Hallo,
Voor mijn zoon van (bijna) 8 ben ik op zoek naar een nieuwe MTB.
Momenteel rijdt hij op een Cube Team Kid 20'' maar deze wordt te klein.
De kandidaten voor zijn nieuwe fiets zijn :
1) Stevens Team M (449€ - 10%)
http://www.stevensbikes.nl/
2) Scott Scale JR 24 (449€ - 10%)
http://www.scott-sports.com/global/en/p ... -jr-24-24/
3) Orbea MX 24 Team (429€)
http://www.orbea.com/be-en/bicycles/mx-24-team-13/
Ik denk dat de Orbea de beste afmontage heeft maar groot nadeel (voor zoonlief) is dat deze geen geveerde voorvork heeft.
De Stevens vindt hij (en wij trouwens ook) de mooiste fiets.
De Cube Team Kid 240 (http://www.cube.eu/kids/kid-240/kid-240-green/) ziet hij ook wel zitten maar deze heeft denk ik een mindere afmontage tov de 3 andere ? (379€- 10%)
Edit : Heb nog een interessante kandidaat gevonden met hydro schijfremmen (449€) :
http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... xcdiscboys
Welke zouden jullie aanraden ?
Alvast bedankt !
Welke van de drie ?
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
8jaar, en ge kijkt naar de afmontage.
voor een manneke van 8 maakt da niks uit, en een verende vork heeft hij ook ni van doen, das alleen maar gewicht en de veringen voor kinder fietsen stellen ook niks voor.
het belangrijkste voor die kereltjes is een fiets die ze graag zien en waar ze plezier op hebben, een fox vork en xtr getuig maakt voor hun niks uit.
voor een manneke van 8 maakt da niks uit, en een verende vork heeft hij ook ni van doen, das alleen maar gewicht en de veringen voor kinder fietsen stellen ook niks voor.
het belangrijkste voor die kereltjes is een fiets die ze graag zien en waar ze plezier op hebben, een fox vork en xtr getuig maakt voor hun niks uit.
Kan best zijn, maar da ''manneke'' maakt wel toertochten van 30 km dus ik wil wel degelijk materiaal voor hem...l.a wrote:8jaar, en ge kijkt naar de afmontage.
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
Feit is wel dat l.a gelijk heeft.Pollepap wrote:Kan best zijn, maar da ''manneke'' maakt wel toertochten van 30 km dus ik wil wel degelijk materiaal voor hem...l.a wrote:8jaar, en ge kijkt naar de afmontage.
oh, tochten van 30 kmPollepap wrote:Kan best zijn, maar da ''manneke'' maakt wel toertochten van 30 km dus ik wil wel degelijk materiaal voor hem...l.a wrote:8jaar, en ge kijkt naar de afmontage.
ik ga regelmatig kijken naar jeugd wedstrijden mtb, en op een wedstrijd parcours voor de jeugd gaat ge geen dingen tegen komen waar ge een vering voor van doen hebt. vanaf 14 jaar worden de parcours al heel wat techniser en kunt ge een vering van doen hebben.
een wedstrijd parcour kunt ge ook ni vergelijken met een toertocht, een toertocht is gewoon minder zwaar.
ik neem ook regelmatig een manneke mee van 12 jaar dat wedstrijden rijd, en met hem rijden we meestal tochtjes van 30 km.
als een kereltje van 8 al hetzelfde rijd zou ik toch maar is nadenken of ge ni te veel verwacht van zijn beentjes.
vering of geen vering mij maakt het ni uit, het is uw keuze.
als ge echt degelijk materiaal wil kan je mss best is mailen na seven die bouwen op maat...
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
Ik vind hier nochtans nuchtere en beleefde antwoorden.Pollepap wrote:Als dat hier tegenwoordig de manier van antwoorden is dan trek ik daaruit mijn conclusies.
En trouwens, hij rijdt zolang hij zelf wil. Ik eis van hem helemaal niets...
Dit topic mag dicht.
Da manneke heeft ADHD en dus energie op overschot (wat dan ook het enige voordeel is)... Als hij moe is mag hij ook stoppen hoorvtteddy wrote:whaw, als dat manneke tourtochten aankan van 30km.
Proficiat aan u zoon .Zijn ter niet veel die dat nadoen.
Waarom dan niet de scott scale rc jr 24''
Heeft toch een betere afmontage: group bestaat uit Sh. xt/deore
Toch veel beter dan alivio.
De fiets die je voorstelt ben ik ook tegengekomen en is idd superieur afgemonteerd maar dat zie je uiteraard ook aan de prijs...
Ik weet ook wel dat het geen zin heeft om zoveel geld aan een fiets te geven waar ze binnen een paar jaar zijn uitgegroeid (hoewel hij nog een kleine broer heeft die wschl ook nog wel op die fiets gaat rijden).
Het enige wat ik wou weten is wat prijs/kwaliteit de beste fiets is.
Mijn dochter is 9 jaar en rijdt al 2 jaar met een cube kid 240. Ze rijdt winter en zomer, 2x per week tochtjes om en bij de 25 km. Soms meer, soms minder, afhankelijk van het parcours en de weersomstandigheden. Deze fiets is heel degelijk. De gewoonlijke slijtage zoals ketting en cassette. Voor de rest nooit problemen ondervonden. We hebben de gripshift wel laten vervangen door een rapidfire systeem omdat ze met die gripshift niet overweg kon.