt het zwaar door de vele losse stenen, zompige heide of modderige meters. De zware km's worden afgewisseld met zeer mooie vergezichten, enkele geweldige singletrails en zelfs door weilanden tussen de koeien dmv smalle poortjes. Door de gladheid of gewoonweg niet te fietsen stukken moeten we afstappen en klimmen. Onderweg 1x gestopt bij een bakker voor een overheerlijke rijstevlaai en wat frisdrank. Verder af en toe stilgestaan om te genieten van het uitzicht, het maken van foto's en het eten van de hoognodige koolhydraatrijk voedsel. De eerst 50km gingen niet helemaal lekker. Had blijkbaar nog last van stijve spieren van het lopen een paar dagen ervoor. Hierna ging het steeds beter en had ik alleen last van koude voeten door de nattigheid opgelopen door de vele waterstroompjes waar we doorheen moesten. Rond 19:00uur toen we in de buurt waren van Spa hebben we besloten om op te splitsen. Wilco had onvoldoende kracht om het tempo te blijven volgen dat nodig was om voor de schemer bij de auto te komen. Soms waren de bossen overdag te donker om de GPS af te lezen. Bij schemer zou hier fietsen met deze ondergrond onverantwoord zijn. Wilco besloot de ronde af te breken en de kortste route naar de auto te nemen. Deze route bleek nog aardig wat onverhard te zijn. Ik voelde me nog goed en zou de route vervolgen. Ondanks een paar keer fout te hebben gereden de route goed kunnen volgen en uiteindelijk iets na 8uur bij Wilco aangekomen. Samenvatting: 2liter water, 1,5liter dorstlesser, 0,5 liter Cola, 1x gel, 1x Snelle Jelle, 4 energierepen, 2 Biffiworsten, 1x een 2dagen oude Racing Ralph achterband door snee in de wang afgeschreven en 1 geweldige dag met veel afzien.

Netto fietstijd 9uur. Tijd start/finish 10uur 40min. :P
Goohooni
Mountainbiker

Re: Solo's Ride 108km

Post by Goohooni »

RDM wrote:Donderdag 13-9 met Wilco om 6:30uur vertrokken vanuit Breda naar de Ardennen om Solo's Ride 108km te fietsen. De nacht heeft het goed geregend maar deze dag zou het droog blijven. Allebei de route op de GPS gezet en 9:30uur vertrokken vanuit Remouchamps. Armstukken aan, camelbak op de rug met eten, extra water, gereedschap en droge kleding. Het eerste stuk is al gelijk geweldig. We rijden door de Ninlinspo. Een oude versleten pad door een donkere vallei met continu kabbelend water naast ons. Later komen we regelmatig op bekende zware stukken die ik herken van de Ardennes Trophy en Bataille des Ardennes. De route typeert zich als zware steile beklimmingen en afdalingen waar je nooit eens de bike kunt laten rollen. Regelmatig dalen we naar niveaus onder de 200hm om daarna weer resoluut tot boven de 500hm te klimmen. Het gemiddelde komt daarmee nooit in de buurt van 13-14km/uur maar altijd hieronder. Op stukken die vlak lijken rolt het zwaar door de vele losse stenen, zompige heide of modderige meters. De zware km's worden afgewisseld met zeer mooie vergezichten, enkele geweldige singletrails en zelfs door weilanden tussen de koeien dmv smalle poortjes. Door de gladheid of gewoonweg niet te fietsen stukken moeten we afstappen en klimmen. Onderweg 1x gestopt bij een bakker voor een overheerlijke rijstevlaai en wat frisdrank. Verder af en toe stilgestaan om te genieten van het uitzicht, het maken van foto's en het eten van de hoognodige koolhydraatrijk voedsel. De eerst 50km gingen niet helemaal lekker. Had blijkbaar nog last van stijve spieren van het lopen een paar dagen ervoor. Hierna ging het steeds beter en had ik alleen last van koude voeten door de nattigheid opgelopen door de vele waterstroompjes waar we doorheen moesten. Rond 19:00uur toen we in de buurt waren van Spa hebben we besloten om op te splitsen. Wilco had onvoldoende kracht om het tempo te blijven volgen dat nodig was om voor de schemer bij de auto te komen. Soms waren de bossen overdag te donker om de GPS af te lezen. Bij schemer zou hier fietsen met deze ondergrond onverantwoord zijn. Wilco besloot de ronde af te breken en de kortste route naar de auto te nemen. Deze route bleek nog aardig wat onverhard te zijn. Ik voelde me nog goed en zou de route vervolgen. Ondanks een paar keer fout te hebben gereden de route goed kunnen volgen en uiteindelijk iets na 8uur bij Wilco aangekomen. Samenvatting: 2liter water, 1,5liter dorstlesser, 0,5 liter Cola, 1x gel, 1x Snelle Jelle, 4 energierepen, 2 Biffiworsten, 1x een 2dagen oude Racing Ralph achterband door snee in de wang afgeschreven en 1 geweldige dag met veel afzien.

Netto fietstijd 9uur. Tijd start/finish 10uur 40min. :P
=D>

ik wil die ook doen, liefst deze nazomer nog, want in de winter lijkt me die te zwaar :D
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

solosride.be heeft z'n najaarsupdate achter de rug. Voor onze buitenlandse vrienden is er tevens een Engelse en Franse pagina beschikbaar.

Tevens zijn ook de data voor TBNZ offroad (375 km ~ 4.500 hm ~ max. 36 uur nonstop) en Project 5 bekend.

Naast vaste waarden als de Solo's Rides, Elias' Rides en Lowie's Rides, is er nog een nieuwigheidje: Magura's MARTELange Mountain Mayhem. MMMM is een super technische rit vertrekkend vanuit MARTELange waar dadelijk naar het GH Luxemburg wordt gereden. Een must voor de liefhebbers van het stevige, technische werk, koerskonijnen worden tijdens deze rit tussen de boterham gestoken ;-).
Trailer en filmke.

Meer info dus op solosride.be.
saiko
Test team

Post by saiko »

misschien was Martel lange ook op zijn plaats geweest :D
Supernaut
Mountainbiker

Re: Solo's Ride website

Post by Supernaut »

Dat is hier voor een mtb-forum redelijk stil op dit topic ???????

Gisteren solosride 85km gereden .
't Is de moment om zulke raids te doen .
Knap werk gasten .
Top op dat gebied in België .
den Bart
Mountainbiker

Re: Solo's Ride website

Post by den Bart »

Da's goed om te horen. Wij gaan met een drietal komende zaterdag de 85km doen.
Post Reply