rollen
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
rollen
hi,
wegens te weinig tijd om meermaals per week te gaan rijden, denk ik eraan om rollen te kopen om tich íets te kunnen doen.
Nu ken ik daar écht niets van.
-wat zijn de voordelen van vaste rollen tegenover losse
-zijn er trainingsprogramma's te vinden, specifiek voor mountainbiking?
-waarop moet je letten als je rollen koopt?
wegens te weinig tijd om meermaals per week te gaan rijden, denk ik eraan om rollen te kopen om tich íets te kunnen doen.
Nu ken ik daar écht niets van.
-wat zijn de voordelen van vaste rollen tegenover losse
-zijn er trainingsprogramma's te vinden, specifiek voor mountainbiking?
-waarop moet je letten als je rollen koopt?
Heb mezelf een tacx Booster gekocht en nog geen moment spijt van gehad. Is voor mij ideaal voor ochtentrainingen of krachttraining op rollen op uit te voeren . Lekker stabiel heel belangrijk als je wat aan het stoempe bent.
En kwa trainingsprogramma's moet je niet teveel zoeken langer dan 1h of 1h30min zit je toch niet op de rollen want dan ben je het zat. Gewoon wat krachttraining en wat versnellingen trainen daar is het prima voor.
Duur training kan je beter buiten doen
En kwa trainingsprogramma's moet je niet teveel zoeken langer dan 1h of 1h30min zit je toch niet op de rollen want dan ben je het zat. Gewoon wat krachttraining en wat versnellingen trainen daar is het prima voor.
Duur training kan je beter buiten doen
hey,
ik heb hetzelfde "probleem" te weinig tijd om buiten (lees in de lichte) te gaan fietsen en daarom ook aan het denken om rollen te kopen...
na even wat te googlen hierop uitgekomen; http://futurumshop.nl/ice.cgi?a_ssrp=1& ... etstrainer
voor mij hoeft het niet het top materiaal te zijn, maar "rommel" wil ik ook niet...
Het verschil tussen de goedkoopste en de 2de goedkoopste, 7 weerstands niveaus vs 10 niveaus, bediening aan het stuur of niet
dit zijn toch wel belangrijke verschillen niet?
Is die van 120€ (aktieprijs) al goed of toch nog modelletje duurder gaan (al dan niet 2de hands zoeken)
bedankt voor de raad
groeten
Steven[
ik heb hetzelfde "probleem" te weinig tijd om buiten (lees in de lichte) te gaan fietsen en daarom ook aan het denken om rollen te kopen...
na even wat te googlen hierop uitgekomen; http://futurumshop.nl/ice.cgi?a_ssrp=1& ... etstrainer
voor mij hoeft het niet het top materiaal te zijn, maar "rommel" wil ik ook niet...
Het verschil tussen de goedkoopste en de 2de goedkoopste, 7 weerstands niveaus vs 10 niveaus, bediening aan het stuur of niet
dit zijn toch wel belangrijke verschillen niet?
Is die van 120€ (aktieprijs) al goed of toch nog modelletje duurder gaan (al dan niet 2de hands zoeken)
bedankt voor de raad
groeten
Steven[
Persoonlijk vind ik losse rollen verspilling.
Je kan bij de meeste dat ik weet toch van tacx geen weerstand toevoegen. Je moet echt goed opletten of je ligt ervanaf . En uit het zadel komen om even te strekken zit er ook niet in want dan lig je op de grond.
Voordeel is dan weer wel dat je niet moet veranderen van band als je met je mtb op de rollen wilt rijden.
Je kan bij de meeste dat ik weet toch van tacx geen weerstand toevoegen. Je moet echt goed opletten of je ligt ervanaf . En uit het zadel komen om even te strekken zit er ook niet in want dan lig je op de grond.
Voordeel is dan weer wel dat je niet moet veranderen van band als je met je mtb op de rollen wilt rijden.
zijn deze rollen goede rollen om mee te beginnen, bedoeling is om 2 keer op de week gedurende de winter een uurtje op te rijden (dat is men voorneme toch
)
en het is niet de bedoeling dat ik volgend al nieuwe zou moeten kopen...
http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... 2650.phtml
en het is niet de bedoeling dat ik volgend al nieuwe zou moeten kopen...
http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... 2650.phtml
-
Kevindv
- Mountainbiker
Ik heb vaste rollen van TACX(oranje versie), met hendeltje op op stuur te bevestigen om de weerstand te regelen van 1 tem 10, niet overdreven duur.
Ongeveer een uur à uur en half op de rollen is al voldoende hoor om in de winter wa te rijden en/of op te bouwen.
Ik vind het persoonlijk een hele goede investering;
Zeker als je niet echt voor het donker wordt thuiskomt in de winter(na6u in mijn geval) en nog wat wil bijtrainen of losrijden.
En in de zomer als het echt te hard regent kan je ook op de rollen,
je zit droog en toch kan je rijden.
Ongeveer een uur à uur en half op de rollen is al voldoende hoor om in de winter wa te rijden en/of op te bouwen.
Ik vind het persoonlijk een hele goede investering;
Zeker als je niet echt voor het donker wordt thuiskomt in de winter(na6u in mijn geval) en nog wat wil bijtrainen of losrijden.
En in de zomer als het echt te hard regent kan je ook op de rollen,
je zit droog en toch kan je rijden.