Za 10/11/2012 Stal / Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Speedy Pinegel wrote:
Wat mogen we interpreteren onder technisch moeilijk?
Enkel voor een ervaren mountainbiker of ook doenbaar voor een gemiddelde mountainbiker?
Ik kan me vooral veel wandelaars herinneren op dat stuk vorig jaar.

Een goede zaak dat ze de terril enkel open houden voor de langste afstand, als iedereen erover mocht zou je er helemaal niet meer kunnen fietsen vrees ik.

De afdalingen zijn niet voor iedereen weggelegd.
StalseMoosDabber
Mountainbiker

Post by StalseMoosDabber »

Speedy Pinegel wrote:
- technisch moeilijk parcour van 3 km over de terrils (niet geschikt voor de beginnende mountainbiker)
Wat mogen we interpreteren onder technisch moeilijk?
Enkel voor een ervaren mountainbiker of ook doenbaar voor een gemiddelde mountainbiker?
Heb vorig jaar raid des hautes fagnes (90 km) wel gereden, maar ben nu niet zooo een ervaren biker! Maar nu ook geen beginneling :).
Moeilijk om te zeggen wie wat aankan. Er zitten toch steile afdalingen met scherpe bochten erin. Dus enige ervaring is toch gewenst.
Voor de rest je gezond verstand gebruiken.
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Op die korte, steile haarspelden zag ik er vorig jaar toch veel afstappen. Vooral dat stuk aan de achterkant van de terril, in het bos vraagt wel wat ervaring. Indien je die niet hebt, kan jeook nog altijd afstappen hè.
Connie
Mountainbiker

Post by Connie »

edit door moderator
voor te adverteren:
http://www.mountainbike.be/node/12" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Over de terrils. Voor de afdaling ervan is er zeker en vast wel een behoorlijke technische bagage vereist. Vorig jaar heb ik bijna het volledige stuk gewandeld. Deels doordat ik gewoon minder technisch aangelegd ben, deels doordat ik met mijn hoogtevrees niet sta te springen voor steile afdalingen en deels doordat ik gewoon geen onnodige risico's wil nemen. Ik doe dit als hobby, ik verdien er nog altijd geen geld mee.
Daarbuiten heb ik tijdens mijn wandeltocht vorig jaar heel wat bikers op hun gezicht zien gaan. Pijnlijk zelfs incl. schade. Moet voor mij niet.

Die wat het wel kunnen en de techniek er voor hebben, chapeau.
globalconcept
Mountainbiker

Post by globalconcept »

Jeenyus wrote:Over de terrils. Voor de afdaling ervan is er zeker en vast wel een behoorlijke technische bagage vereist. Vorig jaar heb ik bijna het volledige stuk gewandeld. Deels doordat ik gewoon minder technisch aangelegd ben, deels doordat ik met mijn hoogtevrees niet sta te springen voor steile afdalingen en deels doordat ik gewoon geen onnodige risico's wil nemen. Ik doe dit als hobby, ik verdien er nog altijd geen geld mee.
Daarbuiten heb ik tijdens mijn wandeltocht vorig jaar heel wat bikers op hun gezicht zien gaan. Pijnlijk zelfs incl. schade. Moet voor mij niet.

Die wat het wel kunnen en de techniek er voor hebben, chapeau.
Ben ik het mee eens, ik ga voor de langste afstand maar zonder die terril, ik rij graag 20 keer dat ding omhoog, liever nog dan 1 keer die afdaling aan de achterzijde. Ik heb daar vorig jaar genoeg volk en zijn materiaal en zichzelf zien beschadigen...
witte2
Mountainbiker

Post by witte2 »

Nie vergeten mannen, inschrijven kan enkel in de voormiddag van 08.00u tot 10.30u dus het leven is aan de rappe!!

grts,
en tot aan de inschrijving
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

witte2 wrote:Nie vergeten mannen, inschrijven kan enkel in de voormiddag van 08.00u tot 10.30u dus het leven is aan de rappe!!

grts,
en tot aan de inschrijving

Jammer, :cry: moet werken tot 12u. Op zaterdag is het normaal toch tot 14u30????
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Ik ga proberen daar te zijn (zoals vorig jaar bij schoon-dochter haar ouders parkeren aan de Plaketteberg- tegenover de eerste bevoorrading dus....Zo kan ik de soep proeven =P~ ....Vandaar naar de start rijden als opwarming en dan de laaaaaaaannnnnnnnnnnnge afstand naar de inschrijving...als maar niet te hard regent :-?
En dan een keuze maken !!!! Ik word ieder jaar een jaar ouder :-k
En jullie ??? :lol:
lucky7
Freelance medewerker

Post by lucky7 »

Zoals de voorbije jaren zullen de mannen van Genebos hier ook aanwezig zijn,met de bike vanuit Ham tot Stal . :wink:
Post Reply